Silly Season 2024/25
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Snacka om att KG fuckade för oss genom att signa TVÅ mediokra målvakter på flerårskontrakt.
Vi måste in med en målvakt väldigt fort innan övriga laget blir osäkra i spelet på riktigt och börjar tveka.
Vi måste in med en målvakt väldigt fort innan övriga laget blir osäkra i spelet på riktigt och börjar tveka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Nelson Muntz
Silly Season 2024/25
Alltså nu finns det en risk att detta skrivs i förlustens bitterhet. Men Andren. Jag vill inte se en match till av honom innan han tränat klart på skott utifrån. Han dräller med pucken på alla skott utifrån. Blir livsfarliga returer. Va fan jobbar dom med på träningarna och videogranskningarna? Man behöver ju bara skjuta lite halvlöst. Ett mål borde det ha blivit. Resten borde han tagit.
Inte en match till. Snälla. Vi MÅSTE ha en ny keeper. Kan inte ha en skelögd smurf till målvakt
Inte en match till. Snälla. Vi MÅSTE ha en ny keeper. Kan inte ha en skelögd smurf till målvakt
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Silly Season 2024/25
Ja, och nötterna som bestämt sig för att Reideborn inte är välkommen tillbaka. Vilket jävla skämt!Jim Morrison skrev: ↑2024-10-09 20:28:19 Snacka om att KG fuckade för oss genom att signa TVÅ mediokra målvakter på flerårskontrakt.
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Ge Munther chansen.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Munther bör stå nästa match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2024/25
Hoppas.
Silly Season 2024/25
Skicka Andren till hanviken och ta tillbaka munter, jag brukar försöka se det positiva i det mesta men nu är mitt förtroende slut för Andren han gör sig så liten han kan i målet och täcker inga ytor alls han är skott rädd och släpper för mycket returer.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Finns tre intressanta målvakter i HockeyEttan som jag skulle vara villig att låna in och testa.
Isak Johansson från Brödernas med grymma siffror den här säsongen och var utlånad två matcher till Örebro förra säsongen. Bra storlek.
Victor Olsson, också från Brödernas, med väldigt bra stats senaste tre säsongerna.
August Hedlund, etta i Tyresö/Hanviken som öppnat starkt denna säsong med galna stats. Också väldigt stor målvakt - dock lirat rätt mycket i gnihet.
(EP-scouting)
Isak Johansson från Brödernas med grymma siffror den här säsongen och var utlånad två matcher till Örebro förra säsongen. Bra storlek.
Victor Olsson, också från Brödernas, med väldigt bra stats senaste tre säsongerna.
August Hedlund, etta i Tyresö/Hanviken som öppnat starkt denna säsong med galna stats. Också väldigt stor målvakt - dock lirat rätt mycket i gnihet.
(EP-scouting)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Borde vi inte försöka leta någon som spelat högre upp än så? Någon AHL målvakt eller liknande. Något Galajda-liknande alternativ vill jag iallafall ha.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-09 21:19:56 Finns tre intressanta målvakter i HockeyEttan som jag skulle vara villig att låna in och testa
Avskaffa tre mot tre.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Jag tycker läget är såpass akut att jag vet inte om man kan vänta så länge att någon så bra ska bli tillgänglig.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-09 21:21:46Borde vi inte försöka leta någon som spelat högre upp än så? Någon AHL målvakt eller liknande. Något Galajda-liknande alternativ vill jag iallafall ha.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-09 21:19:56 Finns tre intressanta målvakter i HockeyEttan som jag skulle vara villig att låna in och testa
- Hepsnastian
Silly Season 2024/25
Mål 1 & 2 är Andréns.. Och vi torskar tyvärr matchen där.
Jag kräver inte en målvakt som stoppar alla puckar, men det måste in någon jävligt pronto som kan vinna matcher åt oss. Titta bara på räddningarna täljes målis gör. Han räddar dom gång på gång. Och deras backar litar på att han gör det.
Jag tror faktiskt inte att gubbarna litar på Andrén. Det släpps returer, och var och vartannat skott går in. Inte konstigt att det då blir skakigt så fort vi släpper in ett mål.
Idag spelar backarna bra för en gångs skull.
Synd att våra forwards inte gör det.. Osynk deluxe..
Kimby, har han en aning om vad han gett sig in på?
(No pressure)
Jag har inget emot honom än så länge. Tycker att han gav en rätt nykter syn på läget efter matchen. Han är den sista vi ska göra oss av med tycker jag, oavsett hur det går.
Vi måste ha folk (helst hela och friska) som kan spela och vinna matcher. Punkt.
Jag kräver inte en målvakt som stoppar alla puckar, men det måste in någon jävligt pronto som kan vinna matcher åt oss. Titta bara på räddningarna täljes målis gör. Han räddar dom gång på gång. Och deras backar litar på att han gör det.
Jag tror faktiskt inte att gubbarna litar på Andrén. Det släpps returer, och var och vartannat skott går in. Inte konstigt att det då blir skakigt så fort vi släpper in ett mål.
Kimby, har han en aning om vad han gett sig in på?

Jag har inget emot honom än så länge. Tycker att han gav en rätt nykter syn på läget efter matchen. Han är den sista vi ska göra oss av med tycker jag, oavsett hur det går.
Vi måste ha folk (helst hela och friska) som kan spela och vinna matcher. Punkt.
Delägare
Silly Season 2024/25
Haha folk som säger att vi ska sparka kimby för att andren har förlorat 3 matcher åt oss är ju inte klokaHepsnastian skrev: ↑2024-10-09 21:25:22 Mål 1 & 2 är Andréns.. Och vi torskar tyvärr matchen där.
Kimby, har han en aning om vad han gett sig in på?(No pressure)
Silly Season 2024/25
Vi kan inte plocka in nån från ettan i ett slutspel. Det krävs ett mer etablerat namn utifrån eller en transatlant som inte begriper/inte bryr sig. Våra målvakter har av soc-media, forum osv utsetts till Jonah trots att vi inte torskat en enda match under ordinarie så här långt, och det kan man i dagsläget inte skydda dem från. Det moderna drevet är känslodrivet snarare än rationellt. Det behövs någon annan utifrån som kan ta elden och skapa lugn och ro. Alternativet är att Kimby och Wiken ryker vid liknande datum som Garpen (ja så stört är DIF hockey numera).Jim Morrison skrev: ↑2024-10-09 21:19:56 Finns tre intressanta målvakter i HockeyEttan som jag skulle vara villig att låna in och testa.
(EP-scouting)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Silly Season 2024/25
Man kan konstatera att det är en del som har fått skrota årets annars mest väntade ”vad-var-det-jag-sa” nu när Ställ Lidö! har inlett säsongen med stabila 85 i räddningsprocent. Totalhaveri, men det talar vi inte högt om.