Efter ossDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:46:45Var det inte du som sa att gnaget var det bästa laget kvar?Jim Morrison skrev: ↑2025-04-11 20:36:13 Majoriteten här inne måste verkligen sluta skita på sig![]()
Vuxna människor som är rädda för en utdöende sektion som sprattlat till några månader. Räta på ryggarna för i helvete.
Tror ingen bryr sig om deras supportrar. Vi går in med en väldigt ojämn målvakt mot seriens bästa som just nu tar allt, det är väl det enda folk oroar sig över? Allt annat är ju betydligt bättre hos oss.
Säsongen 2024/25
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
DjurgårdareiNorrland
Säsongen 2024/25
Grejen är, som det varit hela säsongen, att Hävelid väldigt sällan behöver göra det som Brattström gör.Heraklion skrev: ↑2025-04-11 20:42:15Lol, nej.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:33:24 Sjukt hur bra Brattström är, han är halva anledningen till att de ens står i final.
Är det han mot Hävelid så är det tyvärr KO-seger för Victor flera gånger om.
Aja, först ska vi vinna imorgon sen kan vi oroa oss för det men det kommer bli ett stort problem.
Brattström har bytts ut i flera slutspelsmatcher efter att ha klappat ihop. Han har sämre räddningsprocent än Hugo.
Ser fram emot att möta ajk OM vi slår Tälje imorgon, vilket jag ändå tror
Vi har varit bortskämda med bra defensiv och skotten kommer från dåliga vinklar och långt håll, men Hävelid släpper sådant endå.
Tittar man räddningsprocent så får man verkligen inte hela bilden. Brattström har ensam stått för flera av deras vinster.
Hugo har ett otroligt enkelt jobb men sjabblar ändå till det.
Som många redan varit inne på, vi skulle plockat in Gidlöf när han spelade klart med J20, låtit honom vara här bekanta sig med laget vårat spel osv, så hade man åtminstone haft honom som alternativ. Nu måste vi gå med Hugo och det är det absolut största orosmolnet enligt mig.
Resterande lagdelar är vi bättre än gnaget.
Men, vi ska ta SSK först.
Så jag släpper den oron sålänge.
Säsongen 2024/25
Nä men vinner vi inte behöver vi ju inte bekymra oss om forecheckingen
-
DjurgårdareiNorrland
Säsongen 2024/25
Det håller jag med om!Jim Morrison skrev: ↑2025-04-11 20:52:31Efter ossDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:46:45Var det inte du som sa att gnaget var det bästa laget kvar?Jim Morrison skrev: ↑2025-04-11 20:36:13 Majoriteten här inne måste verkligen sluta skita på sig![]()
Vuxna människor som är rädda för en utdöende sektion som sprattlat till några månader. Räta på ryggarna för i helvete.
Tror ingen bryr sig om deras supportrar. Vi går in med en väldigt ojämn målvakt mot seriens bästa som just nu tar allt, det är väl det enda folk oroar sig över? Allt annat är ju betydligt bättre hos oss.![]()
Men målvaktssidan är ett stort frågetecken.
Säsongen 2024/25
Varför tittar du på grundserien och inte på slutspelet? Det logiska är att se till formen på senare tid. Då har Hugo varit marginellt bättre.Pettsson skrev: ↑2025-04-11 20:47:56Brattström 92.7 i grundserien i laget som kommer 5:a.Heraklion skrev: ↑2025-04-11 20:42:15Lol, nej.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:33:24 Sjukt hur bra Brattström är, han är halva anledningen till att de ens står i final.
Aja, först ska vi vinna imorgon sen kan vi oroa oss för det men det kommer bli ett stort problem.
Brattström har bytts ut i flera slutspelsmatcher gånger efter att ha klappat ihop. Han har sämre räddningsprocent än Hugo.
Hävelid 90.8 i seriesegrarna.
Snälla inse att det är klasskillnad mellan dem
Sett Ajks alla matcher i slutspelet och Brattström har verkligen blandat och gett. Därför plockats ut vid några tillfällen. Inte någon att vara rädd för med andra ord. Tkr hans nivån påminner om hur han var på hösten före Melin
Säsongen 2024/25
Förlorarmentalitet. Klart som fan vi ska vinna imorgon! Allt annat är underkänt. Föreningen har osat svaghet alldeles för många år nu, dags att bygga upp attityden och inställningen som en gång fanns i föreningen.#10 skrev: ↑2025-04-11 20:55:45Nä men vinner vi inte behöver vi ju inte bekymra oss om forecheckingen
Säsongen 2024/25
Man får verkligen hoppas att laget inte är fyllt med lika många tragiska små förlorare som det finns här inne. En del av er hoppas säkert att Djurgården förlorar i morgon så ni slipper genomlida en derbyfinal. Haha, så jävla ynkliga är ni.
Säsongen 2024/25
Större sample size. Björklöven dessutom betydligt svårare än Mora.Heraklion skrev: ↑2025-04-11 20:59:45Varför tittar du på grundserien och inte på slutspelet? Det logiska är att se till formen på senare tid. Då har Hugo varit marginellt bättre.Pettsson skrev: ↑2025-04-11 20:47:56Brattström 92.7 i grundserien i laget som kommer 5:a.Heraklion skrev: ↑2025-04-11 20:42:15Lol, nej.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:33:24 Sjukt hur bra Brattström är, han är halva anledningen till att de ens står i final.
Brattström har bytts ut i flera slutspelsmatcher gånger efter att ha klappat ihop. Han har sämre räddningsprocent än Hugo.
Sett Ajks alla matcher i slutspelet och Brattström har verkligen blandat och gett. Därför plockats ut vid några tillfällen. Inte någon att vara rädd för med andra ord. Tkr hans nivån påminner om hur han var på hösten före Melin
Men säg nu att Brattström blir utbytt, då är deras backup Stålberg också en bättre målvakt än hävelid
Säsongen 2024/25
Exakt
Blir spyfärdig av veka losers här inne.
Hoppas vi går vidare. För vi kommer slå dem med vårt bättre lag och det kommer bli episkt
Säsongen 2024/25
Men nejPettsson skrev: ↑2025-04-11 21:05:09Större sample size. Björklöven dessutom betydligt svårare än Mora.Heraklion skrev: ↑2025-04-11 20:59:45Varför tittar du på grundserien och inte på slutspelet? Det logiska är att se till formen på senare tid. Då har Hugo varit marginellt bättre.Pettsson skrev: ↑2025-04-11 20:47:56Brattström 92.7 i grundserien i laget som kommer 5:a.Heraklion skrev: ↑2025-04-11 20:42:15Lol, nej.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:33:24 Sjukt hur bra Brattström är, han är halva anledningen till att de ens står i final.
Men säg nu att Brattström blir utbytt, då är deras backup Stålberg också en bättre målvakt än hävelid
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Ett gäng förlorare helt enkelt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Skulle påstå att DIFs akilleshäl är vår offensiv och effektivitetDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:55:04Grejen är, som det varit hela säsongen, att Hävelid väldigt sällan behöver göra det som Brattström gör.Heraklion skrev: ↑2025-04-11 20:42:15Lol, nej.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:33:24 Sjukt hur bra Brattström är, han är halva anledningen till att de ens står i final.
Brattström har bytts ut i flera slutspelsmatcher efter att ha klappat ihop. Han har sämre räddningsprocent än Hugo.
Vi har varit bortskämda med bra defensiv och skotten kommer från dåliga vinklar och långt håll, men Hävelid släpper sådant endå.
Tittar man räddningsprocent så får man verkligen inte hela bilden. Brattström har ensam stått för flera av deras vinster.
Hugo har ett otroligt enkelt jobb men sjabblar ändå till det.
Som många redan varit inne på, vi skulle plockat in Gidlöf när han spelade klart med J20, låtit honom vara här bekanta sig med laget vårat spel osv, så hade man åtminstone haft honom som alternativ. Nu måste vi gå med Hugo och det är det absolut största orosmolnet enligt mig.
Resterande lagdelar är vi bättre än gnaget.
Men, vi ska ta SSK först.
Så jag släpper den oron sålänge.
Många kallar vårt lag offensivt men synar man spelare för spelare så är dom mer defensivt lagd än offensivt förutom några st och det märks i pp och krispighet i avslut exempelvis har vi satt ett friläge ännu osv
Säsongen 2024/25
Tror ingen här hoppas det, är rätt säker
Säsongen 2024/25
Den har varit ett stort frågetecken hela säsongen, ändå slutade vi etta.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:58:18Det håller jag med om!Jim Morrison skrev: ↑2025-04-11 20:52:31Efter ossDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-11 20:46:45Var det inte du som sa att gnaget var det bästa laget kvar?Jim Morrison skrev: ↑2025-04-11 20:36:13 Majoriteten här inne måste verkligen sluta skita på sig![]()
Tror ingen bryr sig om deras supportrar. Vi går in med en väldigt ojämn målvakt mot seriens bästa som just nu tar allt, det är väl det enda folk oroar sig över? Allt annat är ju betydligt bättre hos oss.![]()
Men målvaktssidan är ett stort frågetecken.
Säsongen 2024/25
Haha de firar ju som de redan gått upp. De kommer torska finalen.