Han fattar ju en hel del beslut i defensiv zon som man blir gråhårig över. Det finns en fin kreativ ådra men det är som att han underskattar ligan och spelarna han möter.Karlander skrev: ↑2025-10-18 22:08:09Pulli var total katastrof i början. Jag tror att han behöver ett tag för att komma in i det, och han har gjort det "mindre dåligt". Kort sagt tror jag att ledningen tänker så här: En enorm spelare som trots allt har bra skridskoåkning och hyfsad rörlighet med spelsinne, och framför allt en kille som kan vara en killer i egen zon.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-10-18 21:48:49Pulli måste väl ändå vara den som kommer petas/få snålt med istid när Kylington kommer till match? Sen pratar folk om hans storlek och att han borde kunna använda den bättre men är han inte "bara" lång? Alla ser ju biffig ut med hockeyskydd men lite flaggstångsvarning känns det som.DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-18 20:32:43 Jag tror fortfarande på Pulli! Gjorde ett misstag idag men annars en stabil match.
Hade förvisso gärna behållit Tychonick nu när vi ser hur det går för de vi prioriterade. Nästan en p/match i Slovakien
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Det är ju rätt spännande att i princip dagen efter att det blir offentligt att vi letar målvakt så blir
Mantas, Olkinoura och Janne Juvonen klara för nya klubbar.
Deras nya klubbar måste blivit livrädda för att vi skulle sno de målvakter de höll på halster för att se om bättre alternativ dök upp.
Deras nya klubbar måste blivit livrädda för att vi skulle sno de målvakter de höll på halster för att se om bättre alternativ dök upp.
-
Silly Season 2025/26
Förhoppningsvis ligger Wiken steget före. Tackat nej till ovan. Har redan klart med slips?Knickedick skrev: ↑2025-10-20 18:58:54 Det är ju rätt spännande att i princip dagen efter att det blir offentligt att vi letar målvakt så blir
Lösa Hävelids situation nu.
Ragge var ju tvungen att lämna innan Oliver blev klar.
-
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
I och med Kylingtons inträde så blir hierarkin följande från back 7 till 9 vad jag tror:
7 Pulli
8 Berg
9 Blixt
7 Pulli
8 Berg
9 Blixt
Silly Season 2025/26
Exakt så, eller överskattar sig själv, spela enkelt karljävel och passa inte till motståndarna så blir det genast 100% bättre. Sen vet jag inte hur nån kan tycka att Pulli har hyfsad rörlighet, men om man tycker Silja Line är hyfsat rörlig så förstår jagPraetori skrev: ↑2025-10-20 18:15:39Han fattar ju en hel del beslut i defensiv zon som man blir gråhårig över. Det finns en fin kreativ ådra men det är som att han underskattar ligan och spelarna han möter.Karlander skrev: ↑2025-10-18 22:08:09Pulli var total katastrof i början. Jag tror att han behöver ett tag för att komma in i det, och han har gjort det "mindre dåligt". Kort sagt tror jag att ledningen tänker så här: En enorm spelare som trots allt har bra skridskoåkning och hyfsad rörlighet med spelsinne, och framför allt en kille som kan vara en killer i egen zon.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-10-18 21:48:49Pulli måste väl ändå vara den som kommer petas/få snålt med istid när Kylington kommer till match? Sen pratar folk om hans storlek och att han borde kunna använda den bättre men är han inte "bara" lång? Alla ser ju biffig ut med hockeyskydd men lite flaggstångsvarning känns det som.DIF_Soldier skrev: ↑2025-10-18 20:32:43 Jag tror fortfarande på Pulli! Gjorde ett misstag idag men annars en stabil match.
Hade förvisso gärna behållit Tychonick nu när vi ser hur det går för de vi prioriterade. Nästan en p/match i Slovakien

-
Silly Season 2025/26
Ja jag väntar bara på att Calle Lindbom ska dyka upp på Unconditional WaiversOsten östlund skrev: ↑2025-10-20 19:14:52Förhoppningsvis ligger Wiken steget före. Tackat nej till ovan. Har redan klart med slips?Knickedick skrev: ↑2025-10-20 18:58:54 Det är ju rätt spännande att i princip dagen efter att det blir offentligt att vi letar målvakt så blir
Lösa Hävelids situation nu.
Ragge var ju tvungen att lämna innan Oliver blev klar.

Silly Season 2025/26
Riktigt skönt att slippa Mantas. Om vi ska bryta med Hävelid måste det innebära en uppgradering.
Silly Season 2025/26
Ok, det var fan en långsökt koppling då.Knickedick skrev: ↑2025-10-19 23:01:44Det står om du läser att det är vår assisterande sportchefdaaviid skrev: ↑2025-10-19 15:17:42Exakt vad är kopplingen till Djurgården hos Vikman?Knickedick skrev: ↑2025-10-18 23:03:07Det var ju Kylington också enligt mångafryppe skrev: ↑2025-10-18 22:47:46Vikman är en riktig gnagare så den är väldigt långsökt.Knickedick skrev: ↑2025-10-18 22:43:51 Långsökt spaning:
Vegas har signat målvakten Carter Hart på ett try-out kontrakt. Vilket mycket troligt kommer att bli ett permanent kontrakt då Hart är en mycket kompetent målvakt.
Vilket gör att en av de två målvakterna som idag finns på Vegas Roster kommer att skickas till farmarlaget Henderson Silver Knights. I det laget finns idag två svenska Målvakter, båda med koppling till Djurgården.
Carl Lindblom känner vi alla till, men även Jesper Wikman som spelade i Tyresö/Hanviken när bröderna Due-Boje var i klubbens sportsliga organisation.
Bådas kontrakt går ut efter säsongen.
Båda kommer behöva speltid denna säsong för att få nya kontrakt nästa år.![]()
Silly Season 2025/26
Håller helt med. Förstår inte alls vurmen för honom. Har samma förmåga att släppa pucken rakt igenom sig som Hävelid (och Andrén) har. Ojämn och sämst när det gäller som mest. Nu har han dessutom knappt spelat på ett år. Det hade luktat panikvärvning à la Stoppel om vi plockade in honom. Bra Wikegård att du höll emot.