Lite så, inte jätte lockande att komma om man får spela 5-10 matcher.m0ng00se skrev: ↑2025-10-20 12:56:41 vad är det för målisar som är BRA den här delen av året som kan tänka sig en 2a spades position?
" du är grym och har bevisat det i X-liga, vi kan ge dig pissdåligt betalt och endast ett fåtal matcher den här sässen"
lockande? - NOT!
jag tror dom haft en plan om att Hellberg skulle stå ca 30-35 matcher och Hugo ca 15-20 matcher det är nog där vi tweakar den fördelningen än mer till Hellbergs fördel och jobbar stenhårt med Hugo och hans spel/självförtroende
insamlingen blir mer för att täcka upp frånfället under december/januari för Jvm
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Är så jävla skadad av Andrén och Hävelid vill fan inte ha under 190DIFLuWi skrev: ↑2025-10-20 12:32:401.83 cm lång. Forumet skulle implodera.Osten östlund skrev: ↑2025-10-20 12:21:15 HN tycker att detta är ett bra alt, som andra slips.
Jonas Gunnarsson
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... gunnarsson

-
Silly Season 2025/26
Det förutsätter att Hellberg håller sig till den kalkylen ( frisk och hel )?m0ng00se skrev: ↑2025-10-20 12:56:41 vad är det för målisar som är BRA den här delen av året som kan tänka sig en 2a spades position?
" du är grym och har bevisat det i X-liga, vi kan ge dig pissdåligt betalt och endast ett fåtal matcher den här sässen"
lockande? - NOT!
jag tror dom haft en plan om att Hellberg skulle stå ca 30-35 matcher och Hugo ca 15-20 matcher det är nog där vi tweakar den fördelningen än mer till Hellbergs fördel och jobbar stenhårt med Hugo och hans spel/självförtroende
insamlingen blir mer för att täcka upp frånfället under december/januari för Jvm
Frölunda har ju typ "samma upplägg" som oss. Deras 1:a slips står så mycket han orkar. Då gjorde ändån deras 2:a, 22 matcher förra säsongen.
Stackars Hugo om han ska tvingas stå runt 15 matcher till denna säsong. Senast mot Hv, så sa han ju efter matchen:
"Men nu vill jag bara hem, säger han dämpat".
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... l-mot-hv71
-
Silly Season 2025/26
Nja Lasse 7 matcher Tobias 5 så ganska jämnt fördelat mellan de två!Osten östlund skrev: ↑2025-10-20 13:38:13Det förutsätter att Hellberg håller sig till den kalkylen ( frisk och hel )?m0ng00se skrev: ↑2025-10-20 12:56:41 vad är det för målisar som är BRA den här delen av året som kan tänka sig en 2a spades position?
lockande? - NOT!
Frölunda har ju typ "samma upplägg" som oss. Deras 1:a slips står så mycket han orkar. Då gjorde ändån deras 2:a, 22 matcher förra säsongen.
Stackars Hugo om han ska tvingas stå runt 15 matcher till denna säsong. Senast mot Hv, så sa han ju efter matchen:
"Men nu vill jag bara hem, säger han dämpat".
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... l-mot-hv71
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Det enkla svaret är ju de bra som är kontraktslösa.
Målvakter som vill fortsätta sin karriär och hamna i ett riktigt fint skyltfönster, Stockholm och Djurgården.
Kunna visa upp sig inför nästa säsong, finns bättre reklam än att lyckas i Stockholm?
De kommer dessutom kunna spela relativt utan press då Hellberg är uttalad etta.
Spelare som inte signat ännu borde börja få eld i baken nu, inte många lediga jobb kvar.
Det lite svårare alternativet är att göra en rockad. Lättast då är att byta målvakt med någon klubb. En klubb där den tänkta ettan blivit utkonkurrerad eller hamnat lite snett in i säsongen. Någon klubb som gärna testar Hugo som tvåa i utbyte mot en slant.
Hockeynews listar ju några alternativ.
Att hitta ett stabilare alternativ än Hugo är nog inte den svåra delen, utan det blir väl att hitta en lösning för honom så han får spela mycket matcher. Finns någon klubb för honom i Allsvenskan? Finland?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Tycker Mantas är rätt överskattad, även om jag såklart hellre har honom i mål än Hugo. Men förhoppningsvis hittar vi något bättre än så.
- Mattias_87
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Tror nog att målvaktsförstärkning kommer att dröja. Kan tänka mig att vi köper ut en målvakt från ett HA-lag efter nyår. Finns många klubbar med ekonomiska problem där.
Avskaffa tre mot tre.
Silly Season 2025/26
Så jävla underkänt. Nu hoppas jag verkligen att vi har något vassare på kroken. Vi är på riktigt en allvarlig knäskada på Hellberg ifrån att inte vinna en enda match till denna säsong.
- diftobbe89
Silly Season 2025/26
Ja det här är en rysare, Hellberg är ju inte purung längre en långtidsskada där nu under träning eller match, och vi är mer eller mindre kvalklara.
Spela fult
Silly Season 2025/26
Eller som vissa faktiskt säger. Varför ska vi lägga dom pengarna på någon som ska stå 5-10 matcher till max? Är det vad någon riktigt bra målvakt strävar efter? Många här verkar skrika att det bara är att håva in.diftobbe89 skrev: ↑2025-10-20 15:50:51Ja det här är en rysare, Hellberg är ju inte purung längre en långtidsskada där nu under träning eller match, och vi är mer eller mindre kvalklara.
In Wikegård we trust!
- diftobbe89
Silly Season 2025/26
Jag tänker bara att vi måste ha in något annat än Hugo, grabben har kommit helt snett in i det och mår nog inte speciellt bra, laget litar ej på honom och han känner nog själv att SHL är en nivå över hans förmåga. För att inte förstöra honom helt borde vi hitta en lösning, har inga krav på någon toppmålvakt, men något måste göras Hugo kommer skaka av nervositet nästa gång han ska in i kassen och tänka ¨BARA DET INTE HÄNDER IGEN¨. Bara lös det.Nypovich skrev: ↑2025-10-20 15:54:05Eller som vissa faktiskt säger. Varför ska vi lägga dom pengarna på någon som ska stå 5-10 matcher till max? Är det vad någon riktigt bra målvakt strävar efter? Många här verkar skrika att det bara är att håva in.diftobbe89 skrev: ↑2025-10-20 15:50:51Ja det här är en rysare, Hellberg är ju inte purung längre en långtidsskada där nu under träning eller match, och vi är mer eller mindre kvalklara.
Spela fult
- diftobbe89
Silly Season 2025/26
Det finns säkert fynd i hockeyettan som skulle se det som världens möjlighet, Jonas Gunnarsson sa någon, klart som fan det måste finnas målvakter som inte är totalt förstörda.
Spela fult
-
Silly Season 2025/26
Ja, eller bara en kraftig förkylning och han är bara borta i två veckor, det kan ju vara 6 matcher han missar. Det är ju minst 5 torsk med Hugo i mål, om vi ska vara brutalt ärliga.diftobbe89 skrev: ↑2025-10-20 15:50:51Ja det här är en rysare, Hellberg är ju inte purung längre en långtidsskada där nu under träning eller match, och vi är mer eller mindre kvalklara.
Silly Season 2025/26
Lös bara Hävelids ersättare nu !!! Finns inte tid o testa o ge chans på chans på chans. Vi är nykomlingar o det kommer skador o svackor o målvaktsfrågan hänger på att vara kvar i SHL eller inte.