Det är stor skillnad på Sörensen och Dick för Sörensen bidrog överallt även fast han inte var en bra kapten. Och till skillnad från Dick så skulle han bidra otroligt mycket i SHL nu. Säger inte att Dick alltid har varit dålig men jag tycker att förra säsongen gjorde han ingen större skillnad. Thore däremot gjorde väldigt stor skillnad och det var en väldigt bra värvning och hade gärna sett Thore en säsong till.Manijock skrev: ↑2025-12-14 20:19:01Som sagt, skrönor haglar....klintan85 skrev: ↑2025-12-14 17:14:00Jag väljer hellre spelare som bidrar över hela banan hela tiden. En krigare som hjälper laget hela tiden som Krüger eller Josefsson. Det är sånna spelare vi behöver som nykomling i SHL.Manijock skrev: ↑2025-12-14 10:03:13Lönlöst. Klintan är en av dessa som fastnat med huvudet i hålet, och århundradets tröttaste argument sitter som ett autosvar från någon Region-uppläsare....BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-12-13 16:55:23Dick gör skillnad i pp. Pp är avgörande faktor i hockey.
Men jag tänker att Dick vill träna sig i form först, gissningsvis kritar han inte på innan årsskiftet. Men jag blir inte ett dugg förvånad om Dick hjälper Hv i ett ev kval. Och en skicklig Dick utan nerver kan bli värd miljoner för Hv.
Eller väljer han Leksand?
Så djupt i träsket att de inte ens förstått att de blivit motbevisade gång på gång. Inte ens Knickedick hävdar ju att Dick var svag förra säsongen
Värvningen av honom och Thore är i stort sett biljetten upp ifjol. Dick är en vansinnigt stor del att vi framförallt grejade förstaplatsen i serien. Det som historien visat är en direkt nödvändighet för att vinna även slutspelet.
Men som Tobbe skriver. Låt liket vila! Evigt en av de stora Djurgårdarna i modern tid.
Sörensen fick alldeles för mycket skit när vi åkte ur. Det var ledarskapet den säsongen som havererade. Han skulle aldrig varit kapten. Precis som att JE inte skulle varit sportchef efter Robban-haveriet, eller Barry varit tränare...
Sörensen va inte problemet. Blev en ovärdig pöbelmentalitet. Det var olyckligt! Men har han det som grund för att föredra Ssk(som också behandlade honom "illa" enligt egen utsago) så kan det lika gärna vara..
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2025/26
Sörensen-delen har ingenting med Dick, och din rappakalja angående honom, att göra. Den är fristående! Jag är glad att Dick fått sin respekt av fansen. Tror din vansinniga åsikt inte lyser igenom massan tack och lov!klintan85 skrev: ↑2025-12-15 01:34:23Det är stor skillnad på Sörensen och Dick för Sörensen bidrog överallt även fast han inte var en bra kapten. Och till skillnad från Dick så skulle han bidra otroligt mycket i SHL nu. Säger inte att Dick alltid har varit dålig men jag tycker att förra säsongen gjorde han ingen större skillnad. Thore däremot gjorde väldigt stor skillnad och det var en väldigt bra värvning och hade gärna sett Thore en säsong till.Manijock skrev: ↑2025-12-14 20:19:01Som sagt, skrönor haglar....klintan85 skrev: ↑2025-12-14 17:14:00Jag väljer hellre spelare som bidrar över hela banan hela tiden. En krigare som hjälper laget hela tiden som Krüger eller Josefsson. Det är sånna spelare vi behöver som nykomling i SHL.Manijock skrev: ↑2025-12-14 10:03:13Lönlöst. Klintan är en av dessa som fastnat med huvudet i hålet, och århundradets tröttaste argument sitter som ett autosvar från någon Region-uppläsare....BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-12-13 16:55:23
Dick gör skillnad i pp. Pp är avgörande faktor i hockey.
Men jag tänker att Dick vill träna sig i form först, gissningsvis kritar han inte på innan årsskiftet. Men jag blir inte ett dugg förvånad om Dick hjälper Hv i ett ev kval. Och en skicklig Dick utan nerver kan bli värd miljoner för Hv.
Så djupt i träsket att de inte ens förstått att de blivit motbevisade gång på gång. Inte ens Knickedick hävdar ju att Dick var svag förra säsongen
Värvningen av honom och Thore är i stort sett biljetten upp ifjol. Dick är en vansinnigt stor del att vi framförallt grejade förstaplatsen i serien. Det som historien visat är en direkt nödvändighet för att vinna även slutspelet.
Men som Tobbe skriver. Låt liket vila! Evigt en av de stora Djurgårdarna i modern tid.
Sörensen fick alldeles för mycket skit när vi åkte ur. Det var ledarskapet den säsongen som havererade. Han skulle aldrig varit kapten. Precis som att JE inte skulle varit sportchef efter Robban-haveriet, eller Barry varit tränare...
Sörensen va inte problemet. Blev en ovärdig pöbelmentalitet. Det var olyckligt! Men har han det som grund för att föredra Ssk(som också behandlade honom "illa" enligt egen utsago) så kan det lika gärna vara..
Han spelade liksom 29 matcher, kom femma i poängligan och tvåa skytteligan....Och han "gjorde ingen skillnad"
-
Fragglepot
Silly Season 2025/26
För en som inte hängde på forumet vid den tiden, vad var grejen med Videll?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-12-15 00:58:15Exakt så om Sören vill återvända så är han självklart välkommen sen att han inte är ett lagkaptensämne var inte hans fel utan det maligna virusets fel som först lanserade horungen Videll och sen Sören. Hela den säsongen var ju en orgie i felbeslutManijock skrev: ↑2025-12-14 20:19:01Som sagt, skrönor haglar....klintan85 skrev: ↑2025-12-14 17:14:00Jag väljer hellre spelare som bidrar över hela banan hela tiden. En krigare som hjälper laget hela tiden som Krüger eller Josefsson. Det är sånna spelare vi behöver som nykomling i SHL.Manijock skrev: ↑2025-12-14 10:03:13Lönlöst. Klintan är en av dessa som fastnat med huvudet i hålet, och århundradets tröttaste argument sitter som ett autosvar från någon Region-uppläsare....BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-12-13 16:55:23
Dick gör skillnad i pp. Pp är avgörande faktor i hockey.
Att han verkar vara knepig är ju en sak, men det måste ha hänt något stort behind the scenes.
Silly Season 2025/26
Som jag minns det så blev Videll utsedd till lagkapten inför den säsongen. Sen värvades Sörensen sent med något sorts löfte om kaptenskap. Så när Videll vart å sido satt så vägrade han typ träna och anmälde klubben för kränkande behandling.Fragglepot skrev: ↑2025-12-15 14:58:37För en som inte hängde på forumet vid den tiden, vad var grejen med Videll?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-12-15 00:58:15Exakt så om Sören vill återvända så är han självklart välkommen sen att han inte är ett lagkaptensämne var inte hans fel utan det maligna virusets fel som först lanserade horungen Videll och sen Sören. Hela den säsongen var ju en orgie i felbeslutManijock skrev: ↑2025-12-14 20:19:01Som sagt, skrönor haglar....klintan85 skrev: ↑2025-12-14 17:14:00Jag väljer hellre spelare som bidrar över hela banan hela tiden. En krigare som hjälper laget hela tiden som Krüger eller Josefsson. Det är sånna spelare vi behöver som nykomling i SHL.Manijock skrev: ↑2025-12-14 10:03:13
Lönlöst. Klintan är en av dessa som fastnat med huvudet i hålet, och århundradets tröttaste argument sitter som ett autosvar från någon Region-uppläsare....
Att han verkar vara knepig är ju en sak, men det måste ha hänt något stort behind the scenes.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Vilken soppa det var, Jocke E och Barry började. KG och Fagervall avslutade.Manijock skrev: ↑2025-12-15 15:08:31Som jag minns det så blev Videll utsedd till lagkapten inför den säsongen. Sen värvades Sörensen sent med något sorts löfte om kaptenskap. Så när Videll vart å sido satt så vägrade han typ träna och anmälde klubben för kränkande behandling.Fragglepot skrev: ↑2025-12-15 14:58:37För en som inte hängde på forumet vid den tiden, vad var grejen med Videll?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-12-15 00:58:15Exakt så om Sören vill återvända så är han självklart välkommen sen att han inte är ett lagkaptensämne var inte hans fel utan det maligna virusets fel som först lanserade horungen Videll och sen Sören. Hela den säsongen var ju en orgie i felbeslutManijock skrev: ↑2025-12-14 20:19:01Som sagt, skrönor haglar....
Gällande Sören, alltid gillat honom. Men som många påpekat, är ingen kapten. Så klart det blev fel. Man kan ej vara något man inte är!
-
Fragglepot
Silly Season 2025/26
Som jag minns det så blev Videll utsedd till lagkapten inför den säsongen. Sen värvades Sörensen sent med något sorts löfte om kaptenskap. Så när Videll vart å sido satt så vägrade han typ träna och anmälde klubben för kränkande behandling.
[/quote]
Det är ungefär så långt jag hängde med också. Men med tanke på hur hätsk stämningen blev efter allt så måste det väl ligga något mer bakom?
[/quote]
Det är ungefär så långt jag hängde med också. Men med tanke på hur hätsk stämningen blev efter allt så måste det väl ligga något mer bakom?
Silly Season 2025/26
Det är ungefär så långt jag hängde med också. Men med tanke på hur hätsk stämningen blev efter allt så måste det väl ligga något mer bakom?Fragglepot skrev: ↑2025-12-15 15:38:08 Som jag minns det så blev Videll utsedd till lagkapten inför den säsongen. Sen värvades Sörensen sent med något sorts löfte om kaptenskap. Så när Videll vart å sido satt så vägrade han typ träna och anmälde klubben för kränkande behandling.
[/quote]
Fruktansvärt illojalt beteende och ingen är större än klubben. Riktig barnunge! Tycker nog stämningen var rimlig.
Till skillnad mot det Sören fick utstå.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Rangers ligger i botten, Mika är petad. Coach säger att Mika är ledsen.
Dax att sluta tänka på dig själv nu Mika!
Prioritera Irma och familj nu. Gör en "Kylington".
https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... t-lagmote/
Silly Season 2025/26
Med tanke på att Mika har kontrakt till 2030 så kommer han tyvärr aldrig spela här igen.Osten östlund skrev: ↑2025-12-15 20:27:39 Rangers ligger i botten, Mika är petad. Coach säger att Mika är ledsen.
Möjligen en "varva-ner-säsong" när han är 38 om han känner för det.
Silly Season 2025/26
Göra en Bäckström, som skulle göra 60p i år! Gick ju braVikas skrev: ↑2025-12-15 20:58:29Med tanke på att Mika har kontrakt till 2030 så kommer han tyvärr aldrig spela här igen.Osten östlund skrev: ↑2025-12-15 20:27:39 Rangers ligger i botten, Mika är petad. Coach säger att Mika är ledsen.
In Wikegård we trust!
-
Fragglepot
Silly Season 2025/26
Bäckström gör väl en fullt godkänd säsong? Går för 40+ poäng, och då har han inte spelat på två säsonger samt kommit tillbaka från en skada som till synes var ”karriäravslutande”.Nypovich skrev: ↑2025-12-15 22:35:35Göra en Bäckström, som skulle göra 60p i år! Gick ju braVikas skrev: ↑2025-12-15 20:58:29Med tanke på att Mika har kontrakt till 2030 så kommer han tyvärr aldrig spela här igen.Osten östlund skrev: ↑2025-12-15 20:27:39 Rangers ligger i botten, Mika är petad. Coach säger att Mika är ledsen.
Dock svårt att se Mika göra en bulan och bara avsäga sig all deg och flytta hem.
Då är väl en ”Ville Leino” mer hoppfullt. Tror dock att Mika blir kvar, han är för bra för att bli utköpt.
-
Fragglepot
Silly Season 2025/26
Fruktansvärt illojalt beteende och ingen är större än klubben. Riktig barnunge! Tycker nog stämningen var rimlig.Manijock skrev: ↑2025-12-15 16:19:13Det är ungefär så långt jag hängde med också. Men med tanke på hur hätsk stämningen blev efter allt så måste det väl ligga något mer bakom?Fragglepot skrev: ↑2025-12-15 15:38:08 Som jag minns det så blev Videll utsedd till lagkapten inför den säsongen. Sen värvades Sörensen sent med något sorts löfte om kaptenskap. Så när Videll vart å sido satt så vägrade han typ träna och anmälde klubben för kränkande behandling.
Till skillnad mot det Sören fick utstå.
[/quote]
Extremt omoget och han borde väl kanske aldrig ha hamnat i den situationen från första början.
Håller helt med om Sören, hoppas verkligen han spelar en säsong till hos oss innan skrillorna hängs upp.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Tror vi butiken är stängd inför denna säsong, eller gör Wikegård ngt mer ( ifall truppen är i stort sett skadefri )?
Klasen är tillbaka i februari prel.
Hopppas personligen Wikegård kan frigöra pengar ifrån exempelvis Pulli, Brodda och Costmar. För att plocka in en top 6 forward till.
Sanny/Madhawk så sa dom bl a att finska ligan är stängd iår. Så där kommer det förmodligen säljas av spelare.
Sedan spekulerade dom om Dick till Hv. Menade på att Dick ej erbjöds kontrakt nu. Utan dom ville att han skulle komma ner och göra fystester först. För att sedan ev. ta beslut?
Hopppas personligen Wikegård kan frigöra pengar ifrån exempelvis Pulli, Brodda och Costmar. För att plocka in en top 6 forward till.
Sanny/Madhawk så sa dom bl a att finska ligan är stängd iår. Så där kommer det förmodligen säljas av spelare.
Sedan spekulerade dom om Dick till Hv. Menade på att Dick ej erbjöds kontrakt nu. Utan dom ville att han skulle komma ner och göra fystester först. För att sedan ev. ta beslut?
Silly Season 2025/26
Tänker nog bara spelare ut. Ser ingen poäng att ta in spelare när vi tagit in Marmenlind, Kylington och Palve under säsong.Osten östlund skrev: ↑2025-12-16 09:52:43 Tror vi butiken är stängd inför denna säsong, eller gör Wikegård ngt mer ( ifall truppen är i stort sett skadefri )?