Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2026-02-27 17:57:40 Det är en sak att glänsa i Kalmar, är ganska säker på att varken McEdhfhhshsnr eller Hawel hade varit tillräckligt bra för en tredjekedja i SHL. Men det är bara en känsla av vad jag sett. Diaco hade möjligtvis lyckats i SAIK, där verkar alla fungera.
Finns väl dock ett dussintals duktiga spelare som kommit från HA där vissa resonerat som du initialt. Strandberg, Cederqvist, Linus Johansson hos oss bland annat. Mikkel Aagard går rätt bra i SAIK denna säsong. Riley Woods gör inte bort sig.

Finns en del talang att hämta där om man bara vågar. Vad jag vet gillar du Salsten rätt mycket och han kommer från en ännu sämre liga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2026-02-27 18:03:57
diftobbe89 skrev: 2026-02-27 17:57:40 Det är en sak att glänsa i Kalmar, är ganska säker på att varken McEdhfhhshsnr eller Hawel hade varit tillräckligt bra för en tredjekedja i SHL. Men det är bara en känsla av vad jag sett. Diaco hade möjligtvis lyckats i SAIK, där verkar alla fungera.
Finns väl dock ett dussintals duktiga spelare som kommit från HA där vissa resonerat som du initialt. Strandberg, Cederqvist, Linus Johansson hos oss bland annat. Mikkel Aagard går rätt bra i SAIK denna säsong. Riley Woods gör inte bort sig.

Finns en del talang att hämta där om man bara vågar. Vad jag vet gillar du Salsten rätt mycket och han kommer från en ännu sämre liga.
Jag syftar mest på dom jag nämnde specifikt. Det känns väldigt ''enkelt'' att glänsa i Kalmar i år, man ska inte låta sig luras allt för enkelt. Men absolut kan man komma från sämre ligor och göra det bra. Men dom två spelarna i Kalmar är mer svårbedömda för mig hade aldrig chansat med dom i en tredjekedja i SHL.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2026-02-27 18:22:28 Jag syftar mest på dom jag nämnde specifikt. Det känns väldigt ''enkelt'' att glänsa i Kalmar i år, man ska inte låta sig luras allt för enkelt. Men absolut kan man komma från sämre ligor och göra det bra. Men dom två spelarna i Kalmar är mer svårbedömda för mig hade aldrig chansat med dom i en tredjekedja i SHL.
MacEachern spelar i Mora och Hawel i Kalmar men jag förstår hur du menar. Nu tror jag ju inte att dom kommer att hamna hos oss oavsett men jag personligen tror rätt mycket på dom och vill gärna att vi återgår till att försöka hitta lite guldkorn i dom lägre ligorna.

Tror den strategin för exempelvis en tredjekedja kan vara rätt vägvinnande om man får en fullträff till en lägre kostnad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2026-02-27 18:43:23
diftobbe89 skrev: 2026-02-27 18:22:28 Jag syftar mest på dom jag nämnde specifikt. Det känns väldigt ''enkelt'' att glänsa i Kalmar i år, man ska inte låta sig luras allt för enkelt. Men absolut kan man komma från sämre ligor och göra det bra. Men dom två spelarna i Kalmar är mer svårbedömda för mig hade aldrig chansat med dom i en tredjekedja i SHL.
MacEachern spelar i Mora och Hawel i Kalmar men jag förstår hur du menar. Nu tror jag ju inte att dom kommer att hamna hos oss oavsett men jag personligen tror rätt mycket på dom och vill gärna att vi återgår till att försöka hitta lite guldkorn i dom lägre ligorna.

Tror den strategin för exempelvis en tredjekedja kan vara rätt vägvinnande om man får en fullträff till en lägre kostnad.
Så är det givetvis, men jag brukar ändå notera namnen du rekommenderar och följa upp det, till skillnad från när många andra kastar ur sig saker. Så det finns säkert något i Hawel och Mora-killen. Intressant att se mer i slutspelet nu.
Spela fult
difmicke

Silly Season 2026/27

Inlägg av difmicke »

Jag såg Malmö-Örebro igår(i fjällen och hänvisad till kanal 12), nu kastar jag bara ur mig det här namnet, Milton Oscarsson. Han kändes jkligt oöm. Eller är han gnagare och jag måste skämmas för inlägget😯
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

difmicke skrev: 2026-02-27 19:20:39 Jag såg Malmö-Örebro igår(i fjällen och hänvisad till kanal 12), nu kastar jag bara ur mig det här namnet, Milton Oscarsson. Han kändes jkligt oöm. Eller är han gnagare och jag måste skämmas för inlägget😯
Ingen aning han har spelat hela sitt liv i öret.
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2026-02-27 18:43:23

Ta in spelare från allsvenskan tycker iaf jag är en bra strategi. Såklart inte alla spelare ska vara det men spelare med offensiv spets men som ändå kan ta en roll lägre ned i hierarkin från början. När det funkade bäst med Jocke tog vi ändå in Bemström, Stranderg, Linus J, Ågren. Inga av de var stjärnor i allsvenskan ens. Så bra scouting och gärna svenska spelare som kan bli långvariga hos oss. Tänker även fast de spelade hos oss så var även Sörensen, Ljungh, Högström med flera allsvenska spelare och utvecklades till stjärnor på SHL-nivå. Jag går gärna efter svenska spelare som kan bli långsiktiga hos oss.

Allsvenska spelare jag tycker vi ska gå för:
Oscar Tellström. Fått ett brejk i Löven denna säsong. Snabb med bra skott. Förlängt med Löven men går de inte upp gå för honom.
Lucas Stockselius. Vår kille. Gjort det grymt i Almtuna. Ett långt kontrakt här så får han spela med brorsan.
Mikkel Oby Olsen- Gjort supersuccé i Almtuna. Ska vara klar för Mora men kan väl vara sugen att spela SHL med sina landsmän. Dessutom högerskytt.

Alla dessa i en bra ålder där det borde finnas mycket utveckling kvar. Borde inte heller vara speciellt dyra.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jag ska absolut inte säga att jag är emot värvningar av allsvenska spelare.
Men jag ser hellre att vi utvecklar och ger möjligheter till våra egna juniorer.
Det blir både billigare och kan ge extra klirr i kassan om de på sikt för NHL-kontrakt.
Vad jag vet så finns det fler duktiga 07or,08or,09or, i verksamheten och jag hoppas att de slipper stå tillbaka för allsvenska transatlanter om det inte är absolut spets.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-02-27 11:45:48
Utvecklar med lite önskenamn.

Skoog - Borgström* - Bemström
Hudon - Björck - Snively
MacEachern - Josefson - Hawel
Grewe - Salsten - Pettersen
Blomgren

Gillar den här mixen. Lite ”garanti” uppe på topp och billigare uppsida längre ned.

*Borgström har kontrakt, men i avsaknad av andra alternativ använde jag honom som en referens för den nivå vi behöver ha på förstacenter-positionen.
Varifrån kommer tjatet om Wilmer Skoog? Frågar genuint då jag inte har koll men rent statistiskt så är han både äldre och (marginellt) sämre poängmässigt än Emilio, en bit från Ylönen och ännu längre ifrån både Hudon och Snively i AHL. Finns andra svenskar som är mycket mer intressanta, Olle Lycksell, Fabian Lysell t ex. Eller varför inte Alex Nylander?

Utöver Borgström, Bemström är dina nyförvärv något Örebro hade kunnat kasta ihop. Ingen identitet öht i den där truppen, fan vad grått.

Det är i min mening viktigare att fylla på med SHL-rutin. Rollspelare som känner ligan och som man vet vad man får av. Värvningar likt Lauritzen, Peppe Lundh, Jakob Lilja, Anton Hedman.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-02-28 15:56:15, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev: 2026-02-28 15:44:09 Varifrån kommer tjatet om Wilmer Skoog? Frågar genuint då jag inte har koll men rent statistiskt så är han både äldre och (marginellt) sämre poängmässigt än Emilio, en bit från Ylönen och ännu längre ifrån både Hudon och Snively i AHL.

Utöver Borgström, Bemstrlm är dina nyförvärv något Örebro hade kunnat kasta ihop. Ingen identitet öht i den där truppen, fan vad grått.

Det är i min mening viktigare att fylla på med SHL-rutin. Rollspelare som känner ligan och som man vet vad man får av. Värvningar likt Lauritzen, Peppe Lundh, Jakob Lilja, Anton Hedman.
Den typen av namn är också intressanta, förutom kanske Lauritzen :D

Sedan börjar alla spelare någonstans - min förhoppning är ju att spelare som Skoog och HA-spelare ska kunna bli som exempelvis Lundh eller Lilja. Men jag antar att du menar att du vill värva mer ’färdigt’ snarare än uppsida?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-02-28 15:55:24
DIF_Soldier skrev: 2026-02-28 15:44:09 Varifrån kommer tjatet om Wilmer Skoog? Frågar genuint då jag inte har koll men rent statistiskt så är han både äldre och (marginellt) sämre poängmässigt än Emilio, en bit från Ylönen och ännu längre ifrån både Hudon och Snively i AHL.

Utöver Borgström, Bemstrlm är dina nyförvärv något Örebro hade kunnat kasta ihop. Ingen identitet öht i den där truppen, fan vad grått.

Den typen av namn är också intressanta, förutom kanske Lauritzen :D

Sedan börjar alla spelare någonstans - min förhoppning är ju att spelare som Skoog och HA-spelare ska kunna bli som exempelvis Lundh eller Lilja. Men jag antar att du menar att du vill värva mer ’färdigt’ snarare än uppsida?
Allra helst vill jag värva någon BÅDE beprövad och med uppsida. Olle Lycksell är en sådan. Men han lär kosta, kanske för mycket.
Annars någon ännu yngre, under 25, som levererar starkt i AHL men som inte har samma CV i SHL - där är Fabian Lysell ett starkt namn.
I tredje hand en rollspelare från ligan strax under 30 som gör sina 20p.

Det viktiga är att fylla på med spelare som kan SHL.
Säg den glädje som varar
Björn Palmqvist

Silly Season 2026/27

Inlägg av Björn Palmqvist »

Hör det här laget verkligen hemma i SHL? Och är Kimby rätt gubbe på rätt plats? Tveksamt. Frågor kommer att ställas på kommande årsmöte!!
rikkard

Silly Season 2026/27

Inlägg av rikkard »

Björn Palmqvist skrev: 2026-02-28 17:37:14 Hör det här laget verkligen hemma i SHL? Och är Kimby rätt gubbe på rätt plats? Tveksamt. Frågor kommer att ställas på kommande årsmöte!!
Vad hade du förväntningar på säsongen? SM-guld och serieseger 😅. Första säsongen är otroligt tuff och allt tyder på att vi kommer att klara målet att överleva den. Tanken på att sparka en tränare efter en sån här säsong skulle vara riktigt märkligt.
Rigge56

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rigge56 »

Björn Palmqvist skrev: 2026-02-28 17:37:14 Hör det här laget verkligen hemma i SHL? Och är Kimby rätt gubbe på rätt plats? Tveksamt. Frågor kommer att ställas på kommande årsmöte!!
Vi är för fan nykomlingar, trodde du på guld och gröna skogar första säsongen? Allt handlar om att hänga kvar, för att sedan bygga vidare....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Oscar Tellström i Löven är ju grym, bäst i Allsvenskan? Men tror vi har många lag före oss i kön.
Han farsa lira i Brynäs, Modo, Luleå.
Rötterna i Norrland, men vi har ju lyckats lura ned några norrlänningar med stora framgångar.
Tänker närmast på A Salomonsson och J Hedström.
Annars verkar de trogna Saik, Timrå och Luleå.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Skriv svar