Final 1 24/25 Djurgårdens IF - AIK 16/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Nedsläpp 19:00.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Frågan är om man ens kommer våga sig upp på läktarna? Illamående redan nu.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Den största bäst av X serie i svensk historia. Vilka klarar pressen, vilka gör det inte? Det mediala trycket kommer att vara enormt. Jag tror att vi är i störst behov av att vinna första matchen, här är det Aik som är tydlig lillebror som har betydligt mindre press på sig.
Avskaffa tre mot tre.
Mash

Inlägg av Mash »

Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.

Tänker fortsatt att vårt PP behöver snabbas på annars kommer de äta upp oss totalt. En formation med Krüger, Frondell, Lill-Fimp, Grewe, Eriksson & Berg i PP1 är intressant för mig baserat på hur de presterat under slutspelet.

Den största matchserien i vår historia. Fullt röj och hets på läktaren, det finns inte att vi förlorar denna. Vinn bara.
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

Vad är statusen på Thoresen och Krüger? :shock:
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Största matchserien i HA's historia också, de har peakat som serie nu och allt annat kommer bara vara sämre. Vi snor tom hur mycket focus som helst från SHL finalen, tror tidningar osv kommer följa finalen i HA hårdare än SHL denna säsong. Sjukt men kul att får vara med om det under sin livstid, nu ska man bara få bukt med 24/7 illamående och oro på något sätt som inte innebär vara full dygnet runt...

Första matchen är SJUKT viktig, vi måste sätta ner foten direkt och visa råttorna att det inte finns något löjligt "derby spöke", vi är bättre och hårdare, 4 vinster kvar av säsongen, tagga till som helvete NU!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

https://hockeynews.se/nyheter/bilderna ... 1744622561

”Norrmannen var på is idag tillsammans med ett tiotal spelare – och Linus Klasens son – när laget hade ett frivillig träning på is samtidigt som resterande del av truppen höll igång på annat håll.

Thoresen gnuggade på ordentligt under ledning av Djurgårdens medical team, och med Niklas Wikegårds vakande ögon i spelarbåset.”
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Snabbregga Klasens son!
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

captcash skrev: 2025-04-14 10:08:13 Största matchserien i HA's historia också, de har peakat som serie nu och allt annat kommer bara vara sämre. Vi snor tom hur mycket focus som helst från SHL finalen, tror tidningar osv kommer följa finalen i HA hårdare än SHL denna säsong. Sjukt men kul att får vara med om det under sin livstid, nu ska man bara få bukt med 24/7 illamående och oro på något sätt som inte innebär vara full dygnet runt...

Första matchen är SJUKT viktig, vi måste sätta ner foten direkt och visa råttorna att det inte finns något löjligt "derby spöke", vi är bättre och hårdare, 4 vinster kvar av säsongen, tagga till som helvete NU!
Tror absolut vi kan vända det även om vi torskar första men det vore så oerhört befriande att vinna den. Skulle det stå 1-1 efter första två matcherna så väljer jag helt klart att hellre ha vunnit första.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Det hade ju varit trevligt. Ifall spelarna skulle kunna prioritera oss supportrar. Samt se till vårat välmående!

Avgör matcherna tidigt, leda med 3 -4 mål och svepa dem i 4 matcher.

Så vi kan njuta av matcherna. Samt ha gott om tid att håna dem!
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Osten östlund skrev: 2025-04-14 13:10:51 Det hade ju varit trevligt. Ifall spelarna skulle kunna prioritera oss supportrar. Samt se till vårat välmående!

En match på bortaplan kan vi ge dom. Mardröm att avgöra när inte en käft kan närvara och dela glädjen
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Hildi skrev: 2025-04-14 16:31:10
Osten östlund skrev: 2025-04-14 13:10:51 Det hade ju varit trevligt. Ifall spelarna skulle kunna prioritera oss supportrar. Samt se till vårat välmående!

En match på bortaplan kan vi ge dom. Mardröm att avgöra när inte en käft kan närvara och dela glädjen
Självmål i 59:e minuten i match fyra.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Jag hoppas man inte rör fjärde. Spelar nog hellre Brodda & Grewe med Rensfeldt än att försöka trycka in Costmar där. (Eller Blomgren)

Om Thore spelar borde Blomgren eller Costmar vara extra.

Filip Eriksson borde förbli 2:a center.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Mash skrev: 2025-04-14 08:17:28 Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.

Tänker fortsatt att vårt PP behöver snabbas på annars kommer de äta upp oss totalt. En formation med Krüger, Frondell, Lill-Fimp, Grewe, Eriksson & Berg i PP1 är intressant för mig baserat på hur de presterat under slutspelet.

Den största matchserien i vår historia. Fullt röj och hets på läktaren, det finns inte att vi förlorar denna. Vinn bara.
6 st???
daaviid

Inlägg av daaviid »

peter johansson skrev: 2025-04-14 19:09:43
Mash skrev: 2025-04-14 08:17:28 Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.

6 st???
Stensäkert PP, behövs ingen målis. :wink:
Skriv svar