Praetori skrev: ↑2024-10-10 05:56:28
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-10 05:19:27
Praetori skrev: ↑2024-10-09 22:04:24
Jim Morrison skrev: ↑2024-10-09 21:40:49
Praetori skrev: ↑2024-10-09 21:31:26
Vi kan inte plocka in nån från ettan i ett slutspel. Det krävs ett mer etablerat namn utifrån eller en transatlant som inte begriper/inte bryr sig. Våra målvakter har av soc-media, forum osv utsetts till Jonah trots att vi inte torskat en enda match under ordinarie så här långt, och det kan man i dagsläget inte skydda dem från. Det moderna drevet är känslodrivet snarare än rationellt. Det behövs någon annan utifrån som kan ta elden och skapa lugn och ro. Alternativet är att Kimby och Wiken ryker vid liknande datum som Garpen (ja så stört är DIF hockey numera).
Larvigt att reducera målvaktsfrågan till ett känslomässigt drev när det snarare är en uppenbar brist på kvalitet. Jag håller med om att vi behöver bättre än HockeyEttan men jag tror inte det finns så mycket där ute.
Fast det är till stor del det.
Det är inte många målvakter i HA som fått mer än 130 skott (5 totalt) mot sig på den här korta tiden (Andrén har tagit 125 av 138) och bland dem överträffas han bara av 2an och 3an totalt i stats (som fått lika många eller fler).
Ny på forumet men försökt skumma igenom, sorry om det nämnts.
Men måste man inte ta hänsyn till hur svåra skott detta är också? Det är ju ganska stor skillnad på Harlestams höstlöv igår som går in under benskyddet och på Eklunds soloprestation, som Tuohimaa släpper in.
Kan uppleva det som Vikas säger nedan, både att procenten inte säger allt, för vi är ju trots allt laget som släpper till minst/näst minst farliga lägen?
Men också att känslan är att man scoutat Andréns osäkerhet för det slängs in puckar från ingenstans hela tiden.
Det är som sagt en värderingsfråga. Hur hade det låtit om Andrén släppt in de tre mål som SSKs keeper släpper (inkl Eklunds)? Jo samma gnäll, och det har varit på samma sätt varje match för att det gått troll i det och folk är flockdjur och viill följa strömmen. Det lustiga är att folk tom kommenterade vilka bra räddningar SSKs slips gjorde men inte ett ljud när våra egna gör det.
Målvaktssidan är inte vår starkaste men det är inte därför vi tappar matcher eller leder utvisningsligan överlägset.
Titta på lite andra matcher. Titta på returer och ageranden och fråga dig själv varför vi inte är där och gör mål på returer (eller rensar dem) och varför motståndarna gjort returmål på oss (och rensat undan sina egna).
Jo sant, men jag tycker mig höra från alla experter som nämner det att han har inte varit bra och att det är våran svaga sida. De har ju också tillgång till betydligt bättre verktyg för att se sånt, och dessutom med gedigna spelar och tränarkarriärer bakom sig.
Tänker att det borde ha något, att det är inte bara från supportrar tveksamheter kommer.
Om du med sista meningen vill trycka på att försvarspelet är dåligt framför Andrén, är det korrekt? Så tänker jag att man kan vända på det också.
Han utstrålar inte direkt en pondus och självklarhet i målet. Smittar det av sig på backarna så kan det bli kladd, oönskade positionsförflyttningar och rent kalabalik i slottet. Jag vet inte vad som är sagt, hur vi ska spela.
Målvakten kanske inte är största anledningen till våra förluster men han har heller inte varit största anledningen till en vinst. Han bara är där.
Och, zorromålet. Tycker det är horribelt att man tillåter sån skit där klubbladet nästan alltid tar i målvaktsmasken men det blir hög klubba när en motståndare har huvudet i knöhöjd (Dicks 2a igår).