Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Erik Kloth skrev:Såg ikväll min sista match för säsongen!

Stämningen var helt bedrövlig...

5.000 i Globen...

:(
Förstår hur du känner, rikta din "ilska" mot ledningen. Det är de som är ytterst ansvariga.

Krävs en mindre "revolution" tills nästa säsong. Denna ledning som vi har ni har gett oss de två sämsta säsongerna de senaste 25 åren.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jojje skrev:Jag är väldigt intresserad av hur denna trupp ligger till lönemässigt mot förra säsongens. Vi fick 9 miljoner extra, finns inte en chans att denna trupp kan vara 9 miljoner dyrare. Varför används inte alla pengar? Har Mats fått löneökning? Tycker det ska vara prestationsbaserad lön på kansliet också... Då skulle vi ha ett par miljoner till.
Om man finge se alla löneutgifter skulle man ju kunna räkna ut hur stor del av de 9 millarna som använts om man säger saå. Sitter nämligen och är rädd för att vissa spelare har bra mycket mer i kuvertet än vad de borde ha...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kall-El skrev:Om man finge se alla löneutgifter skulle man ju kunna räkna ut hur stor del av de 9 millarna som använts om man säger saå. Sitter nämligen och är rädd för att vissa spelare har bra mycket mer i kuvertet än vad de borde ha...
Ja, dragan t ex. Likaså Linkan, otto och falken. Överbetalda.

Håkan söndergren kan inte få vara kvar nästa säsong. Vad har han lyckats med att värva? De sämsta backarna vi någonsin haft.

Blir så less på hur min kära klubb missköts.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

5.000 i Globen är tragiskt! Vem f-an vill uppleva en tredjedels fylld Glob?

Jojje har helt rätt i sin konstruktiva kritik riktad mot Mats Larsson mfl.

Vi är på väg att missa slutspel för andra året på raken.

Kul?

Nej.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Det som saknas är en profil att titta på. All heder till Falk, Bremberg och Otto, men hur många säsonger har man inte haft chansen att se dem? Något nytt, stort och roligt måste värvas inför varje säsong så publiken kanske pallrar sig iväg på en match extra. T Johansson värvades inför denna, men en spelare som gör sina sista skär på isen är ingen höjdare att se och eftersom han spelat här förr var han heller inget nytt.

När unge herr Salmonsson värvades tog sig vissa lite extra tid för att se just vad han kunde prestera, visst var det ingen flipp, men ett namn som inte alls var så dyrt.

Vågar man inte investera kan man heller inte vinna nått. Kunde ledningen skrapa fram pengar under lockoutsäsongen till Czerkawski som blev vår bäst betalda genom tiderna måste det gå att få fram lite pengar till ett spännande namn även nu. Lyckas man locka hit profilen kommer också intäkterna stiga genom ökad publiktillströmning.

Nu kanske jag får många emot mig, men skulle det inte vara bra att börja om i Allsvenskan ett år. Alla matcher på Hovet, endast de trogna supportrarna på plats och inte så mycket bortafans. Fler vunna matcher ger ökad publiktillströmning och chans att börja om med ett nytt lag när man sedan tar sig upp i Elitserien igen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jacke skrev:Det som saknas är en profil att titta på. All heder till Falk, Bremberg och Otto, men hur många säsonger har man inte haft chansen att se dem? Något nytt, stort och roligt måste värvas inför varje säsong så publiken kanske pallrar sig iväg på en match extra. T Johansson värvades inför denna, men en spelare som gör sina sista skär på isen är ingen höjdare att se och eftersom han spelat här förr var han heller inget nytt.

När unge herr Salmonsson värvades tog sig vissa lite extra tid för att se just vad han kunde prestera, visst var det ingen flipp, men ett namn som inte alls var så dyrt.

Vågar man inte investera kan man heller inte vinna nått. Kunde ledningen skrapa fram pengar under lockoutsäsongen till Czerkawski som blev vår bäst betalda genom tiderna måste det gå att få fram lite pengar till ett spännande namn även nu. Lyckas man locka hit profilen kommer också intäkterna stiga genom ökad publiktillströmning.

Nu kanske jag får många emot mig, men skulle det inte vara bra att börja om i Allsvenskan ett år. Alla matcher på Hovet, endast de trogna supportrarna på plats och inte så mycket bortafans. Fler vunna matcher ger ökad publiktillströmning och chans att börja om med ett nytt lag när man sedan tar sig upp i Elitserien igen.
Gärna Hovet nu, men inte Allsvenskan.

Intäksskillnaderna mellan Elitserien och Allvenskan är avgrundsdjupa. Det är inte bara att "ta klivet upp direkt" heller om man säger s utan det krävs en formtopp i precis rätt läge sett över en lång säsong. Nä track då föredrar jag nog att stanna kvar i elitserien.

Marre var kanske en av de mest korkade värningar vi gjort senaste 4-5 åren, kostade massor och presterade intet...Sådana profiler klarar jag mig bra utan. Däremot tror jag att Dicken hade haft alla möjligheter att bli en profil om han nu blivit spelklar. Tror faktiskt inte vi behöver profiler för dessa har vi redan i Bremberg och Dragan... Haken är bara den att profiler behöver bra grovjobbare med sinne för mål något vi tyvärr helt saknar. Ge Dragan och Bremberg rätt omgivningar så tror jag vi kommer få se artisteri på rätt hög nivå. För att detta skall kunna inträffa så krävs dock 2-3 anfallare till av högre elitklass.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hej Andy

Inlägg av Andy »

Damfyra skrev:Boråsaren skrev>>
"Synd att du inte går dit eftersom du är en av de som verkligen skulle behövas där..! Sluta gnäll i den utsträckning du gör om du inte vill vara där och påverka."

Jag skulle vilja säga detta även till dig Andy.
Du vill tillsätta en kriskommission, du vill få tillbaka djurgårdsandan, du vill lösa krisen som vi befinner oss i såsom du har löst andra kriser.
Var ska vi börja om du tycker att möten inte räcker?
Var ska vi börja om du inte är intresserad av att framföra dina åsikter face-to-face mot styrelsen och övriga supportrar på plats?
Du måste ju förstå att det inte går att tillsätta en kriskommission genom ett supporterforum, och när du skriver "möten räcker inte" så börjar jag direkt tvivla starkt på tyngden i dina argument.
Forsätter debatten endast här så kommer den här tråden fyllas av 10 ytterligare sidor med gnäll om dåligt lagbygge, dålig arena, önskningar om tränarbyten, gnäll om att styrelsen inte värvar tillräckligt stora namn och påståenden om att man kan lösa det bättre själv än avlönade tjänstemän som ägnar hela dagar åt dessa problem.

Sedan tycker jag att du ger denna kriskommission en otrolig moralisk stomme med representativa grupper och familjelycka, men du har inte kommit med något konkret som denna kommission ska göra eller hur de ska göra det.
Visst, familjekärlek i all ära, krismedvetenhet i all ära, men vad hjälper det om detta bara blir ännu en av dessa gästbokskommissioner.
Du kan bemöta mig med exempel på vad ni gjorde när ni tog er ur denna djupa kris som du ständigt pratar om, men det gör ingen som helst skillnad om du inte vill starta någonstans.

- Krismedvetenhet, finns, och jag är säker på att styrelsen också är krismedvetna eftersom de kanske har lite mer information än vi har.
- Omedelbara åtgärder har ju enligt Mats Larssons tidigare inlägg vidtagits, de jobbar under stram budget.
- Nu ska då alltså kriskommissionen tillsättas. Säg mig, tillsatte du din omtalade kommission via en gästbok?

Om du vill göra någon skillnad så får du gå på mötena och sluta betrakta de som supporterjippon, Herr Larsson, Herr Engström och resten av styrelsen väntar ju där för att lyssna på dig och alla andra taktiska orakel i detta forum.

DIF i vått och torrt!!
Jag kommer att vara där - var så säker...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jacke skrev:Det som saknas är en profil att titta på. All heder till Falk, Bremberg och Otto, men hur många säsonger har man inte haft chansen att se dem? Något nytt, stort och roligt måste värvas inför varje säsong så publiken kanske pallrar sig iväg på en match extra. T Johansson värvades inför denna, men en spelare som gör sina sista skär på isen är ingen höjdare att se och eftersom han spelat här förr var han heller inget nytt.

Åker DIF ur kan det ta 6-10 år innan man är tillbaka, bara för att åka ur igen.
Så nej tack.
Kolla på AIK, både Solna & Skellefteå.

Det är lätt att tro att man kan göra en jämförelse med fotbollsallsvenskan där det visat sig några gånger att åka ur & gå upp är det bästa som kan hända klubben.

Det finns en stor skillnad (säkert fler).

Fotbollsallsvenskans sämsta lag spelar jämt med topplagen det flesta dagar i veckan.
Men när FBK drar igång & får snurr på spelet, ja då är det inte många lag med DIFs kaliber som hänger med.

Jag bävar för den dagen då DIF trillar ur, känns som den kommer allt närmare.
Svensk Hockey är ju såååå mycket roligare än fotbollens "Korp-Svenskan".
Längtar ingenting till April då det drar igång...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag har varit Djurgårdare så länge jag kan minnas och jag måsta erkänna att jag har aldrig förut känt en sådan olust att gå och se på DIF som jag känner idag. Även där känns det som ledningen har misslyckats. Det finns ingen känsla runt klubben. Jag köper inte snacket att det är på väg åt rätt håll, för det är det inte.

Bremberg är för mig ingen "profil" och absolut ingen som bör ta upp större plats än DIF loggan på vår hemsida. Linkan är en rätt slö spelare som blandar och ger otroligt mycket och är så långt ifrån en riktig Järnkamin man kan komma. Att han sedan blixtrar till då och då och på så sätt lyckas med en hyffsad poängskörd räcker inte.

Jag hade betydligt hellre sett ölvestad som "skyltexemplaret" då han förkroppsligar Djurgårdsandan.

Jag är bara nyfiken på hur ledningen har tänkt att vi ska få dessa 10 000 åskådare per match. Man måste ha en större plan, eller så gick man bara ut och hittade på en siffra för att det skulle låta bra. Utan att egentligen har några som helst belägg för att det skulle vara realistiskt.

Sen vill jag be folk sluta se mig som en som bara klagar... Jag är precis som er en Djurgårdare, jag vill bara Djurgården väl och det smärtar att se min kära klubb misskötas som den gör idag.

Jag hoppas precis som ni att DIF kan resa sig från askan och ännu en gång bli Sveriges bästa lag. Men det känns väldigt väldigt avlägset just nu.

Ha det bra Djurgårdsbröder...
Gripen

Inlägg av Gripen »

nej nu hoppas man inte längre .... säsongskortet ligger på blocket med ett start bud på 1 kr... men jag tror inte att det blir sålt ...

PINSAMMA DJURGÅRDEN !!
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jojje skrev:Jag har varit Djurgårdare så länge jag kan minnas och jag måsta erkänna att jag har aldrig förut känt en sådan olust att gå och se på DIF som jag känner idag. Även där känns det som ledningen har misslyckats. Det finns ingen känsla runt klubben. Jag köper inte snacket att det är på väg åt rätt håll, för det är det inte.

Bremberg är för mig ingen "profil" och absolut ingen som bör ta upp större plats än DIF loggan på vår hemsida. Linkan är en rätt slö spelare som blandar och ger otroligt mycket och är så långt ifrån en riktig Järnkamin man kan komma. Att han sedan blixtrar till då och då och på så sätt lyckas med en hyffsad poängskörd räcker inte.

Jag hade betydligt hellre sett ölvestad som "skyltexemplaret" då han förkroppsligar Djurgårdsandan.

Jag är bara nyfiken på hur ledningen har tänkt att vi ska få dessa 10 000 åskådare per match. Man måste ha en större plan, eller så gick man bara ut och hittade på en siffra för att det skulle låta bra. Utan att egentligen har några som helst belägg för att det skulle vara realistiskt.

Sen vill jag be folk sluta se mig som en som bara klagar... Jag är precis som er en Djurgårdare, jag vill bara Djurgården väl och det smärtar att se min kära klubb misskötas som den gör idag.

Jag hoppas precis som ni att DIF kan resa sig från askan och ännu en gång bli Sveriges bästa lag. Men det känns väldigt väldigt avlägset just nu.

Ha det bra Djurgårdsbröder...
Jag håller faktiskt med dig, bara med den skillnaden att olusten hos mig funnits ganska länge och då gäller det hockeyn överlag. Den senaste riktiga hockeysäsongen spelades 1998. Efter denna tidpunkt har det hattats fram och tillbaka med "nolltolerans" det ena året för att det nästa år ska ges spelarna möjlighet att spela ett mer "internationellt spel" med lite hårdare tag.

Borttagandet av red-line offside har också gjort spelet mer slumpartat och tråkigare.

Liten rink ser jag som en lösning. Spelet blir mer intensivt och böljande. Nej säger en del reflexmässigt, då får inte lirarna det utrymme dom behöver! Jaha, vilka lirare i sådana fall?
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jojje,

Vi kan väl börja med att komma överens och inte tala osanning om att styrelsemedlemmar får pengar för att vara just styrelsemedlemmar? Anledningen till att jag säger detta är ditt uttalande om att Mats (Larsson) kanske har fått mer pengar tack vare de nio miljoner kronorna du nämner.

Mats och övrig styrelse har privata jobb och tjänar inte en krona för att tillhöra styrelsen.

Sen Jojje, du har börjat skriva mycket vettiga saker. Jag håller med om exempelvis Linkan och hans, tjae, kan man kalla det slöhet? Jag höll på och koka över när han "linkade" ut från anfallszon mot avbytarbåset, så en offsideavblåsning blev till.

Andy,

Jag ska vara helt uppriktig mot dig. Att denna tråd skapades är jag glad över, det har lett till att DIF nu tagit beslut om ett möte med oss supportrar igen. Och att det du sa berör väldigt mycket då det, som jag sagt tidigare, är en "sjukling" vi jobbar med.

Men helt ärligt, just nu känns det som att du vill spela en roll som kan efterliknas vid en "hjälte", det vill säga en person från ingenstans som kommer och ska leda alla andra till det bättre.

Va nöjd med att denna tråd fick till ett möte istället. Gå på mötet, tycka till och låt dagens styrelse i samråd med kanslipersonal göra sitt jobb. När vi sen kommer till årsmötet i mitten på nästa år kan du väl komma dit och rösta nej till valberedningens styrelseförslag, om du nu är missnöjd. Jag tror nämligen det kommer slå slint om vi mitt under pågående säsong försöker tillsätta en "kriskommision".

Tack för ordet!
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Micke Nylander >>> För det första har inget behov av att spela hjälte, för det andra ser jag mig inte som någon som kommer att leda DIF ur krisen.

Jag är bara en vanlig supporter som en dag vaknade upp och insåg vad som håller på att hända medmin älskade klubb och vad det grundläggande problemet är som ger sig tillkänna i en rad symptom (publikkris, vacklande ekonomi, sportsliga problem etc).

Ingen enskild person kommer att kunna ta tag i detta. Det går bara om vi förenar alla goda krafter och arbetar tillsammans.

Det handlar inte om att ställa olika intressenter mot varandra utan att jobba ihop. Mitt första inlägg kretsar hela tiden runt detta om du läser det igen.

Som sagt - jag är ingen hjälte som ruvar i skuggorna utan bara en vanlig kille som är orolig för klubbens hälsa och som dessutom tror mig ha glimtat vad sjukdomsorsaken är...
DJ The real one..

Inlägg av DJ The real one.. »

Fy fan! Om man va less när man klickade in på tråden så är det inget mot när man lämnar den. Folk som drar åt olika håll, människor som vet bäst osv. Polsk riksdag är bara förnamnet. Man blir bara uppgiven. Vi klarade krisen i mitten på 80 talet genom att alla gjorde gemensam sak och ställde upp för DIF. Man blev ännu stoltare över att hålla på DIF och visade samtidigt att det här är en klubb som inte viker ner sig i första taget. Jag hoppas att man kommer att få anledning att känna så igen men just nu är det mest tjattrigt.
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Andy, det låter bra. Kanske bara är jag då som fick den känslan av att du ville komma in som hjälte.

Men det faktum att DU vill starta en, enligt mig, onödig kriskommision och att DU tycker det är ledarskap som krävs för att vi ska klara oss ur denna kris.

Jag håller med dig nu om det du säger att vi alla måste dra åt samma håll! Men att tillsätta en kriskommision med en eller några ledare (ledarskap, du vet) är enligt mitt tyckte helt fel tillvägagångssätt.

Därför, återigen, all cred till dig för att starta denna tråd som lett till ett möte mellan DIF och supportrarna. Om supportrarna kommer till mötet, blir insatta i Djurgårdens verksamhet, tankesätt och får sina frågor besvarade, samt komma med ideér och synpunkter så är väl det bra. NU har vi chansen att låta DIF få höra på våra synpunkter och ideér.

Ta denna chans och använd den. Efter det jobbar vi ännu hårdare för att gå åt samma håll, eller hur?

Andy, jag tvivlar inte på ditt stora Djurgårdshjärta. Jag tvivlar bara på att en kriskommision är rätt i dagens läge.
Skriv svar