Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2026-02-27 17:57:40 Det är en sak att glänsa i Kalmar, är ganska säker på att varken McEdhfhhshsnr eller Hawel hade varit tillräckligt bra för en tredjekedja i SHL. Men det är bara en känsla av vad jag sett. Diaco hade möjligtvis lyckats i SAIK, där verkar alla fungera.
Finns väl dock ett dussintals duktiga spelare som kommit från HA där vissa resonerat som du initialt. Strandberg, Cederqvist, Linus Johansson hos oss bland annat. Mikkel Aagard går rätt bra i SAIK denna säsong. Riley Woods gör inte bort sig.

Finns en del talang att hämta där om man bara vågar. Vad jag vet gillar du Salsten rätt mycket och han kommer från en ännu sämre liga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2026-02-27 18:03:57
diftobbe89 skrev: 2026-02-27 17:57:40 Det är en sak att glänsa i Kalmar, är ganska säker på att varken McEdhfhhshsnr eller Hawel hade varit tillräckligt bra för en tredjekedja i SHL. Men det är bara en känsla av vad jag sett. Diaco hade möjligtvis lyckats i SAIK, där verkar alla fungera.
Finns väl dock ett dussintals duktiga spelare som kommit från HA där vissa resonerat som du initialt. Strandberg, Cederqvist, Linus Johansson hos oss bland annat. Mikkel Aagard går rätt bra i SAIK denna säsong. Riley Woods gör inte bort sig.

Finns en del talang att hämta där om man bara vågar. Vad jag vet gillar du Salsten rätt mycket och han kommer från en ännu sämre liga.
Jag syftar mest på dom jag nämnde specifikt. Det känns väldigt ''enkelt'' att glänsa i Kalmar i år, man ska inte låta sig luras allt för enkelt. Men absolut kan man komma från sämre ligor och göra det bra. Men dom två spelarna i Kalmar är mer svårbedömda för mig hade aldrig chansat med dom i en tredjekedja i SHL.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2026-02-27 18:22:28 Jag syftar mest på dom jag nämnde specifikt. Det känns väldigt ''enkelt'' att glänsa i Kalmar i år, man ska inte låta sig luras allt för enkelt. Men absolut kan man komma från sämre ligor och göra det bra. Men dom två spelarna i Kalmar är mer svårbedömda för mig hade aldrig chansat med dom i en tredjekedja i SHL.
MacEachern spelar i Mora och Hawel i Kalmar men jag förstår hur du menar. Nu tror jag ju inte att dom kommer att hamna hos oss oavsett men jag personligen tror rätt mycket på dom och vill gärna att vi återgår till att försöka hitta lite guldkorn i dom lägre ligorna.

Tror den strategin för exempelvis en tredjekedja kan vara rätt vägvinnande om man får en fullträff till en lägre kostnad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2026-02-27 18:43:23
diftobbe89 skrev: 2026-02-27 18:22:28 Jag syftar mest på dom jag nämnde specifikt. Det känns väldigt ''enkelt'' att glänsa i Kalmar i år, man ska inte låta sig luras allt för enkelt. Men absolut kan man komma från sämre ligor och göra det bra. Men dom två spelarna i Kalmar är mer svårbedömda för mig hade aldrig chansat med dom i en tredjekedja i SHL.
MacEachern spelar i Mora och Hawel i Kalmar men jag förstår hur du menar. Nu tror jag ju inte att dom kommer att hamna hos oss oavsett men jag personligen tror rätt mycket på dom och vill gärna att vi återgår till att försöka hitta lite guldkorn i dom lägre ligorna.

Tror den strategin för exempelvis en tredjekedja kan vara rätt vägvinnande om man får en fullträff till en lägre kostnad.
Så är det givetvis, men jag brukar ändå notera namnen du rekommenderar och följa upp det, till skillnad från när många andra kastar ur sig saker. Så det finns säkert något i Hawel och Mora-killen. Intressant att se mer i slutspelet nu.
Spela fult
difmicke

Silly Season 2026/27

Inlägg av difmicke »

Jag såg Malmö-Örebro igår(i fjällen och hänvisad till kanal 12), nu kastar jag bara ur mig det här namnet, Milton Oscarsson. Han kändes jkligt oöm. Eller är han gnagare och jag måste skämmas för inlägget😯
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

difmicke skrev: 2026-02-27 19:20:39 Jag såg Malmö-Örebro igår(i fjällen och hänvisad till kanal 12), nu kastar jag bara ur mig det här namnet, Milton Oscarsson. Han kändes jkligt oöm. Eller är han gnagare och jag måste skämmas för inlägget😯
Ingen aning han har spelat hela sitt liv i öret.
Skriv svar