Det är stor skillnad på Sörensen och Dick för Sörensen bidrog överallt även fast han inte var en bra kapten. Och till skillnad från Dick så skulle han bidra otroligt mycket i SHL nu. Säger inte att Dick alltid har varit dålig men jag tycker att förra säsongen gjorde han ingen större skillnad. Thore däremot gjorde väldigt stor skillnad och det var en väldigt bra värvning och hade gärna sett Thore en säsong till.Manijock skrev: ↑2025-12-14 20:19:01Som sagt, skrönor haglar....klintan85 skrev: ↑2025-12-14 17:14:00Jag väljer hellre spelare som bidrar över hela banan hela tiden. En krigare som hjälper laget hela tiden som Krüger eller Josefsson. Det är sånna spelare vi behöver som nykomling i SHL.Manijock skrev: ↑2025-12-14 10:03:13Lönlöst. Klintan är en av dessa som fastnat med huvudet i hålet, och århundradets tröttaste argument sitter som ett autosvar från någon Region-uppläsare....BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-12-13 16:55:23Dick gör skillnad i pp. Pp är avgörande faktor i hockey.
Men jag tänker att Dick vill träna sig i form först, gissningsvis kritar han inte på innan årsskiftet. Men jag blir inte ett dugg förvånad om Dick hjälper Hv i ett ev kval. Och en skicklig Dick utan nerver kan bli värd miljoner för Hv.
Eller väljer han Leksand?
Så djupt i träsket att de inte ens förstått att de blivit motbevisade gång på gång. Inte ens Knickedick hävdar ju att Dick var svag förra säsongen
Värvningen av honom och Thore är i stort sett biljetten upp ifjol. Dick är en vansinnigt stor del att vi framförallt grejade förstaplatsen i serien. Det som historien visat är en direkt nödvändighet för att vinna även slutspelet.
Men som Tobbe skriver. Låt liket vila! Evigt en av de stora Djurgårdarna i modern tid.
Sörensen fick alldeles för mycket skit när vi åkte ur. Det var ledarskapet den säsongen som havererade. Han skulle aldrig varit kapten. Precis som att JE inte skulle varit sportchef efter Robban-haveriet, eller Barry varit tränare...
Sörensen va inte problemet. Blev en ovärdig pöbelmentalitet. Det var olyckligt! Men har han det som grund för att föredra Ssk(som också behandlade honom "illa" enligt egen utsago) så kan det lika gärna vara..
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz