Final 1 24/25 Djurgårdens IF - AIK 16/4
Verkar ju som Thore är högst aktuell på onsdag. Sätter in han i första så får Blomgren hoppa till fjärde. Brodin är 13:e. Costmar 14:e.
Hoppas backparen får fortsätta som senaste matcherna.
Hoppas backparen får fortsätta som senaste matcherna.
- Lee Harvey Oswald
På temat Prioritera, hur glest blir det i klacken i match 1-2, då fotbollens bortafölje är i Wien?Osten östlund skrev: ↑2025-04-14 13:10:51 Det hade ju varit trevligt. Ifall spelarna skulle kunna prioritera oss supportrar. Samt se till vårat välmående!
Avgör matcherna tidigt, leda med 3 -4 mål och svepa dem i 4 matcher.
Så vi kan njuta av matcherna. Samt ha gott om tid att håna dem!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
In med Eric Nilson som libero.daaviid skrev: ↑2025-04-14 19:12:07Stensäkert PP, behövs ingen målis.peter johansson skrev: ↑2025-04-14 19:09:436 st???Mash skrev: ↑2025-04-14 08:17:28 Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.
Tänker fortsatt att vårt PP behöver snabbas på annars kommer de äta upp oss totalt. En formation med Krüger, Frondell, Lill-Fimp, Grewe, Eriksson & Berg i PP1 är intressant för mig baserat på hur de presterat under slutspelet.
Den största matchserien i vår historia. Fullt röj och hets på läktaren, det finns inte att vi förlorar denna. Vinn bara.![]()
It's easier to be an asshole to words than to people
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu är det sannerligen på liv och död. Bildligt talat, givetvis.
Ångesten hopar sig. Ur dimman kliver bara vinnare. Måtte det för allt i hela världen vara vi som står som segrare.
Jag överlever inte en hockeyallsvensk säsong till, och än mindre om priset är att AIK ska spela SHL.
Ångesten hopar sig. Ur dimman kliver bara vinnare. Måtte det för allt i hela världen vara vi som står som segrare.
Jag överlever inte en hockeyallsvensk säsong till, och än mindre om priset är att AIK ska spela SHL.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Word. Det är både ångest och extrem kampvilja. Ut och visa dem var skåpet ska stå! Låt dem komma!förevigtdjurgården skrev: ↑2025-04-14 22:12:46 Nu är det sannerligen på liv och död. Bildligt talat, givetvis.
Samtidigt känner jag såhär: skulle det förbjudna hända kmr vi givetvis stå kvar. Det strukturella talar mer för Djurgården nu när fallskärmen avskaffats: supporterbasen, talangproduktionen, fördelar i dragkampen om bra HA-spelare. MoDo framstår som en renplockad fågel.
-
Måste säga att nervositeten börjar komma smygandes.
Mer eller mindre alla verkar luta åt att gnaget är favoriter och man blir ju lite mer osäker för varje gång det kommer en sådan analys, även om vissa ska tas mer seriöst än andra såklart.
På förhand hade jag 60/40 Djurgården, var jag för optimistisk/partisk, eller vad tror ni?
För nu har oddsen jämnat ut sig i mitt huvud iallafall.
Mer eller mindre alla verkar luta åt att gnaget är favoriter och man blir ju lite mer osäker för varje gång det kommer en sådan analys, även om vissa ska tas mer seriöst än andra såklart.
På förhand hade jag 60/40 Djurgården, var jag för optimistisk/partisk, eller vad tror ni?
Det är nog ganska spot-on. Spelbolagen har typ 60/40 och de ligger oftast rätt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 11:56:30 Måste säga att nervositeten börjar komma smygandes.
95%-5% till solna om vi ska tro MP och Hanson, känner nog mer 55-45 till oss, vi är lite bredare och lite spetsigare på samtliga positioner förutom på målvaktssidan där det är 50-50 i mina ögon brattström blandar och ger och tror inte han kommer stänga igen hela serien.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 11:56:30 Måste säga att nervositeten börjar komma smygandes.
Imorgon finns det en möjlighet att vi ses i klacken, där vi tillsammans har chansen att på ett engagerat och positivt sätt bidra till att stötta våra spelare på isen. I det sammanhanget vill jag också lyfta vikten av aktivt deltagande, att vara en del av klacken innebär, enligt min uppfattning, att man också deltar i den gemensamma supporterkulturen genom sång. Det är en förväntan jag kommer vara tydlig med.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Vi byter bås inför match 1 och 2. Mycket bra. Rätt ska vara rätt.
https://hockeynews.se/nyheter/gor-om-in ... vill-andra
Märkligt hur det formuleras.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:20:43 Vi byter bås inför match 1 och 2. Mycket bra. Rätt ska vara rätt.
Det är ju vårat ordinarie hemmabås..? Varför ska vi inte ha det bara för att det är derby?
Sen att råttor i soc-media pissar om att vi är rädda... Kanske lite väl mycket att vänta sig att en råtta ska fundera så långt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Precis, det låter som att vi gör ändringen till något nytt... men det borde varit så hela tiden egentligen.DIFLuWi skrev: ↑2025-04-15 13:26:22Märkligt hur det formuleras.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:20:43 Vi byter bås inför match 1 och 2. Mycket bra. Rätt ska vara rätt.
Det är ju vårat ordinarie hemmabås..? Varför ska vi inte ha det bara för att det är derby?
Sen att råttor i soc-media pissar om att vi är rädda... Kanske lite väl mycket att vänta sig att en råtta ska fundera så långt.
Det är väl som det ska vara så vart är nyheten?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:29:57Precis, det låter som att vi gör ändringen till något nytt... men det borde varit så hela tiden egentligen.DIFLuWi skrev: ↑2025-04-15 13:26:22Märkligt hur det formuleras.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:20:43 Vi byter bås inför match 1 och 2. Mycket bra. Rätt ska vara rätt.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
"Media" vill piska upp stämning inför finalen.agne skrev: ↑2025-04-15 13:37:11Det är väl som det ska vara så vart är nyheten?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:29:57Precis, det låter som att vi gör ändringen till något nytt... men det borde varit så hela tiden egentligen.DIFLuWi skrev: ↑2025-04-15 13:26:22Märkligt hur det formuleras.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 13:20:43 Vi byter bås inför match 1 och 2. Mycket bra. Rätt ska vara rätt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Att förlora mot Modo och Brynäs har varit tufft. Men att förlora en final mot råttorna där priset är en SHL plats skulle svida som ingenting annat. Förlorar vi så kommer jag ställa mig framför tåget.