Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

DavidSvenne skrev: 2025-04-12 21:33:10 Kalla hit Gidlöf illakvickt. Han måste vara standby om Hävelid blir skadad/behöver bytas ut. Vi kan under inga omständigheter ställa Andrén i en final mot AIK.
Håller med. Sluta tjafsa nu Wiken. Hävelid börjar på onsdag, men säkra upp nu!
Heraklion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

DIF_Soldier skrev: 2025-04-12 22:14:25 Låt människor skriva inläggen på forumet tack.

Jag har inte spillt mitt hjärta här i snart 20 år för att nån jävla dator ska ta över
Hockeyjournalistikens Högtorgskonst är vad man får ut med AI. Kan väl ingen tycka är särskilt roligt eller givande
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

daaviid skrev: 2025-04-12 22:04:12 Vilken skön sportchef slöddret har.. :lol: Jävla sopa.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... e-domarna/
Killen jämför Liljegrens tackling på motståndarmålvakt med Krügers olyckshändelse där han tydligt ramlar.
Sinnessjuk nivå på det uttalandet.

Visst att man brukar vara färgad men någon jävla nivå får vi sätta. Vilken tönt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Heraklion skrev: 2025-04-12 22:19:10
DIF_Soldier skrev: 2025-04-12 22:14:25 Låt människor skriva inläggen på forumet tack.

Jag har inte spillt mitt hjärta här i snart 20 år för att nån jävla dator ska ta över
Hockeyjournalistikens Högtorgskonst är vad man får ut med AI. Kan väl ingen tycka är särskilt roligt eller givande
Återigen. Jag reggade mig innan Anton Frondell ens var född. Det är mer existenslialism än något annat
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Nu är det taktik som gäller, ge inte pooley kedjan luft, där har vi nyckeln
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2025-04-12 22:17:14
DavidSvenne skrev: 2025-04-12 21:33:10 Kalla hit Gidlöf illakvickt. Han måste vara standby om Hävelid blir skadad/behöver bytas ut. Vi kan under inga omständigheter ställa Andrén i en final mot AIK.
Andren verkar ju redan vara helt bortspolad
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

Eriksson skrev: 2025-04-12 15:15:53
Heraklion skrev: 2025-04-11 22:06:34
Eriksson skrev: 2025-04-11 21:28:41
Heraklion skrev: 2025-04-11 21:06:31
Rudi skrev: 2025-04-11 21:02:47 Man får verkligen hoppas att laget inte är fyllt med lika många tragiska små förlorare som det finns här inne. En del av er hoppas säkert att Djurgården förlorar i morgon så ni slipper genomlida en derbyfinal. Haha, så jävla ynkliga är ni.
Exakt

Blir spyfärdig av veka losers här inne.

Hoppas vi går vidare. För vi kommer slå dem med vårt bättre lag och det kommer bli episkt
Jo fn, dina siarord brukar ju stämma....
Heraklion skrev: 2025-03-26 09:55:54 Förstår inte för allt smör i Småland hur du kan se ajk, med sitt mittenlag till trupp, som segrare mot t.ex. Karlskoga eller Södertälje i bäst av sju. Ännu mindre oss, som är bättre på alla punkter (numera inkl. målvakt), och dessutom utvilade?

Det måste ju vara en känslomässig reaktion på tidigare derbytorskar? För kvaliteten finns inte i Ajks trupp.
Jag hade fel om skoga, ja. Skulle det rättfärdiga att man sitter här och sprider losermentalitet? Annars ser jag inte riktigt poängen med att du tar upp det

Står fast vid att vi skulle ta dem och att även Tälje skulle göra det.
Skulle säga att du mera fel än så, Inte ett rätt angående Björklöven, Karlskoga, SSK och AIK, tokfel om Brattström osv...
Först så skulle ju Björklöven tvåla till AIK, sen så skulle BIK göra samma sak... Och hur gick det?

Som grädde på moset så sitter du å skriker om loosermentalitet för att vissa inte tycker som du, stabilt skulle jag säga.
Du verkar inte se träden för skogen är i vägen, eller?

Men visst, en del människor vägrar ju se det uppenbara
Jag tippade att Löven skulle vinna med 4-3, ja. Sen trodde jag Skoga skulle ta det, ja. So?

Förstår inte vad du menar med tokfel om SSK eller om din idol Brattström. Vad är det som inte stämmer?

Kommer självklart fortsätta slå ner på alla s.k. som djurgårdare som sitter anonymt och hånar våra målvakter eller sprider defaitistism. Varför skulle det vara okej att göra det?
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

DIF_Soldier skrev: 2025-04-12 22:22:57

Återigen. Jag reggade mig innan Anton Frondell ens var född. Det är mer existenslialism än något annat
Äh så jäkla farligt är det inte, mest statistik!
Det kan ju AI ta fram snabbt o smidigt!
Men ska inte posta något med det framöver
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Motter

Säsongen 2024/25

Inlägg av Motter »

:evil:
Extremt pinsamt att läsa alla kommentarer om att ta hit Gidlöf.
Vi har ett lag som har tagit oss till final och det är det laget som ska spela
Har ni ingen som helst stolthet utan är så extremt pissnödiga på att vinna oavsett hur det går till?
Visa för FAN att ni är RIKTIGA supportrar som stöttar det lag som tillsammans slitigt för skölden hela säsongen i vått och torrt
Man skäms för att vara Djurgårdare när man läser era sanslösa påhopp på målvakterna
Andra lag kanske har heta målvakter men man vinner och förlorar som ETT LAG där hela truppen sliter för klubben.

Truppsammansättning pratar man om off season. Vi har en trupp som tagit oss till final och som vi ska stötta helhjärtat nu.

Att vilja plocka in en målvakt som inte har någon som helst koppling till klubben när vi är i final med två hela målvakter tillgängliga då har man helt tappat konceptet.

Går vi inte upp så är det för att andra lag är bättre helt enkelt men stoltheten måste finnas där ändå.

Jag hoppas verkligen inte att DIF:s supportrar sitter och blir våta i brallorna av drömmar om att en shejk ska komma in och köpa upp de bästa hockeyspelarna i världen så att vi kan vinna allt i all framtid.
Skulle man känna stolthet för sin klubb då?

Visa att ni är RIKTIGA supportrar och stötta ALLA i laget
Det är vi mot resten.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

DIF_Soldier skrev: 2025-04-12 22:22:57

Tack! Sitter vid en dator och behövde scrolla så att jag blev svettig för att komma förbi AI-inlägget. Det må vara mycket tjafs och stundstals för lite kärlek här, men tar väldigt mycket hellre personliga åsikter som gör mig förbannad, än A4-sidor som jag själv kan generera via chatgpt.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Internt forumtjafs och trollande åsido, hoppas verkligen inte att jag är den enda med en hel hord av ajk-vänner som plötsligt är hockeyexperter, trots att de inte sett en puck på typ tio år? Har en kompis som nu är extremt investerad, vilket först överraskade mig och gjorde mig glad. När jag ikväll frågade hur mycket han följt ajk under säsongen så säger han, utan skam, att han bara kollat slutspelet. Frågar igen, har du inte sett en enda grundseriematch? Nix. Samma tomte satt sedan och bredde ut sina analyser om hela slutspelet, och att det inte spelar någon roll vad någon tycker, Roger (Melin) har förändrat hockeyvärlden.

Det spelar all roll att gå upp och det spelar all roll att ajk som förening inte överlever utan oss, men för mig spelar det nog nu mer roll att mina vänner sätts på plats. Jag har tittat på varje minut av 52 grundseriematcher, varje minut av slutsplesmatcherna, men de tycker sig kunna styra en konversation om hockey efter att ha tittat halvdant i en vecka. Fy fan för ajk och fy fan för mig som beblandar mig med sådant jävla skit.

Hoppas verkligen att vi återupplivar "Roger?" "Hallå?" igen. Vet inte vem här på forumet som lyfte det idag, men det behövs verkligen!
coden

Säsongen 2024/25

Inlägg av coden »

Janzoo skrev: 2025-04-13 02:04:52 Internt forumtjafs och trollande åsido, hoppas verkligen inte att jag är den enda med en hel hord av ajk-vänner som plötsligt är hockeyexperter, trots att de inte sett en puck på typ tio år? Har en kompis som nu är extremt investerad, vilket först överraskade mig och gjorde mig glad. När jag ikväll frågade hur mycket han följt ajk under säsongen så säger han, utan skam, att han bara kollat slutspelet. Frågar igen, har du inte sett en enda grundseriematch? Nix. Samma tomte satt sedan och bredde ut sina analyser om hela slutspelet, och att det inte spelar någon roll vad någon tycker, Roger (Melin) har förändrat hockeyvärlden.

Det spelar all roll att gå upp och det spelar all roll att ajk som förening inte överlever utan oss, men för mig spelar det nog nu mer roll att mina vänner sätts på plats. Jag har tittat på varje minut av 52 grundseriematcher, varje minut av slutsplesmatcherna, men de tycker sig kunna styra en konversation om hockey efter att ha tittat halvdant i en vecka. Fy fan för ajk och fy fan för mig som beblandar mig med sådant jävla skit.

Hoppas verkligen att vi återupplivar "Roger?" "Hallå?" igen. Vet inte vem här på forumet som lyfte det idag, men det behövs verkligen!
Min arbetsplats är nerlusad med råttor, mestadels fotbollstittare men nu har dom såklart hittat till hockeyn också. Det är jag och en annan tapper Djurgårdare som håller ställningarna.

Om vi inte tar det här kommer jag behöva byta jobb för jag ORKAR INTE höra dom snacka SHL som om dom har koll eller ens förtjänar att vara där.
Tvi!
Praetori

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

coden skrev: 2025-04-13 04:42:44
Janzoo skrev: 2025-04-13 02:04:52 Internt forumtjafs och trollande åsido, hoppas verkligen inte att jag är den enda med en hel hord av ajk-vänner som plötsligt är hockeyexperter, trots att de inte sett en puck på typ tio år? Har en kompis som nu är extremt investerad, vilket först överraskade mig och gjorde mig glad. När jag ikväll frågade hur mycket han följt ajk under säsongen så säger han, utan skam, att han bara kollat slutspelet. Frågar igen, har du inte sett en enda grundseriematch? Nix. Samma tomte satt sedan och bredde ut sina analyser om hela slutspelet, och att det inte spelar någon roll vad någon tycker, Roger (Melin) har förändrat hockeyvärlden.

Min arbetsplats är nerlusad med råttor, mestadels fotbollstittare men nu har dom såklart hittat till hockeyn också. Det är jag och en annan tapper Djurgårdare som håller ställningarna.

Om vi inte tar det här kommer jag behöva byta jobb för jag ORKAR INTE höra dom snacka SHL som om dom har koll eller ens förtjänar att vara där.
Tvi!
Spelare för spelare är vi det bättre laget men hockey är kanske den ultimata lagsporten så bara det räcker tyvärr inte. Om gnaget lyckas fortsätta sitt disciplinerade lagspel måste vi upp ett par snäpp till för att kunna välta dem över ända.
Melin har en räv eller två bakom örat men med det sagt så finns det inte så himla mycket 'mer' han kan göra i justeringar eller anpassningar. De har spelat ut sina kort och även om handen är bra så är den vad den är, en stabil stege men utan klädda kort.
Kan Kimby och grabbarna identifiera och stänga ner kolsäckarnas förutsägbara bitar, inte låta sig luras in i deras spel och äga den fysiska matchen i matchen så skulle det kunna bli komfortabelt.

Lätt att skriva. Att göra är svårare. Slustspelshockeyderby misstänker jag inte kommer följa någon logik eller raka tankebanor, varken hos oss som kollar eller de som spelar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ohddan »

#10 skrev: 2025-04-12 22:26:26
Osten östlund skrev: 2025-04-12 22:17:14
Andren verkar ju redan vara helt bortspolad
Det lilla man ser av honom är ju när det filmas i båset. Där ser han allt annat än nöjd ut med tillvaron. Sample sizen är ju vad den är dock. :lol:

Gidlöf kommer ju knappast hit och sätter sig i båset. Hugo sätter de inte i båset heller. Vi har det vi har.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

En rolig grej nu med DIF-a i k i allsvensk final blir att inget fokus kommer o ligga på finalen i SHL. Alla pratar DIF-a i k o den folkfest som är att vänta. Snacka om att makthavarna i SHL bävar då SM-finalen blir en ”Kalle Anka” matchserie i jämförelse med allsvenska finalen. Kul e bara förnamnet.
Tänk om vi hade haft San Siro arena i Sverige då hade den fyllts till sista plats. Alla vill se DIF-a i k gör upp om vem som äger..
Skriv svar