Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

2+1 är kontraktet på inte 3 raka år med Hartmann.

Djurgården krävde också läkarundersökning för att slutföra affären.

"Fick du göra några uppoffringar på lönen när det även krävdes en lösensumma för att komma ur Timråavtalet?

– Hur mycket får jag säga? Det vet jag ju inte.

Det räcker att du säger det som är sant.

– Jag har offrat mig lite, det har jag.

– Men det är inte pengar jag är ute efter. Det är klart att man vill ha så bra betalt som möjligt. Men jag har gjort uppoffringar ekonomiskt för att få till det här. Och det är för att det känns så jäkla rätt. Jag är otroligt sugen på nya utmaningar, även om det var tufft att bryta."

/Expressen
Användarvisningsbild
Doyle 1
Inlägg: 636
Blev medlem: 2023-08-23

Silly Season 2026/27

Inlägg av Doyle 1 »

Inte en dag för sent att involvera ”Eken” i DIF👏👏👏
Varmt VÄLKOMMEN💛❤️💙
B.I.B.A
Inlägg: 3391
Blev medlem: 2009-08-06

Silly Season 2026/27

Inlägg av B.I.B.A »

Kul med Eken! Dock skeptisk till att gömma information i en app. Det känns väldigt 2014.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

B.I.B.A skrev: 2026-06-23 14:31:38 Kul med Eken! Dock skeptisk till att gömma information i en app. Det känns väldigt 2014.
Som jag förstod det skulle det bara vara "extra" information men kanske blir mer och mer där. vi får se i Augusti helt enkelt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7963
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Doyle 1 skrev: 2026-06-23 13:49:37 Inte en dag för sent att involvera ”Eken” i DIF👏👏👏
Varmt VÄLKOMMEN💛❤️💙
”If you can’t beat them, buy them” :lol:

Jag blev också glad av nyheten först, men sedan tänkte jag efter. Detta innebär ju att Eks grävande för HockeyNews upphör. Inga fler läckor i förtid.

Nu är det väl kanske MP på Expressen som sysslar med avslöjanden, men jag var nog rätt glad i en oberoende DIF-reporter. Nu tyglas denne.

Å andra sidan lär egna innehållet få en enorm boost. Men som supporter som vill höra rykten är jag kluven.
Säg den glädje som varar
EspenK
Inlägg: 10085
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2026/27

Inlägg av EspenK »

Är han årets värvning?
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

DIF_Soldier skrev: 2026-06-23 14:51:54
Doyle 1 skrev: 2026-06-23 13:49:37 Inte en dag för sent att involvera ”Eken” i DIF👏👏👏
Varmt VÄLKOMMEN💛❤️💙
”If you can’t beat them, buy them” :lol:

Jag blev också glad av nyheten först, men sedan tänkte jag efter. Detta innebär ju att Eks grävande för HockeyNews upphör. Inga fler läckor i förtid.

Nu är det väl kanske MP på Expressen som sysslar med avslöjanden, men jag var nog rätt glad i en oberoende DIF-reporter. Nu tyglas denne.

Å andra sidan lär egna innehållet få en enorm boost. Men som supporter som vill höra rykten är jag kluven.
Vet inte hur detta kommer fungera om jag ska vara ärlig, Eken skrev precis en artikel på HN undra om han tar både och? eller om han börjar i Juli/Augusti på heltid hos oss?
Bengan08
Inlägg: 767
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

fryppe skrev: 2026-06-23 16:50:22
DIF_Soldier skrev: 2026-06-23 14:51:54
Doyle 1 skrev: 2026-06-23 13:49:37 Inte en dag för sent att involvera ”Eken” i DIF👏👏👏
Varmt VÄLKOMMEN💛❤️💙
”If you can’t beat them, buy them” :lol:

Jag blev också glad av nyheten först, men sedan tänkte jag efter. Detta innebär ju att Eks grävande för HockeyNews upphör. Inga fler läckor i förtid.

Nu är det väl kanske MP på Expressen som sysslar med avslöjanden, men jag var nog rätt glad i en oberoende DIF-reporter. Nu tyglas denne.

Å andra sidan lär egna innehållet få en enorm boost. Men som supporter som vill höra rykten är jag kluven.
Vet inte hur detta kommer fungera om jag ska vara ärlig, Eken skrev precis en artikel på HN undra om han tar både och? eller om han börjar i Juli/Augusti på heltid hos oss?
Han kommer absolut inte skriva för båda men han har väl uppsägningstid som alla andra
Osten östlund
Inlägg: 4611
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Mini fimpen och Frondell kommer ej vara kvar nästa säsong.

- Viggos öde avgörs inom ngr veckor.

- 1 back till

- Vi tycker att vi har bra centrar så en ytterforward tror jag är grundplanen. Den bästa spelaren. Jag tänker att vi resonerar likadant som de gör inför en draft, att vi tar den bästa spelaren som är tillgänglig. Sedan om det är en ytterforward eller en center – en center kan oftast spela bådadera – det får vi se, säger Robert Kimby i nån form av halvgardering.


/HN
antondahlback
Inlägg: 100
Blev medlem: 2025-02-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Behålls Viggo tycker jag det känns jäkligt bra!

Ny - björck - hudon
Snively - vejdemo - gunler
Hartmann - JJ - stockselius/nordmark
Hank - salem - blomgren
Grewe som extra när han är tillbaka ifrån skador

Kryddar man med Kruger i höst tycker jag vi har en jäkligt fin lineup. Gillar ändå att man väljer att stärka upp med tyngd och fler ströpoäng längre ned i kedjorna.

Känns utmanande att etablera sig långsiktigt i shl. Även om det inte är dom sexigaste namnen så gillar jag att man adderar lite spelare av typen "man vet vad man får". Ger kanske inget SM guld man fan vad gott jag skulle sova om nätterna ifall vi växte till en stabil top 6 klubb både vad gäller organisation och spelare.

Ordspråket upp som en sol ned som en pannkaka har man ändå sätt några gånger. Nää hellre sakta men stadigt än snabbt och riskfyllt...
mb81
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

antondahlback skrev: 2026-06-23 22:00:51 Behålls Viggo tycker jag det känns jäkligt bra!

Ny - björck - hudon
Snively - vejdemo - gunler
Hartmann - JJ - stockselius/nordmark
Hank - salem - blomgren
Grewe som extra när han är tillbaka ifrån skador

Kryddar man med Kruger i höst tycker jag vi har en jäkligt fin lineup. Gillar ändå att man väljer att stärka upp med tyngd och fler ströpoäng längre ned i kedjorna.

Känns utmanande att etablera sig långsiktigt i shl. Även om det inte är dom sexigaste namnen så gillar jag att man adderar lite spelare av typen "man vet vad man får". Ger kanske inget SM guld man fan vad gott jag skulle sova om nätterna ifall vi växte till en stabil top 6 klubb både vad gäller organisation och spelare.

Ordspråket upp som en sol ned som en pannkaka har man ändå sätt några gånger. Nää hellre sakta men stadigt än snabbt och riskfyllt...
Då missar du ändå Emilio som väl går i i en tredjekedja. Trots att konsensus var att han var en flopp så låg han iaf på en andra/tredjekedjeproduktion.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11533
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Hoppas verkligen att Stockselius spelar med oss nästa säsong. Skridskostarka playmakers som är 191 cm med massa skills växer inte på träd. Sätt honom i en bra roll så är jag övertygad om att han kommer ha en bra säsong.

Hudon - Björck - Snively
Ny - Vejdemo - Gunler
Stockselius - Josefson - Hartmann
Pettersen - Salsten - Blomgren

Med Nordmark bankades på dörren. Verkar finnas lite frågetecken kring det arbetsmässiga dock så just nu tror jag Stockselius och andra går före. Har vi riktig jäkla tur så tar inte Eklund plats i NHL och vänder hem till oss också men det får bli senare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Torpeden
Inlägg: 124
Blev medlem: 2024-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Silly Season 2026/27

Inlägg av Torpeden »

Jim Morrison skrev: 2026-06-24 07:25:58 Hoppas verkligen att Stockselius spelar med oss nästa säsong. Skridskostarka playmakers som är 191 cm med massa skills växer inte på träd. Sätt honom i en bra roll så är jag övertygad om att han kommer ha en bra säsong.

Hudon - Björck - Snively
Ny - Vejdemo - Gunler
Stockselius - Josefson - Hartmann
Pettersen - Salsten - Blomgren

Med Nordmark bankades på dörren. Verkar finnas lite frågetecken kring det arbetsmässiga dock så just nu tror jag Stockselius och andra går före. Har vi riktig jäkla tur så tar inte Eklund plats i NHL och vänder hem till oss också men det får bli senare.
Vad är status på Stockselius? Han har inget kontrakt med oss inför nästa säsong?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11533
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Torpeden skrev: 2026-06-24 07:40:19
Jim Morrison skrev: 2026-06-24 07:25:58 Hoppas verkligen att Stockselius spelar med oss nästa säsong. Skridskostarka playmakers som är 191 cm med massa skills växer inte på träd. Sätt honom i en bra roll så är jag övertygad om att han kommer ha en bra säsong.

Hudon - Björck - Snively
Ny - Vejdemo - Gunler
Stockselius - Josefson - Hartmann
Pettersen - Salsten - Blomgren

Med Nordmark bankades på dörren. Verkar finnas lite frågetecken kring det arbetsmässiga dock så just nu tror jag Stockselius och andra går före. Har vi riktig jäkla tur så tar inte Eklund plats i NHL och vänder hem till oss också men det får bli senare.
Vad är status på Stockselius? Han har inget kontrakt med oss inför nästa säsong?
Han har skrivit på ett avtal med Calgary och skulle behöva bli utlånad i sådana fall. Men våra chanser bör vara goda om han inte är supersugen på att lira AHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Art Vandelay
Inlägg: 203
Blev medlem: 2023-05-13

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

I och med Calgarys trade igår är initierade människor rätt säkra på att man kommer välja Viggo om han fortfarande är tillgänglig vid sjättevalet. Calgarys GM är inte säker på att sjättevalet kommer spela i NHL nästa säsong så jag tror vi kan vara lugna.
Skriv svar