Final 1 24/25 Djurgårdens IF - AIK 16/4
Vill se Grewe fighting face på alla i gången ut till isen o möta 8094 galna DIF:are i klack o långsida. Attityden ska vara att käka upp varenda råtta på isen. Vi ska visa vilka som är STÖRST, BÄST o VACKRAST utan konkurrens.
Kommer vi däremot ut som rädda små möss så blir man ju bara grymt besviken som hängiven supporter.
Den mentala laddningen är av största vikt. Hoppas heller inte på matchavbrott. Detta kommer sabba vår möjlighet att rida på en våg vi bygger tillsammans i Djurgårdsfamiljen o sköljer över råttpatrasket som är inne på vårt revir. Rått Smuts ska förpassas till Solnas mörka gränder där de kan slicka sina sår i den totala misären o lära sig o förstå att besegra DIF var ett övermäktigt mission!!!
Kommer vi däremot ut som rädda små möss så blir man ju bara grymt besviken som hängiven supporter.
Den mentala laddningen är av största vikt. Hoppas heller inte på matchavbrott. Detta kommer sabba vår möjlighet att rida på en våg vi bygger tillsammans i Djurgårdsfamiljen o sköljer över råttpatrasket som är inne på vårt revir. Rått Smuts ska förpassas till Solnas mörka gränder där de kan slicka sina sår i den totala misären o lära sig o förstå att besegra DIF var ett övermäktigt mission!!!
Aldrig fattat varför man ändrat i derbyna tidigare. Klart man vill anfalla mot klacken i två perioder när man är hemmalag. Trams!agne skrev: ↑2025-04-15 13:37:11Det är väl som det ska vara så vart är nyheten?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:29:57Precis, det låter som att vi gör ändringen till något nytt... men det borde varit så hela tiden egentligen.DIFLuWi skrev: ↑2025-04-15 13:26:22Märkligt hur det formuleras.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:20:43 Vi byter bås inför match 1 och 2. Mycket bra. Rätt ska vara rätt.
https://hockeynews.se/nyheter/gor-om-in ... vill-andra
Det är ju vårat ordinarie hemmabås..? Varför ska vi inte ha det bara för att det är derby?
Sen att råttor i soc-media pissar om att vi är rädda... Kanske lite väl mycket att vänta sig att en råtta ska fundera så långt.
Blindkäpparna till domare märker säkert ingen skillnadpeter johansson skrev: ↑2025-04-14 19:09:436 st???Mash skrev: ↑2025-04-14 08:17:28 Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.
Tänker fortsatt att vårt PP behöver snabbas på annars kommer de äta upp oss totalt. En formation med Krüger, Frondell, Lill-Fimp, Grewe, Eriksson & Berg i PP1 är intressant för mig baserat på hur de presterat under slutspelet.
Den största matchserien i vår historia. Fullt röj och hets på läktaren, det finns inte att vi förlorar denna. Vinn bara.

Fel tänkt av mig, helt klart! Vill tro Grewe skulle överprestera i PP, Eriksson får stå över i min tanke.
Vinn, bara vinn. Behöver inte vara snyggt, endast resultatet spelar roll.
It's the hope that kills you.
Sitt ner i båten!
Allt för många ger uttryck för att man är rädd att förlora.
Om spelarna tänker så är det kört.
Våga vinn istället! Kör på utan tanke på morgondagen.
Den som klarar det mentala spelet bäst kommer att vinna.
Allt för många ger uttryck för att man är rädd att förlora.
Om spelarna tänker så är det kört.
Våga vinn istället! Kör på utan tanke på morgondagen.
Den som klarar det mentala spelet bäst kommer att vinna.
Matchdag! Sätt tonen nu för fan. Det här ska inte vara något som helst problem för oss, egentligen. Sen är det bara att mangla på. Alla såg Melins uppgivna ansikte innan deras vändning mot oss i förrförra matchen, låt oss få en stillbild på det
Spännande! Ska man få uppleva några av ens bästa veckor eller värsta? Idag vinner vi med 5-2!
-
https://hockeynews.se/nyheter/sa-sager- ... s-missnoje (plus)
Så säger Gidlöf om leksingarnas missnöje
"–Man är på den professionella sidan nu. Det är de här två veckorna här, säger Gidlöf."
Hoppas han kan agera lika proffsigt som han låter. På förhand känns det bra.
Så säger Gidlöf om leksingarnas missnöje
"–Man är på den professionella sidan nu. Det är de här två veckorna här, säger Gidlöf."
Hoppas han kan agera lika proffsigt som han låter. På förhand känns det bra.
- Jim Morrison
Ut och prestera ert absoluta max så får det bära eller brista. Så länge ni kliver av isen och känner att insatsen varit så bra som möjligt så är jag tillfreds.
Som jag skrev inför serien mot Södertälje så kommer vi förmodligen förlora matcher den här serien också så att ingen blir chockad över det. Kom ihåg att vi också förlorade första matchen då men vann trots det serien.
Med det sagt - vinn.
Som jag skrev inför serien mot Södertälje så kommer vi förmodligen förlora matcher den här serien också så att ingen blir chockad över det. Kom ihåg att vi också förlorade första matchen då men vann trots det serien.
Med det sagt - vinn.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Titta på Hockeynews klipp när man ser Gidlöf stå. Helvete vad underbart att se en DIF-målvakt som knästående täcker upp till ribban snudd på. Låt killen stå bara. Slut med dessa nedlägg som ramlar in över axlarna.
-
Hoppas vi har lärt oss läxan nu. Så vi inte börjar börjar spela grishockey, samt åker ut för massa snack!
Bra om vi psykar motståndarna tror jag. Han Bhagavad Gita brukar lätt kunna tappa det och göra dumheter som han åker ut för.Osten östlund skrev: ↑2025-04-16 08:23:11 Hoppas vi har lärt oss läxan nu. Så vi inte börjar börjar spela grishockey, samt åker ut för massa snack!
-
Kul! Skönt avbräck från allt gnäll och annat som hetsas från pissmedia som avskrädet hockeynews.Osten östlund skrev: ↑2025-04-16 08:58:22 Bosse och skadedjur som hetsar!
https://x.com/TV4_Hockey/status/1912390940028739862
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Sköna lirare båda två.DIFLuWi skrev: ↑2025-04-16 09:01:29Kul! Skönt avbräck från allt gnäll och annat som hetsas från pissmedia som avskrädet hockeynews.Osten östlund skrev: ↑2025-04-16 08:58:22 Bosse och skadedjur som hetsar!
https://x.com/TV4_Hockey/status/1912390940028739862
Fyfan va taggad man är, samtidigt som man mår illa.