Jim Morrison skrev: ↑2026-02-27 18:43:23
diftobbe89 skrev: ↑2026-02-27 18:22:28
Jag syftar mest på dom jag nämnde specifikt. Det känns väldigt ''enkelt'' att glänsa i Kalmar i år, man ska inte låta sig luras allt för enkelt. Men absolut kan man komma från sämre ligor och göra det bra. Men dom två spelarna i Kalmar är mer svårbedömda för mig hade aldrig chansat med dom i en tredjekedja i SHL.
MacEachern spelar i Mora och Hawel i Kalmar men jag förstår hur du menar. Nu tror jag ju inte att dom kommer att hamna hos oss oavsett men jag personligen tror rätt mycket på dom och vill gärna att vi återgår till att försöka hitta lite guldkorn i dom lägre ligorna.
Tror den strategin för exempelvis en tredjekedja kan vara rätt vägvinnande om man får en fullträff till en lägre kostnad.
Ta in spelare från allsvenskan tycker iaf jag är en bra strategi. Såklart inte alla spelare ska vara det men spelare med offensiv spets men som ändå kan ta en roll lägre ned i hierarkin från början. När det funkade bäst med Jocke tog vi ändå in Bemström, Stranderg, Linus J, Ågren. Inga av de var stjärnor i allsvenskan ens. Så bra scouting och gärna svenska spelare som kan bli långvariga hos oss. Tänker även fast de spelade hos oss så var även Sörensen, Ljungh, Högström med flera allsvenska spelare och utvecklades till stjärnor på SHL-nivå. Jag går gärna efter svenska spelare som kan bli långsiktiga hos oss.
Allsvenska spelare jag tycker vi ska gå för:
Oscar Tellström. Fått ett brejk i Löven denna säsong. Snabb med bra skott. Förlängt med Löven men går de inte upp gå för honom.
Lucas Stockselius. Vår kille. Gjort det grymt i Almtuna. Ett långt kontrakt här så får han spela med brorsan.
Mikkel Oby Olsen- Gjort supersuccé i Almtuna. Ska vara klar för Mora men kan väl vara sugen att spela SHL med sina landsmän. Dessutom högerskytt.
Alla dessa i en bra ålder där det borde finnas mycket utveckling kvar. Borde inte heller vara speciellt dyra.