Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praetori »

Karlander skrev: 2025-10-18 22:08:09
Disciplinnämnden skrev: 2025-10-18 21:48:49
DIF_Soldier skrev: 2025-10-18 20:32:43 Jag tror fortfarande på Pulli! Gjorde ett misstag idag men annars en stabil match.

Hade förvisso gärna behållit Tychonick nu när vi ser hur det går för de vi prioriterade. Nästan en p/match i Slovakien
Pulli måste väl ändå vara den som kommer petas/få snålt med istid när Kylington kommer till match? Sen pratar folk om hans storlek och att han borde kunna använda den bättre men är han inte "bara" lång? Alla ser ju biffig ut med hockeyskydd men lite flaggstångsvarning känns det som.
Pulli var total katastrof i början. Jag tror att han behöver ett tag för att komma in i det, och han har gjort det "mindre dåligt". Kort sagt tror jag att ledningen tänker så här: En enorm spelare som trots allt har bra skridskoåkning och hyfsad rörlighet med spelsinne, och framför allt en kille som kan vara en killer i egen zon.
Han fattar ju en hel del beslut i defensiv zon som man blir gråhårig över. Det finns en fin kreativ ådra men det är som att han underskattar ligan och spelarna han möter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Det är ju rätt spännande att i princip dagen efter att det blir offentligt att vi letar målvakt så blir
Mantas, Olkinoura och Janne Juvonen klara för nya klubbar.
Deras nya klubbar måste blivit livrädda för att vi skulle sno de målvakter de höll på halster för att se om bättre alternativ dök upp.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Knickedick skrev: 2025-10-20 18:58:54 Det är ju rätt spännande att i princip dagen efter att det blir offentligt att vi letar målvakt så blir
Deras nya klubbar måste blivit livrädda för att vi skulle sno de målvakter de höll på halster för att se om bättre alternativ dök upp.
Förhoppningsvis ligger Wiken steget före. Tackat nej till ovan. Har redan klart med slips?

Lösa Hävelids situation nu.

Ragge var ju tvungen att lämna innan Oliver blev klar.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

I och med Kylingtons inträde så blir hierarkin följande från back 7 till 9 vad jag tror:
7 Pulli
8 Berg
9 Blixt
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2025-10-20 18:15:39
Karlander skrev: 2025-10-18 22:08:09
Disciplinnämnden skrev: 2025-10-18 21:48:49
DIF_Soldier skrev: 2025-10-18 20:32:43 Jag tror fortfarande på Pulli! Gjorde ett misstag idag men annars en stabil match.

Hade förvisso gärna behållit Tychonick nu när vi ser hur det går för de vi prioriterade. Nästan en p/match i Slovakien
Pulli måste väl ändå vara den som kommer petas/få snålt med istid när Kylington kommer till match? Sen pratar folk om hans storlek och att han borde kunna använda den bättre men är han inte "bara" lång? Alla ser ju biffig ut med hockeyskydd men lite flaggstångsvarning känns det som.
Pulli var total katastrof i början. Jag tror att han behöver ett tag för att komma in i det, och han har gjort det "mindre dåligt". Kort sagt tror jag att ledningen tänker så här: En enorm spelare som trots allt har bra skridskoåkning och hyfsad rörlighet med spelsinne, och framför allt en kille som kan vara en killer i egen zon.
Han fattar ju en hel del beslut i defensiv zon som man blir gråhårig över. Det finns en fin kreativ ådra men det är som att han underskattar ligan och spelarna han möter.
Exakt så, eller överskattar sig själv, spela enkelt karljävel och passa inte till motståndarna så blir det genast 100% bättre. Sen vet jag inte hur nån kan tycka att Pulli har hyfsad rörlighet, men om man tycker Silja Line är hyfsat rörlig så förstår jag :wink:
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2025-10-20 19:14:52
Knickedick skrev: 2025-10-20 18:58:54 Det är ju rätt spännande att i princip dagen efter att det blir offentligt att vi letar målvakt så blir
Förhoppningsvis ligger Wiken steget före. Tackat nej till ovan. Har redan klart med slips?

Lösa Hävelids situation nu.

Ragge var ju tvungen att lämna innan Oliver blev klar.
Ja jag väntar bara på att Calle Lindbom ska dyka upp på Unconditional Waivers :lol:
Användarvisningsbild
Rudi

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rudi »

Riktigt skönt att slippa Mantas. Om vi ska bryta med Hävelid måste det innebära en uppgradering.
daaviid

Silly Season 2025/26

Inlägg av daaviid »

Knickedick skrev: 2025-10-19 23:01:44
daaviid skrev: 2025-10-19 15:17:42
Knickedick skrev: 2025-10-18 23:03:07
fryppe skrev: 2025-10-18 22:47:46
Knickedick skrev: 2025-10-18 22:43:51 Långsökt spaning:

Vegas har signat målvakten Carter Hart på ett try-out kontrakt. Vilket mycket troligt kommer att bli ett permanent kontrakt då Hart är en mycket kompetent målvakt.
Vilket gör att en av de två målvakterna som idag finns på Vegas Roster kommer att skickas till farmarlaget Henderson Silver Knights. I det laget finns idag två svenska Målvakter, båda med koppling till Djurgården.
Carl Lindblom känner vi alla till, men även Jesper Wikman som spelade i Tyresö/Hanviken när bröderna Due-Boje var i klubbens sportsliga organisation.
Bådas kontrakt går ut efter säsongen.
Båda kommer behöva speltid denna säsong för att få nya kontrakt nästa år.
Vikman är en riktig gnagare så den är väldigt långsökt.
Det var ju Kylington också enligt många :lol:
Exakt vad är kopplingen till Djurgården hos Vikman?
Det står om du läser att det är vår assisterande sportchef
Ok, det var fan en långsökt koppling då.
rikkard

Silly Season 2025/26

Inlägg av rikkard »

Rudi skrev: 2025-10-20 21:52:20 Riktigt skönt att slippa Mantas. Om vi ska bryta med Hävelid måste det innebära en uppgradering.
Håller helt med. Förstår inte alls vurmen för honom. Har samma förmåga att släppa pucken rakt igenom sig som Hävelid (och Andrén) har. Ojämn och sämst när det gäller som mest. Nu har han dessutom knappt spelat på ett år. Det hade luktat panikvärvning à la Stoppel om vi plockade in honom. Bra Wikegård att du höll emot.
m0ng00se

Silly Season 2025/26

Inlägg av m0ng00se »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-10-20 13:55:37
m0ng00se skrev: 2025-10-20 12:56:41 vad är det för målisar som är BRA den här delen av året som kan tänka sig en 2a spades position?

" du är grym och har bevisat det i X-liga, vi kan ge dig pissdåligt betalt och endast ett fåtal matcher den här sässen"

lockande? - NOT!

Det enkla svaret är ju de bra som är kontraktslösa.
Målvakter som vill fortsätta sin karriär och hamna i ett riktigt fint skyltfönster, Stockholm och Djurgården.
Kunna visa upp sig inför nästa säsong, finns bättre reklam än att lyckas i Stockholm?
De kommer dessutom kunna spela relativt utan press då Hellberg är uttalad etta.
Spelare som inte signat ännu borde börja få eld i baken nu, inte många lediga jobb kvar.

Det lite svårare alternativet är att göra en rockad. Lättast då är att byta målvakt med någon klubb. En klubb där den tänkta ettan blivit utkonkurrerad eller hamnat lite snett in i säsongen. Någon klubb som gärna testar Hugo som tvåa i utbyte mot en slant.

Hockeynews listar ju några alternativ.
Att hitta ett stabilare alternativ än Hugo är nog inte den svåra delen, utan det blir väl att hitta en lösning för honom så han får spela mycket matcher. Finns någon klubb för honom i Allsvenskan? Finland?
vad listar HN för alternativ? Har redan gått 12 matcher, vad finns det för MV-äss med is i magen (väntat in fallerade MV-positioner) och som kan komma in å ta sig an 10-15 matcher på ett bra sätt?

ja jag tror nog det kan finnas intresse från nån HA klubb. Han har kommit snett in i den här säsongen och iom att vårt försvarsspel inte varit det allra bästa så har den kombinationen blivit urusel. Han hade ju ändå 91% i HA i fjol och då var han rätt utskälld av oss supportrar och utbytt mot Gidlöf på slutet. Han har ju även bra räddningsprocent i sina landslagsframträdanden så en nystart i en HA-klubb, mittenlag med ambition uppåt. många matcher, och grundstabilt försvarsspel så kommer han att göra det bra. det är jag övertygad om
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev: 2025-10-21 07:08:33
m0ng00se skrev: 2025-10-20 12:56:41 vad är det för målisar som är BRA den här delen av året som kan tänka sig en 2a spades position?

" du är grym och har bevisat det i X-liga, vi kan ge dig pissdåligt betalt och endast ett fåtal matcher den här sässen"

lockande? - NOT!

Målvakter som vill fortsätta sin karriär och hamna i ett riktigt fint skyltfönster, Stockholm och Djurgården.
Kunna visa upp sig inför nästa säsong, finns bättre reklam än att lyckas i Stockholm?
Spelare som inte signat ännu borde börja få eld i baken nu, inte många lediga jobb kvar.

Det lite svårare alternativet är att göra en rockad. Lättast då är att byta målvakt med någon klubb. En klubb där den tänkta ettan blivit utkonkurrerad eller hamnat lite snett in i säsongen. Någon klubb som gärna testar Hugo som tvåa i utbyte mot en slant.

Att hitta ett stabilare alternativ än Hugo är nog inte den svåra delen, utan det blir väl att hitta en lösning för honom så han får spela mycket matcher. Finns någon klubb för honom i Allsvenskan? Finland?
vad listar HN för alternativ? Har redan gått 12 matcher, vad finns det för MV-äss med is i magen (väntat in fallerade MV-positioner) och som kan komma in å ta sig an 10-15 matcher på ett bra sätt?

ja jag tror nog det kan finnas intresse från nån HA klubb. Han har kommit snett in i den här säsongen och iom att vårt försvarsspel inte varit det allra bästa så har den kombinationen blivit urusel. Han hade ju ändå 91% i HA i fjol och då var han rätt utskälld av oss supportrar och utbytt mot Gidlöf på slutet. Han har ju även bra räddningsprocent i sina landslagsframträdanden så en nystart i en HA-klubb, mittenlag med ambition uppåt. många matcher, och grundstabilt försvarsspel så kommer han att göra det bra. det är jag övertygad om
Hoppas det, men svårt att hitta en konkret klubb som letar en förstamålis i AS. De flesta lag sitter nog rätt nöjda med befintliga målvakter.
Nybro kanske?

HN listar bl.a. följande tips för oss:
- Henrik Tikkanen
- Janne Juvonen
- Zane McIntyre
- John Lethemon
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se

Silly Season 2025/26

Inlägg av m0ng00se »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-10-21 08:31:39

lockande? - NOT!

Hoppas det, men svårt att hitta en konkret klubb som letar en förstamålis i AS. De flesta lag sitter nog rätt nöjda med befintliga målvakter.
Nybro kanske?

- Henrik Tikkanen
- Janne Juvonen
- Zane McIntyre
- John Lethemon
ja Nybro skulle kunna vara ett alternativ. vet inte hur stabil dom är bakåt när inte samuelsson är med å styr upp det där. Känns som Hävelid behöver ett bra samspel med försvaret. ingen som står på huvvet själv om man säger så

Janne Juvonen kanske skulle vara nått. Har för mig Leksingarna var rätt nöjd med honom för några säsonger sen. Dom andra vet jag inget om och går man på statsen bara så lockar det inte jättemycket

Edit snackade lite med en Leksing som tyckte JJ var lite svag mentalt å behöver få känna förtoende och trygghet för att leverera. inkastad som backup hos oss vet jag inte om det då kanske är riktigt rätt förutsättningar...
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

m0ng00se skrev: 2025-10-21 08:50:31
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-10-21 08:31:39

lockande? - NOT!

Nybro kanske?

- Henrik Tikkanen
- Janne Juvonen
- Zane McIntyre
- John Lethemon
ja Nybro skulle kunna vara ett alternativ. vet inte hur stabil dom är bakåt när inte samuelsson är med å styr upp det där. Känns som Hävelid behöver ett bra samspel med försvaret. ingen som står på huvvet själv om man säger så

Janne Juvonen kanske skulle vara nått. Har för mig Leksingarna var rätt nöjd med honom för några säsonger sen. Dom andra vet jag inget om och går man på statsen bara så lockar det inte jättemycket

Edit snackade lite med en Leksing som tyckte JJ var lite svag mentalt å behöver få känna förtoende och trygghet för att leverera. inkastad som backup hos oss vet jag inte om det då kanske är riktigt rätt förutsättningar...
Janne Juvonen blev klar för Kölner Haie i Tyska Ligan typ igår. Så honom kan vi nog glömma.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Enligt Ek

Tror inte Djurgården kommer arr värva målvakt under en mycket lång tid ! Tyvärr

Micce vill helt enkelt inte släppa Hävelid
Åter igen Micce som stretar emot säger folk när man fiskar runt tänkbara målvakter

Det här blir som förra säsongen runt Andren känns det som
Micce
The DIF ONE
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

GULD skrev: 2025-10-21 10:25:14 Enligt Ek

Tror inte Djurgården kommer arr värva målvakt under en mycket lång tid ! Tyvärr

Micce vill helt enkelt inte släppa Hävelid
Åter igen Micce som stretar emot säger folk när man fiskar runt tänkbara målvakter

Det här blir som förra säsongen runt Andren känns det som
Micce
Om hävelid inte vinner någon match åt oss på 2-3 tillförsök så spelar det nog ingen roll hur mycket han stretar emot då kommer wikegård att skicka honom ändå, wikegård lät nästan lite less redan nu i intervjun senast.
Skriv svar