Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

fryppe skrev: 2024-10-09 21:28:57
Hepsnastian skrev: 2024-10-09 21:25:22 Mål 1 & 2 är Andréns.. Och vi torskar tyvärr matchen där.

Jag kräver inte en målvakt som stoppar alla puckar, men det måste in någon jävligt pronto som kan vinna matcher åt oss. Titta bara på räddningarna täljes målis gör. Han räddar dom gång på gång. Och deras backar litar på att han gör det.

Jag tror faktiskt inte att gubbarna litar på Andrén. Det släpps returer, och var och vartannat skott går in. Inte konstigt att det då blir skakigt så fort vi släpper in ett mål.

Idag spelar backarna bra för en gångs skull.
Synd att våra forwards inte gör det.. Osynk deluxe..

Kimby, har han en aning om vad han gett sig in på? :lol: (No pressure)
Jag har inget emot honom än så länge. Tycker att han gav en rätt nykter syn på läget efter matchen. Han är den sista vi ska göra oss av med tycker jag, oavsett hur det går.
Vi måste ha folk (helst hela och friska) som kan spela och vinna matcher. Punkt.
Haha folk som säger att vi ska sparka kimby för att andren har förlorat 3 matcher åt oss är ju inte kloka
Kimby är bra. Ge han tid.

Gällande slips. Vi måste försöka gå för ett etablerat namn. Som kostar pengar. Inga mer chansningar.

Fattar inte hur SSK plockade in Frans, var ju i fisk förra säsongen.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Kiviaho får nog flytta på sig snart i malmö när Langhamer är tillbaka
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2024-10-09 21:31:26
Jim Morrison skrev: 2024-10-09 21:19:56 Finns tre intressanta målvakter i HockeyEttan som jag skulle vara villig att låna in och testa.

Isak Johansson från Brödernas med grymma siffror den här säsongen och var utlånad två matcher till Örebro förra säsongen. Bra storlek.

Victor Olsson, också från Brödernas, med väldigt bra stats senaste tre säsongerna.

August Hedlund, etta i Tyresö/Hanviken som öppnat starkt denna säsong med galna stats. Också väldigt stor målvakt - dock lirat rätt mycket i gnihet.

(EP-scouting)
Vi kan inte plocka in nån från ettan i ett slutspel. Det krävs ett mer etablerat namn utifrån eller en transatlant som inte begriper/inte bryr sig. Våra målvakter har av soc-media, forum osv utsetts till Jonah trots att vi inte torskat en enda match under ordinarie så här långt, och det kan man i dagsläget inte skydda dem från. Det moderna drevet är känslodrivet snarare än rationellt. Det behövs någon annan utifrån som kan ta elden och skapa lugn och ro. Alternativet är att Kimby och Wiken ryker vid liknande datum som Garpen (ja så stört är DIF hockey numera).
Larvigt att reducera målvaktsfrågan till ett känslomässigt drev när det snarare är en uppenbar brist på kvalitet. Jag håller med om att vi behöver bättre än HockeyEttan men jag tror inte det finns så mycket där ute.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2024-10-09 21:40:49
Jim Morrison skrev: 2024-10-09 21:19:56 Finns tre intressanta målvakter i HockeyEttan som jag skulle vara villig att låna in och testa.

Isak Johansson från Brödernas med grymma siffror den här säsongen och var utlånad två matcher till Örebro förra säsongen. Bra storlek.

Victor Olsson, också från Brödernas, med väldigt bra stats senaste tre säsongerna.

August Hedlund, etta i Tyresö/Hanviken som öppnat starkt denna säsong med galna stats. Också väldigt stor målvakt - dock lirat rätt mycket i gnihet.

(EP-scouting)
Vi kan inte plocka in nån från ettan i ett slutspel. Det krävs ett mer etablerat namn utifrån eller en transatlant som inte begriper/inte bryr sig. Våra målvakter har av soc-media, forum osv utsetts till Jonah trots att vi inte torskat en enda match under ordinarie så här långt, och det kan man i dagsläget inte skydda dem från. Det moderna drevet är känslodrivet snarare än rationellt. Det behövs någon annan utifrån som kan ta elden och skapa lugn och ro. Alternativet är att Kimby och Wiken ryker vid liknande datum som Garpen (ja så stört är DIF hockey numera).
Larvigt att reducera målvaktsfrågan till ett känslomässigt drev när det snarare är en uppenbar brist på kvalitet. Jag håller med om att vi behöver bättre än HockeyEttan men jag tror inte det finns så mycket där ute.
Fast det är till stor del det. Det är inte många målvakter i HA som fått mer än 130 skott (5 totalt) mot sig på den här korta tiden (Andrén har tagit 125 av 138) och bland dem överträffas han bara av 2an och 3an totalt i stats (som fått lika många eller fler).
Av runt 30 målvakter ligger han 12a trots en hel del riktigt udda slumpmål men det är knappast så det låter här inne.
~92% är ok men inga SM-vinnar stats och ganska långt ifrån hans toppnoteringar från Växjö eller Almtuna men det är samtidigt inte ens i närheten av dåligt med ligans mått mätt och ganska löjeväckande långt ifrån vad folk försöker utmåla det som.
Alla forum-förståsigpåares älskling Lidö har tagit 42 av 49.(vilket hade motsvarat 117 av Andréns 138, som jämförelse).

Jo det är extremt mycket känslor bakom. Sen är det inte opåkallat. Han hade behövt ligga kring 95+ för att göra forumet ens 'lite' nöjda men någonting säger mig att inte ens det hade hjälpt.

Jag tror på allvar att ingenting hjälper i detta läge. Nya målvakter måste in och konkurrera pga psykologi snarare än logik och sen är det bara hoppas att laget kan hitta en väg att vinna ett par matcher i rad utan knas så att de får lite stabilitet. Och kanske själva gör något zorromål framåt för första gången i klubbens historia.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

Man ska inte stirra sig blind på räddningsprocent när det gäller målvakter.

90% som Andrén sitter på kan se "okej" ut vid första anblick men vi släpper till minst farliga lägen av samtliga lag i ligan. När de flesta skotten är höstlöv från ingenstans så kan de flesta målvakter ta sig över 90-sträcket. Ändå har Andrén släppt in ganska många mål, många från ingenstans.

Kolla på Södertälje ikväll - de kastar pucken mot mål på gott och ont då de med all säkerhet har scoutat Andrén och vet hur instabil han är samt hur dålig hans returhantering är. Konstanta farliga returer som medspelarna måste städa bort.

Det är inte hälsosamt för resten av laget heller då de känner att de inte kan lita på målvakten. Då blir det fegspel bakåt och överarbetande i försvarsspelet.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Praetori skrev: 2024-10-09 22:04:24

(EP-scouting)
Fast det är till stor del det. Det är inte många målvakter i HA som fått mer än 130 skott (5 totalt) mot sig på den här korta tiden (Andrén har tagit 125 av 138) och bland dem överträffas han bara av 2an och 3an totalt i stats (som fått lika många eller fler).
Ny på forumet men försökt skumma igenom, sorry om det nämnts.

Men måste man inte ta hänsyn till hur svåra skott detta är också? Det är ju ganska stor skillnad på Harlestams höstlöv igår som går in under benskyddet och på Eklunds soloprestation, som Tuohimaa släpper in.

Kan uppleva det som Vikas säger nedan, både att procenten inte säger allt, för vi är ju trots allt laget som släpper till minst/näst minst farliga lägen?
Men också att känslan är att man scoutat Andréns osäkerhet för det slängs in puckar från ingenstans hela tiden.
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-10 05:19:27

(EP-scouting)

Men måste man inte ta hänsyn till hur svåra skott detta är också? Det är ju ganska stor skillnad på Harlestams höstlöv igår som går in under benskyddet och på Eklunds soloprestation, som Tuohimaa släpper in.

Kan uppleva det som Vikas säger nedan, både att procenten inte säger allt, för vi är ju trots allt laget som släpper till minst/näst minst farliga lägen?
Men också att känslan är att man scoutat Andréns osäkerhet för det slängs in puckar från ingenstans hela tiden.
Det är som sagt en värderingsfråga. Hur hade det låtit om Andrén släppt in de tre mål som SSKs keeper släpper (inkl Eklunds)? Jo samma gnäll, och det har varit på samma sätt varje match för att det gått troll i det och folk är flockdjur och viill följa strömmen. Det lustiga är att folk tom kommenterade vilka bra räddningar SSKs slips gjorde men inte ett ljud när våra egna gör det.

Målvaktssidan är inte vår starkaste men det är inte därför vi tappar matcher eller leder utvisningsligan överlägset.
Titta på lite andra matcher. Titta på returer och ageranden och fråga dig själv varför vi inte är där och gör mål på returer (eller rensar dem) och varför motståndarna gjort returmål på oss (och rensat undan sina egna).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
JSparrfors

Silly Season 2024/25

Inlägg av JSparrfors »

Låt Andren nu vila snälla! Tydligt att han inte är där mentalt och kan vinna matcher åt oss. Hävelid och Munther får tävla om första spaden. Vad säger att Munther inte skulle kunna göra en Lindbom?
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Praetori skrev: 2024-10-10 05:56:28
DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-10 05:19:27

Det är som sagt en värderingsfråga. Hur hade det låtit om Andrén släppt in de tre mål som SSKs keeper släpper (inkl Eklunds)? Jo samma gnäll, och det har varit på samma sätt varje match för att det gått troll i det och folk är flockdjur och viill följa strömmen. Det lustiga är att folk tom kommenterade vilka bra räddningar SSKs slips gjorde men inte ett ljud när våra egna gör det.

Målvaktssidan är inte vår starkaste men det är inte därför vi tappar matcher eller leder utvisningsligan överlägset.
Titta på lite andra matcher. Titta på returer och ageranden och fråga dig själv varför vi inte är där och gör mål på returer (eller rensar dem) och varför motståndarna gjort returmål på oss (och rensat undan sina egna).
Jo sant, men jag tycker mig höra från alla experter som nämner det att han har inte varit bra och att det är våran svaga sida. De har ju också tillgång till betydligt bättre verktyg för att se sånt, och dessutom med gedigna spelar och tränarkarriärer bakom sig.
Tänker att det borde ha något, att det är inte bara från supportrar tveksamheter kommer.

Om du med sista meningen vill trycka på att försvarspelet är dåligt framför Andrén, är det korrekt? Så tänker jag att man kan vända på det också.
Han utstrålar inte direkt en pondus och självklarhet i målet. Smittar det av sig på backarna så kan det bli kladd, oönskade positionsförflyttningar och rent kalabalik i slottet. Jag vet inte vad som är sagt, hur vi ska spela.

Målvakten kanske inte är största anledningen till våra förluster men han har heller inte varit största anledningen till en vinst. Han bara är där.

Och, zorromålet. Tycker det är horribelt att man tillåter sån skit där klubbladet nästan alltid tar i målvaktsmasken men det blir hög klubba när en motståndare har huvudet i knöhöjd (Dicks 2a igår).
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-10-10 06:19:10, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Vi har bäst försvarsspel i ligan så lägg ned det där bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Är det nån som har koll hur det gått för Carl Lindbom. Vore en dröm att få honom på lån säsongen ut..
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2024-10-10 06:16:14 Vi har bäst försvarsspel i ligan så lägg ned det där bara.
Vi är, så här långt tredje sämst i ligan på bla Fenwick och Corsi Against så hur tänker du där?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2024-10-10 06:33:10
Jim Morrison skrev: 2024-10-10 06:16:14 Vi har bäst försvarsspel i ligan så lägg ned det där bara.
Vi är, så här långt tredje sämst i ligan på bla Fenwick och Corsi Against så hur tänker du där?
? Corsi är inte så betydelsefullt men vi ligger 6a med en CF% på 56 varav Mora ligger etta med en CF% på 60?

Vi har tredje lägst antal avslutsförsök mot oss om det är det du menar? Alltså att vi inte släpper till så många skott mot oss generellt. Vilket ju är bra?
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Doyle 1 skrev: 2024-10-10 06:19:56 Är det nån som har koll hur det gått för Carl Lindbom. Vore en dröm att få honom på lån säsongen ut..
Börjar här.....

https://www.eliteprospects.com/team/307 ... er-knights
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Kan för min del inte förstå hur man kan få för sig att vi har dåligt försvarsspel i år. Helt otroligt! Har man sovit under en sten de två senaste säsongerna? Där kan man snacka hönsgård i egen zon. Det är rena rama motsatsen den här säsongen. På alla plan! Vi släpper ju inte till omställningar alls och avsluten kommer från vanligen ofarliga platser. Men med våra målvakter räcker det tyvärr inte.

Sen har vi problem med diciplinen. Men det tror jag som sagt hänger ihop.
Låst