Vilken spelare saknar du minst?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vem saknar du minst i DIF?

Stefan Pettersson
6
12%
André Mattsson
8
16%
Stefan Ketola
2
4%
Erik Ryman
11
22%
Rickard Franzén
12
24%
Jesper Björck
8
16%
Anders Myrwold
1
2%
Stefan "myran" Gustafsson
3
6%

Antal röster: 51

Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vilken spelare saknar du minst?

Inlägg av Don_T »

De senaste åren har en del mer eller mindre floppar passerat revy i DIF. men vem av dessa vill du inte se i DIF igen?

Hade ett förslag till, men det kom inte med. Är det någon annan du INTE saknar så skriv!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

André Mattsson

Sämst i DIF någonsin(?)

(För övrigt är det jävligt många omgångar i Elitserien...)
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Mattsson visade, tillskillnad från många av de ovannämnda hjärta när han spelade för DIF. Jag kommer sakna hans slit på isen, oavsett vad det stod i matchen. Jag klarar mig alldeles utmärkt utan Franzén, har verkligen försökt, men jag förstår mig än idag inte på den värvningen.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

För min del är det Stefan Pettersson, eller egentligen "all of the abowe", som inte hör hemma i DIF-tröjan.

Fast när jag tänker efter så kanske det är "Myran" som är värst! Hur många vet om att han har ett SM-Guld med DIF? Han kallades visserligen "stickan" efter det året, efter alla stickor han fick av avbytarbänken!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Franzén, som inte hade någonting i DIF att göra över huvud taget. Hade hellre sett Mattsson alla gånger.
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Verkar väl mest onödigt att över huvud taget orka komma på en sådan här tråd. Vissa av spelarna kanske inte är de man mest förknippar med Djurgårdens kämpaanda, men de allra flesta av dem gjorde allt de kunde för Djurgården.

Visst, många av de brast i hockeykunskaper, men det är snarast de värvningsansvarigas eller ekonomins fel. Att klanka ner på spelarna nu känns snarast patetiskt.
rated_x

Re: Vilken spelare saknar du minst?

Inlägg av rated_x »

Don_T skrev:De senaste åren har en del mer eller mindre floppar passerat revy i DIF. men vem av dessa vill du inte se i DIF igen?

Hade ett förslag till, men det kom inte med. Är det någon annan du INTE saknar så skriv!
du kan väl ändå inte säga att stefan pettersson floppade?
Användarvisningsbild
Don_T

Re: Vilken spelare saknar du minst?

Inlägg av Don_T »

rated_x skrev:
Don_T skrev:De senaste åren har en del mer eller mindre floppar passerat revy i DIF. men vem av dessa vill du inte se i DIF igen?

du kan väl ändå inte säga att stefan pettersson floppade?
Det är hans stil jag inte klarar av. Han var bra till slutspelet, sen blev han bänkad en match då sjukskrev han sig!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Intressant tråd..Finns ju onekligen en och annan kalkonlirare att välja bland..Min röst hamnade till sist på ett av de norska bidragen.; Erik Ryman..Hur man överhuvudtaget kunde värva denna ålderstigra och HÖGST mediokra back är för mig en gåta..Enormt svag offensivt och,om möjligt, ÄNNU svagare defensivt..

Börjar bli jävligt trött på allt tjat om Mattson..Killen har väl diskuterats av oss i 8 olika trådar nu..Kan inte begripa varför just Mattson fått så väldigt mycket uppmärksamhet här på forumet..Han var väl varken bättre eller sämre än någon av de andra backarna vi hade till förfogande över förra säsongen..
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Utan att nämna några namn så tycker jag betydligt sämre om "bra" spelare med dålig attityd än mindre skickliga spelare som ändå gör sitt bästa. Så det är väl sådana spelare man saknar minst.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Min röst gick till Ryman, såg att någon skrev att Mattsson var sämst men såg han då Ryman spela?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jerker Dammbro
Djurgården Hockey

Inlägg av Jerker Dammbro »

Skönt att Anders "Maur" Myrvold ligger sist i den här omröstningen i alla fall, det visar att den hårdföre norrmannen var uppskattad under hans korta tid i DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Förstår inte hur man kan lägga sin röst på en spelare som Mattsson. Killen kämpade, krigade och gjorde alltid sitt jobb. Alright han kanske inte var någon stjärna, men en spelare som alltid gör sitt bästa utan att klaga förstjänar inte att få skit.

Personligen hade man svårt att välja mellan Franzen och Pettersson, men valet föll tillsut på den senare vars inställning och lojalitet med sin klubb måste vara den sämsta i elitserien.

För övrigt så är det dock spelare som Pettersson som vi helt saknar i dagens trupp. Stora, elaka, starka målskyttar. Pettersson skulle jag dock inte vilja ha tillbaka i alla fall.....
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Kall-El:

Första gången vi är ense? :D
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fasen oxå då är det bäst jag ändrar mig! :lol:

För övrigt saknade jag Johnny O. Han hade nog fått min röst annars...
Skriv svar