Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Manijock
Inlägg: 11313
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

DIFLuWi skrev: 2026-06-25 11:20:56
Osten östlund skrev: 2026-06-25 06:20:40 Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Den fina nyheten är att det är ett litet steg för människan.

Det stora steget för mänskligheten blir däremot betydligt brunare… (viss pun intended)

Själv tycker jag att det här är katastrof.
Man signar alltså ett kontrakt med en spelare, troligen efter förhandlingar, olika avtal osv.
Ett dygn senare så kommer NHL och då är kontraktet vatten värt.

Om nu spelarfacket ska ha något som helst att säga till om gällande de gnälliga överbetalda divorna så ska sån här skit stävjas.
Då ska klubbarna utan vidare kunna riva kontrakt och ba ”Nämen lycka till, du får ingen lön från oss något mer”

Så jävla uselt det här är.

Hade det hänt oss hade soldaten fått rabies och rivit ned halva Stockholm.

En mörk dag för hockeyn i Sverige.

Fyfan.
Svårt att känna skadeglädje här. Det tar bara upp det jag hatar mest med sporten hockey ännu en gång. Ett ständigt blödande sår som aldrig kan läka. NHL-runket är direkt äckligt. Resten av världen bara böjer sig framåt och tar det. En sådan idiot som finnen här borde bannlysas från Europeisk hockey framöver. Dags för Europa att gå samman inom hockeyn och börja ställa rimliga motkrav.

Och naturligtvis bestraffa sådana här vidriga divor.
tadaa123
Inlägg: 1277
Blev medlem: 2024-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Osten östlund skrev: 2026-06-25 06:20:40 Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Riktigt surt. Tänk själv att vi lyckas signa EG, går ut med nyheten efter alla papper är klara och sedan händer samma sak.
Usch.
Osten östlund
Inlägg: 4618
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

tadaa123 skrev: 2026-06-25 13:59:17
Osten östlund skrev: 2026-06-25 06:20:40 Fin nyhet till morgonkaffet. Brunsås har hyllat sin nya finne, tyckte att det var ett så mycket bättre alt än LC.

Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Riktigt surt. Tänk själv att vi lyckas signa EG, går ut med nyheten efter alla papper är klara och sedan händer samma sak.
Usch.
Hela upplägget med NHL är vidrigt. Men nu är det inte jag som har böjt mig framåt och accepterat spelreglerna som gäller.

Som någon sa. Varför presenterar brunsås honom. Är man inte helt efterbliven. Med tanke på hur bra han varit i slutspelet. Så vänta 1 vecka.

EG vill spela kvar. Så han "inväntar samtliga datum". Vill ingen ha honom. Så spelar han i DIF, glasklart! Annars hade ju MDB haft pk i April att vi signat honom.

Sen spelar det ingen roll vad det är egentligen. Det som är positivt för DIF gillar jag. Det som är dåligt för andra lag gillar jag.
Nypovich
Inlägg: 937
Blev medlem: 2024-05-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Jim Morrison skrev: 2026-06-25 11:39:06 Det är vidrigt. SHL bör absolut utreda en ny typ av kontrakt där spelaren inte kan lämna för NHL när avtalet väl är påskrivet.

Ja, det skulle sannolikt göra att vissa spelare väljer bort SHL, och nivån på spelarmaterialet kanske sjunker något. Men jag ser det som ett nödvändigt ont. Jag ser hellre en något svagare liga än att klubbar riskerar att hamna i situationer som den Brynäs nu gjorde.

Klubbarna måste kunna planera långsiktigt och känna att ett kontrakt faktiskt gäller den tid som avtalats. Det tycker jag är viktigare än att alltid kunna locka de allra bästa spelarna.
Samtidigt händer det ju väldigt sällan, även att det inte förminskar problemet. Men att Shl ska sätta sig på tvären och stänga ute spelare som står på randen till en högre liga kommer ju sänka intresset för vissa spelare och som säkert skulle ge ringar på vattnet. Är väl mer Brynäs som skrivit in det i kontraktet och visste vad som kunde hända.
In Wikegård we trust!
JTB1973
Inlägg: 20
Blev medlem: 2025-07-08

Silly Season 2026/27

Inlägg av JTB1973 »

Cynikern i mig säger att den här upplösningen är regisserad av Brynäs ledning. Ungefär en snöbolls chans i helvetet att detta NHL-kontrakt presenterats för finnen helt från det blå. Brynäs väljer den här vägen för att komma undan kritik från fansen att det inte händer tillräckligt inför nästa säsong, nu kan man skylla ifrån sig och hävda att det minsann inte är deras fel. Finnen var klar för ett tag sedan det tvivlar jag inte på men upplösningen... no way!
Användarvisningsbild
Art Vandelay
Inlägg: 208
Blev medlem: 2023-05-13

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

JTB1973 skrev: 2026-06-25 15:58:44 Cynikern i mig säger att den här upplösningen är regisserad av Brynäs ledning. Ungefär en snöbolls chans i helvetet att detta NHL-kontrakt presenterats för finnen helt från det blå. Brynäs väljer den här vägen för att komma undan kritik från fansen att det inte händer tillräckligt inför nästa säsong, nu kan man skylla ifrån sig och hävda att det minsann inte är deras fel. Finnen var klar för ett tag sedan det tvivlar jag inte på men upplösningen... no way!
Det här upplägget innebär också att man står där och ser ut som idioter. Hade kanske varit bättre att vänta med att gå ut officiellt och sedan efter han fått NHL-kontrakt gått ut och sagt att man hade en deal med honom. Han har ett kontrakt med Brynäs säsongen efter men hur stor chans är det att det blir något av det?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7965
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

DIFLuWi skrev: 2026-06-25 11:20:56 Hade det hänt oss hade soldaten fått rabies och rivit ned halva Stockholm.
Det kan du ge dig på broder. :D Sånt som får blodtrycket att passera hårfästet, för att citera Leif GW.
Säg den glädje som varar
DIFFred
Inlägg: 13
Blev medlem: 2009-02-21

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFFred »

En annan intalar sig att vi väntar med att presentera sjuka nyförvärv pga att vi vill undvika en liknande fars!
antondahlback
Inlägg: 102
Blev medlem: 2025-02-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

DIFFred skrev: 2026-06-25 22:21:00 En annan intalar sig att vi väntar med att presentera sjuka nyförvärv pga att vi vill undvika en liknande fars!
Antagligen väntar både spelare och vi in första juli :)
Osten östlund
Inlägg: 4618
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

antondahlback skrev: 2026-06-26 00:58:39
DIFFred skrev: 2026-06-25 22:21:00 En annan intalar sig att vi väntar med att presentera sjuka nyförvärv pga att vi vill undvika en liknande fars!
Antagligen väntar både spelare och vi in första juli :)
Tippa på att det är ngt sådant. Hyllan vi är på nu vill lira kvar därborta. Får dom inget. Så blir det Europeiska alt. Om inte Sören vill överraska?

Sådana som Kruger och Wallmark finns det inte många kvar av längre.

Draften, nån som vet vilken tid. Samt var man kan se den?
mb81
Inlägg: 9048
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev: 2026-06-25 21:47:22
DIFLuWi skrev: 2026-06-25 11:20:56 Hade det hänt oss hade soldaten fått rabies och rivit ned halva Stockholm.
Det kan du ge dig på broder. :D Sånt som får blodtrycket att passera hårfästet, för att citera Leif GW.
Och ännu argare då det verkar som Carolina brytit mot reglerna. NHL-klubbars deadline för att värva kontrakterade spelare från SHL är 15 juni.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11537
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2026-06-26 10:25:31 Och ännu argare då det verkar som Carolina brytit mot reglerna. NHL-klubbars deadline för att värva kontrakterade spelare från SHL är 15 juni.
Det finns tydligen en lucka i avtalet. Spelare som Välimäki, som har NHL-kontrakt fram till den 1 juli, omfattas inte av överenskommelsen mellan NHL och SHL och berörs därför inte av deadline den 15 juni.

Det här fick jag faktiskt lära mig för bara några dagar sedan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säcken
Inlägg: 24
Blev medlem: 2025-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Säcken »

Undrar om inte Axel Rindell kan vara ett namn för den sista backplatsen. Passar väl in på så sätt att vi behöver offensiv kraft på högersidan. Spelat med Vejdemo också.

Katastrof defensivt, men det var ju LaLeggia också.
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1455
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Säcken skrev: 2026-06-26 11:12:28 Undrar om inte Axel Rindell kan vara ett namn för den sista backplatsen. Passar väl in på så sätt att vi behöver offensiv kraft på högersidan. Spelat med Vejdemo också.

Katastrof defensivt, men det var ju LaLeggia också.
Ja han blev avtackad av HV idag, vet inte om man ska dra en chansning från AHL över Rindell som har spelat i SHL redan, svårt det där.
Säcken
Inlägg: 24
Blev medlem: 2025-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Säcken »

fryppe skrev: 2026-06-26 11:47:32
Säcken skrev: 2026-06-26 11:12:28 Undrar om inte Axel Rindell kan vara ett namn för den sista backplatsen. Passar väl in på så sätt att vi behöver offensiv kraft på högersidan. Spelat med Vejdemo också.

Katastrof defensivt, men det var ju LaLeggia också.
Ja han blev avtackad av HV idag, vet inte om man ska dra en chansning från AHL över Rindell som har spelat i SHL redan, svårt det där.
Nästan hellre att man tar Rindell då, tveksam till om vi kan hitta nån med bättre stats som dessutom ska kunna prestera direkt.
Skriv svar