Jacke skrev:Det som saknas är en profil att titta på. All heder till Falk, Bremberg och Otto, men hur många säsonger har man inte haft chansen att se dem? Något nytt, stort och roligt måste värvas inför varje säsong så publiken kanske pallrar sig iväg på en match extra. T Johansson värvades inför denna, men en spelare som gör sina sista skär på isen är ingen höjdare att se och eftersom han spelat här förr var han heller inget nytt.
När unge herr Salmonsson värvades tog sig vissa lite extra tid för att se just vad han kunde prestera, visst var det ingen flipp, men ett namn som inte alls var så dyrt.
Vågar man inte investera kan man heller inte vinna nått. Kunde ledningen skrapa fram pengar under lockoutsäsongen till Czerkawski som blev vår bäst betalda genom tiderna måste det gå att få fram lite pengar till ett spännande namn även nu. Lyckas man locka hit profilen kommer också intäkterna stiga genom ökad publiktillströmning.
Nu kanske jag får många emot mig, men skulle det inte vara bra att börja om i Allsvenskan ett år. Alla matcher på Hovet, endast de trogna supportrarna på plats och inte så mycket bortafans. Fler vunna matcher ger ökad publiktillströmning och chans att börja om med ett nytt lag när man sedan tar sig upp i Elitserien igen.
Åker DIF ur kan det ta 6-10 år innan man är tillbaka, bara för att åka ur igen.
Så nej tack.
Kolla på AIK, både Solna & Skellefteå.
Det är lätt att tro att man kan göra en jämförelse med fotbollsallsvenskan där det visat sig några gånger att åka ur & gå upp är det bästa som kan hända klubben.
Det finns en stor skillnad (säkert fler).
Fotbollsallsvenskans sämsta lag spelar jämt med topplagen det flesta dagar i veckan.
Men när FBK drar igång & får snurr på spelet, ja då är det inte många lag med DIFs kaliber som hänger med.
Jag bävar för den dagen då DIF trillar ur, känns som den kommer allt närmare.
Svensk Hockey är ju såååå mycket roligare än fotbollens "Korp-Svenskan".
Längtar ingenting till April då det drar igång...