Osten östlund skrev: ↑2026-06-25 06:20:40
Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.
Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Den fina nyheten är att det är ett litet steg för människan.
Det stora steget för mänskligheten blir däremot betydligt brunare… (viss pun intended)
Själv tycker jag att det här är katastrof.
Man signar alltså ett kontrakt med en spelare, troligen efter förhandlingar, olika avtal osv.
Ett dygn senare så kommer NHL och då är kontraktet vatten värt.
Om nu spelarfacket ska ha något som helst att säga till om gällande de gnälliga överbetalda divorna så ska sån här skit stävjas.
Då ska klubbarna utan vidare kunna riva kontrakt och ba ”Nämen lycka till, du får ingen lön från oss något mer”
Så jävla uselt det här är.
Hade det hänt oss hade soldaten fått rabies och rivit ned halva Stockholm.
En mörk dag för hockeyn i Sverige.
Fyfan.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.