Jag vet inte jag. Det har låtit som att han ska köra inte bara development camp utan även försäsongscampen genom september i Calgary? Pass på det då tycker jag, även om jag gillar spelartypen också.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-24 08:06:11Han har skrivit på ett avtal med Calgary och skulle behöva bli utlånad i sådana fall. Men våra chanser bör vara goda om han inte är supersugen på att lira AHL.Torpeden skrev: ↑2026-06-24 07:40:19Vad är status på Stockselius? Han har inget kontrakt med oss inför nästa säsong?Jim Morrison skrev: ↑2026-06-24 07:25:58 Hoppas verkligen att Stockselius spelar med oss nästa säsong. Skridskostarka playmakers som är 191 cm med massa skills växer inte på träd. Sätt honom i en bra roll så är jag övertygad om att han kommer ha en bra säsong.
Hudon - Björck - Snively
Ny - Vejdemo - Gunler
Stockselius - Josefson - Hartmann
Pettersen - Salsten - Blomgren
Med Nordmark bankades på dörren. Verkar finnas lite frågetecken kring det arbetsmässiga dock så just nu tror jag Stockselius och andra går före. Har vi riktig jäkla tur så tar inte Eklund plats i NHL och vänder hem till oss också men det får bli senare.
Empiriskt har det inte gått bra alls när spelare som är icke etablerade i vårt A-lag ska åka över och sedan ansluta under säsongen. Inte värt det varken för honom eller oss. För den kategorin bör vi kunna, med all respekt, kräva fullt fokus på att ta en plats i DIF inkl försäsong. Jag tror även att det är den linjen vi håller. Därav vi har värvat så mycket bredd i Hartmann, Hank, Gunler.
Märk väl att detta inte är den vanliga "dra och kom aldrig tillbaka om du pissar på skölden"-linjen, utan helt vad som verkar vara sportsligt bäst för både lag och spelare.