Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
tobijoh
Inlägg: 48
Blev medlem: 2022-09-23

Silly Season 2026/27

Inlägg av tobijoh »

Nypovich skrev: 2026-06-24 19:41:57
tobijoh skrev: 2026-06-24 18:57:52 En back av hög kaliber och en forward av hög kaliber ska in enligt MDB på årsmötet.
Tyvärr har vi tappat våra guldjuniorer och kommer hamna i Ha när mobben här inne får bestämma. Varken Vejdemo, Gunler, Hartmann , manglande från The tank samt en toppforward till kommer kunna ersätta dom.
Haha, går ju aldrig att veta i förväg så klart 😅
Men ett av fyra huvudområden som de identifierat och jobbar efter är kultur och identitet, och det är mycket det som de hoppas att Hank kommer in med. De nämnde också just grejen med svenskare trupp som en positiv sak.
De hoppas och tror på att Viggo stannar, men det beror helt på vilken klubb som draftar honom och deras plan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11536
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

tobijoh skrev: 2026-06-24 20:21:59 Haha, går ju aldrig att veta i förväg så klart 😅
Men ett av fyra huvudområden som de identifierat och jobbar efter är kultur och identitet, och det är mycket det som de hoppas att Hank kommer in med. De nämnde också just grejen med svenskare trupp som en positiv sak.
De hoppas och tror på att Viggo stannar, men det beror helt på vilken klubb som draftar honom och deras plan.
Om man går i dom tankarna ska man nog absolut värva en center som får spela vinge om Viggo stannar.

Vi kan inte stå kvart i tolv utan en förstacenter för att Viggo drar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 4617
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Användarvisningsbild
Doyle 1
Inlägg: 637
Blev medlem: 2023-08-23

Silly Season 2026/27

Inlägg av Doyle 1 »

Måste va långnäsa deluxe för brynäs…
antondahlback
Inlägg: 101
Blev medlem: 2025-02-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Lite kul också att han lirar där nästa säsong om han inte nyper ett nytt nhl avtal. Lär vara uppskattad nästa år hehe
tobijoh
Inlägg: 48
Blev medlem: 2022-09-23

Silly Season 2026/27

Inlägg av tobijoh »

Jim Morrison skrev: 2026-06-24 21:19:13
tobijoh skrev: 2026-06-24 20:21:59 Haha, går ju aldrig att veta i förväg så klart 😅
Men ett av fyra huvudområden som de identifierat och jobbar efter är kultur och identitet, och det är mycket det som de hoppas att Hank kommer in med. De nämnde också just grejen med svenskare trupp som en positiv sak.
De hoppas och tror på att Viggo stannar, men det beror helt på vilken klubb som draftar honom och deras plan.
Om man går i dom tankarna ska man nog absolut värva en center som får spela vinge om Viggo stannar.

Vi kan inte stå kvart i tolv utan en förstacenter för att Viggo drar.
Ja, håller med. Vi får se helt enkelt hur de resonerar :)
Krüger har opererats efter säsongen, lät till och med som flera gånger.
De sa att de håller dörren öppen för honom men att han måste få ta sin tid. Så om man läste mellan raderna lite lät det som om ifall han kommer tillbaka så är det senare i höst. Så centerdelen är ju lite utsatt minst sagt :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7964
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Doyle 1 skrev: 2026-06-25 07:17:35 Måste va långnäsa deluxe för brynäs…
Ingen heder alls i den gubben. Men oerhört kul.

Tyvärr lär det innebära att vi får konkurrens av Brynäs på ett par toppbackar. Hoppas MDB ligger långt gången med någon back.
Kanske frågat om Edwin Frylén kan göra comeback? Eller varför inte farsgubben?
Säg den glädje som varar
DIFLuWi
Inlägg: 5077
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFLuWi »

Osten östlund skrev: 2026-06-25 06:20:40 Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Den fina nyheten är att det är ett litet steg för människan.

Det stora steget för mänskligheten blir däremot betydligt brunare… (viss pun intended)

Själv tycker jag att det här är katastrof.
Man signar alltså ett kontrakt med en spelare, troligen efter förhandlingar, olika avtal osv.
Ett dygn senare så kommer NHL och då är kontraktet vatten värt.

Om nu spelarfacket ska ha något som helst att säga till om gällande de gnälliga överbetalda divorna så ska sån här skit stävjas.
Då ska klubbarna utan vidare kunna riva kontrakt och ba ”Nämen lycka till, du får ingen lön från oss något mer”

Så jävla uselt det här är.

Hade det hänt oss hade soldaten fått rabies och rivit ned halva Stockholm.

En mörk dag för hockeyn i Sverige.

Fyfan.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11536
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Det är vidrigt. SHL bör absolut utreda en ny typ av kontrakt där spelaren inte kan lämna för NHL när avtalet väl är påskrivet.

Ja, det skulle sannolikt göra att vissa spelare väljer bort SHL, och nivån på spelarmaterialet kanske sjunker något. Men jag ser det som ett nödvändigt ont. Jag ser hellre en något svagare liga än att klubbar riskerar att hamna i situationer som den Brynäs nu gjorde.

Klubbarna måste kunna planera långsiktigt och känna att ett kontrakt faktiskt gäller den tid som avtalats. Det tycker jag är viktigare än att alltid kunna locka de allra bästa spelarna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Art Vandelay
Inlägg: 207
Blev medlem: 2023-05-13

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Sen kan man fundera på varför Brynäs kände sig tvungna att gå ut officiellt med värvningen. Alla vet väl att det händer en massa i dessa tider kring draften och 1 juli. Med den säsongen och det slutspelet han hade kändes han alldeles för bra för att gå till SHL.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11536
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Art Vandelay skrev: 2026-06-25 11:47:42 Sen kan man fundera på varför Brynäs kände sig tvungna att gå ut officiellt med värvningen. Alla vet väl att det händer en massa i dessa tider kring draften och 1 juli. Med den säsongen och det slutspelet han hade kändes han alldeles för bra för att gå till SHL.
Tydligen har dom gått ut med detta för att dom ”visste” att detta skulle hända innan det blev officiellt och gick ut med det ändå för att dom behåller hans europeiska rättigheter under två år om det inte går vägen i NHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
m0ng00se
Inlägg: 1653
Blev medlem: 2005-06-09

Silly Season 2026/27

Inlägg av m0ng00se »

Art Vandelay skrev: 2026-06-25 11:47:42 Sen kan man fundera på varför Brynäs kände sig tvungna att gå ut officiellt med värvningen. Alla vet väl att det händer en massa i dessa tider kring draften och 1 juli. Med den säsongen och det slutspelet han hade kändes han alldeles för bra för att gå till SHL.
var väl påskrivet å klart så det är väl klart man som klubb slår sig för bröstet å går ut med det till sina fans. Förmodligen var det väl nån NHL-klausul som han kunde utnyttja. Kankse använde brynäs som hävstång för att sätta press på förhandlingsparten i NHL? Fult gjort isf mot brynäs. Mycket märkligt att det får gå till på det här viset iaf.
Användarvisningsbild
Art Vandelay
Inlägg: 207
Blev medlem: 2023-05-13

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

NHL har planer på att expandera till Houston eller Austin. Utöver det finns det dessutom diskussioner om Atlanta och Arizona. NHL kommer med andra ord dammsuga marknaden på ännu fler spelare i framtiden.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 9670
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Johanneshov

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mattias_87 »

Art Vandelay skrev: 2026-06-25 12:13:59 diskussioner om Atlanta och Arizona. NHL kommer med andra ord dammsuga marknaden på ännu fler spelare i framtiden.
Tror det när jag ser det gällande dessa städer. Dom har ju redan flyttat ifrån dessa städer för att det inte fungerade.
Avskaffa tre mot tre
Användarvisningsbild
Art Vandelay
Inlägg: 207
Blev medlem: 2023-05-13

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Mattias_87 skrev: 2026-06-25 13:05:58
Art Vandelay skrev: 2026-06-25 12:13:59 diskussioner om Atlanta och Arizona. NHL kommer med andra ord dammsuga marknaden på ännu fler spelare i framtiden.
Tror det när jag ser det gällande dessa städer. Dom har ju redan flyttat ifrån dessa städer för att det inte fungerade.
Vi får se. Klart är i alla fall att man har en expansionshunger vilket påverkar spelarmarknaden.
Skriv svar