Jim Morrison skrev: ↑2026-06-24 07:25:58
Hoppas verkligen att Stockselius spelar med oss nästa säsong. Skridskostarka playmakers som är 191 cm med massa skills växer inte på träd. Sätt honom i en bra roll så är jag övertygad om att han kommer ha en bra säsong.
Med Nordmark bankades på dörren. Verkar finnas lite frågetecken kring det arbetsmässiga dock så just nu tror jag Stockselius och andra går före. Har vi riktig jäkla tur så tar inte Eklund plats i NHL och vänder hem till oss också men det får bli senare.
Vad är status på Stockselius? Han har inget kontrakt med oss inför nästa säsong?
Han har skrivit på ett avtal med Calgary och skulle behöva bli utlånad i sådana fall. Men våra chanser bör vara goda om han inte är supersugen på att lira AHL.
Jag vet inte jag. Det har låtit som att han ska köra inte bara development camp utan även försäsongscampen genom september i Calgary? Pass på det då tycker jag, även om jag gillar spelartypen också.
Empiriskt har det inte gått bra alls när spelare som är icke etablerade i vårt A-lag ska åka över och sedan ansluta under säsongen. Inte värt det varken för honom eller oss. För den kategorin bör vi kunna, med all respekt, kräva fullt fokus på att ta en plats i DIF inkl försäsong. Jag tror även att det är den linjen vi håller. Därav vi har värvat så mycket bredd i Hartmann, Hank, Gunler.
Märk väl att detta inte är den vanliga "dra och kom aldrig tillbaka om du pissar på skölden"-linjen, utan helt vad som verkar vara sportsligt bäst för både lag och spelare.
Osten östlund skrev: ↑2026-06-23 20:09:14
Mini fimpen och Frondell kommer ej vara kvar nästa säsong.
- Viggos öde avgörs inom ngr veckor.
- 1 back till
- Vi tycker att vi har bra centrar så en ytterforward tror jag är grundplanen. Den bästa spelaren. Jag tänker att vi resonerar likadant som de gör inför en draft, att vi tar den bästa spelaren som är tillgänglig. Sedan om det är en ytterforward eller en center – en center kan oftast spela bådadera – det får vi se, säger Robert Kimby i nån form av halvgardering.
/HN
Viggo måste ersättas utöver det som planeras om han åker över. Eventuellt kan en hel Krüger vara den. Men blir skadekänsligt.
Viggo kvar med spets in i Vejdemo, NY + bredd med viss offensiv uppsida i Hartmann, Gunler så tycker jag ändå vi ser bra ut på FW.
Art Vandelay skrev: ↑2026-06-24 08:26:47
I och med Calgarys trade igår är initierade människor rätt säkra på att man kommer välja Viggo om han fortfarande är tillgänglig vid sjättevalet. Calgarys GM är inte säker på att sjättevalet kommer spela i NHL nästa säsong så jag tror vi kan vara lugna.
Tror inte Calgary planerar att Stockselius i Nordamerika för att de känner sig säkra på att han spelar i NHL nästa säsong. Finns all anledning att vara oroliga om det blir Calgary.
Art Vandelay skrev: ↑2026-06-24 08:26:47
I och med Calgarys trade igår är initierade människor rätt säkra på att man kommer välja Viggo om han fortfarande är tillgänglig vid sjättevalet. Calgarys GM är inte säker på att sjättevalet kommer spela i NHL nästa säsong så jag tror vi kan vara lugna.
Tror inte Calgary planerar att Stockselius i Nordamerika för att de känner sig säkra på att han spelar i NHL nästa säsong. Finns all anledning att vara oroliga om det blir Calgary.
Art Vandelay skrev: ↑2026-06-24 08:26:47
I och med Calgarys trade igår är initierade människor rätt säkra på att man kommer välja Viggo om han fortfarande är tillgänglig vid sjättevalet. Calgarys GM är inte säker på att sjättevalet kommer spela i NHL nästa säsong så jag tror vi kan vara lugna.
Tror inte Calgary planerar att Stockselius i Nordamerika för att de känner sig säkra på att han spelar i NHL nästa säsong. Finns all anledning att vara oroliga om det blir Calgary.
Förstår inte vad du menar?
Risken överhängande att inte heller Björck är med när vi startar säsongen.
Art Vandelay skrev: ↑2026-06-24 08:26:47
I och med Calgarys trade igår är initierade människor rätt säkra på att man kommer välja Viggo om han fortfarande är tillgänglig vid sjättevalet. Calgarys GM är inte säker på att sjättevalet kommer spela i NHL nästa säsong så jag tror vi kan vara lugna.
Tror inte Calgary planerar att Stockselius i Nordamerika för att de känner sig säkra på att han spelar i NHL nästa säsong. Finns all anledning att vara oroliga om det blir Calgary.
Förstår inte vad du menar?
Risken överhängande att inte heller Björck är med när vi startar säsongen.
Klart det finns en risk men av det jag hört så verkar det mest troligt att han spelar hos oss men vi får se.
dr111DIF skrev: ↑2026-06-24 08:45:01
Jag vet inte jag. Det har låtit som att han ska köra inte bara development camp utan även försäsongscampen genom september i Calgary? Pass på det då tycker jag, även om jag gillar spelartypen också.
Empiriskt har det inte gått bra alls när spelare som är icke etablerade i vårt A-lag ska åka över och sedan ansluta under säsongen. Inte värt det varken för honom eller oss. För den kategorin bör vi kunna, med all respekt, kräva fullt fokus på att ta en plats i DIF inkl försäsong. Jag tror även att det är den linjen vi håller. Därav vi har värvat så mycket bredd i Hartmann, Hank, Gunler.
Märk väl att detta inte är den vanliga "dra och kom aldrig tillbaka om du pissar på skölden"-linjen, utan helt vad som verkar vara sportsligt bäst för både lag och spelare.
Ja, det är väl under förutsättningen att han anländer inom en rimlig tidsram. Däremot tackar jag nog inte nej även om det sker senare med tanke på att vi har rätt stor bredd som kan spela i en tredjekedja istället.
Men det blir ett helt annat utgångsläge för honom där han får kämpa sig in i ett mer etablerat lag än under en försäsong. Så det är väl upp till honom/Calgary vilka förutsättningar dom vill att han ska ha för att lyckas/utvecklas på bästa möjliga sätt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Även fast det inte är ultimat såfår gärna Fimpen eller Theo komma tillbaka när som under säsongen. Både bra bredd och spets i bästa fall. Men bra vi bygger ett lag utan ta det för givet.
Jim: Vad är det med Nordmarks arbetskapacitet som skulle vara tveksam?
mb81 skrev: ↑2026-06-24 10:22:58
Även fast det inte är ultimat såfår gärna Fimpen eller Theo komma tillbaka när som under säsongen. Både bra bredd och spets i bästa fall. Men bra vi bygger ett lag utan ta det för givet.
Jim: Vad är det med Nordmarks arbetskapacitet som skulle vara tveksam?
Tydligen något som börjat bubbla upp inför draften. Man tvivlar på hans defensiva egenskaper och allmänna arbetsinsats.
mb81 skrev: ↑2026-06-24 10:22:58
Även fast det inte är ultimat såfår gärna Fimpen eller Theo komma tillbaka när som under säsongen. Både bra bredd och spets i bästa fall. Men bra vi bygger ett lag utan ta det för givet.
Jim: Vad är det med Nordmarks arbetskapacitet som skulle vara tveksam?
Tror det är det vanliga dom har sett, roligt att anfalla tråkigt att försvara, sen har jag sett lite matcher och tycker inte alls det stämmer, visst han kanske tar byten ibland istället för att åka och backchecka men det gör många som spelar u18/u20 hockey
mb81 skrev: ↑2026-06-24 10:22:58
Även fast det inte är ultimat såfår gärna Fimpen eller Theo komma tillbaka när som under säsongen. Både bra bredd och spets i bästa fall. Men bra vi bygger ett lag utan ta det för givet.
Jim: Vad är det med Nordmarks arbetskapacitet som skulle vara tveksam?
Tydligen något som börjat bubbla upp inför draften. Man tvivlar på hans defensiva egenskaper och allmänna arbetsinsats.
mb81 skrev: ↑2026-06-24 10:22:58
Även fast det inte är ultimat såfår gärna Fimpen eller Theo komma tillbaka när som under säsongen. Både bra bredd och spets i bästa fall. Men bra vi bygger ett lag utan ta det för givet.
Jim: Vad är det med Nordmarks arbetskapacitet som skulle vara tveksam?
Tydligen något som börjat bubbla upp inför draften. Man tvivlar på hans defensiva egenskaper och allmänna arbetsinsats.