Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 11313
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

DIFLuWi skrev: 2026-06-25 11:20:56
Osten östlund skrev: 2026-06-25 06:20:40 Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Den fina nyheten är att det är ett litet steg för människan.

Det stora steget för mänskligheten blir däremot betydligt brunare… (viss pun intended)

Själv tycker jag att det här är katastrof.
Man signar alltså ett kontrakt med en spelare, troligen efter förhandlingar, olika avtal osv.
Ett dygn senare så kommer NHL och då är kontraktet vatten värt.

Om nu spelarfacket ska ha något som helst att säga till om gällande de gnälliga överbetalda divorna så ska sån här skit stävjas.
Då ska klubbarna utan vidare kunna riva kontrakt och ba ”Nämen lycka till, du får ingen lön från oss något mer”

Så jävla uselt det här är.

Hade det hänt oss hade soldaten fått rabies och rivit ned halva Stockholm.

En mörk dag för hockeyn i Sverige.

Fyfan.
Svårt att känna skadeglädje här. Det tar bara upp det jag hatar mest med sporten hockey ännu en gång. Ett ständigt blödande sår som aldrig kan läka. NHL-runket är direkt äckligt. Resten av världen bara böjer sig framåt och tar det. En sådan idiot som finnen här borde bannlysas från Europeisk hockey framöver. Dags för Europa att gå samman inom hockeyn och börja ställa rimliga motkrav.

Och naturligtvis bestraffa sådana här vidriga divor.
tadaa123
Inlägg: 1277
Blev medlem: 2024-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Osten östlund skrev: 2026-06-25 06:20:40 Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Riktigt surt. Tänk själv att vi lyckas signa EG, går ut med nyheten efter alla papper är klara och sedan händer samma sak.
Usch.
Osten östlund
Inlägg: 4617
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

tadaa123 skrev: 2026-06-25 13:59:17
Osten östlund skrev: 2026-06-25 06:20:40 Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Riktigt surt. Tänk själv att vi lyckas signa EG, går ut med nyheten efter alla papper är klara och sedan händer samma sak.
Usch.
Hela upplägget med NHL är vidrigt. Men nu är det inte jag som har böjt mig framåt och accepterat spelreglerna som gäller.

Som någon sa. Varför presenterar brunsås honom. Är man inte helt efterbliven. Med tanke på hur bra han varit i slutspelet. Så vänta 1 vecka.

EG vill spela kvar. Så han "inväntar samtliga datum". Vill ingen ha honom. Så spelar han i DIF, glasklart! Annars hade ju MDB haft pk i April att vi signat honom.

Sen spelar det ingen roll vad det är egentligen. Det som är positivt för DIF gillar jag. Det som är dåligt för andra lag gillar jag.
Skriv svar