Final 1 24/25 Djurgårdens IF - AIK 16/4
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Frågan är om man ens kommer våga sig upp på läktarna? Illamående redan nu.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Den största bäst av X serie i svensk historia. Vilka klarar pressen, vilka gör det inte? Det mediala trycket kommer att vara enormt. Jag tror att vi är i störst behov av att vinna första matchen, här är det Aik som är tydlig lillebror som har betydligt mindre press på sig.
Avskaffa tre mot tre.
Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.
Tänker fortsatt att vårt PP behöver snabbas på annars kommer de äta upp oss totalt. En formation med Krüger, Frondell, Lill-Fimp, Grewe, Eriksson & Berg i PP1 är intressant för mig baserat på hur de presterat under slutspelet.
Den största matchserien i vår historia. Fullt röj och hets på läktaren, det finns inte att vi förlorar denna. Vinn bara.
Tänker fortsatt att vårt PP behöver snabbas på annars kommer de äta upp oss totalt. En formation med Krüger, Frondell, Lill-Fimp, Grewe, Eriksson & Berg i PP1 är intressant för mig baserat på hur de presterat under slutspelet.
Den största matchserien i vår historia. Fullt röj och hets på läktaren, det finns inte att vi förlorar denna. Vinn bara.
Vad är statusen på Thoresen och Krüger? 

Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Jag vet, jag är säker,
Största matchserien i HA's historia också, de har peakat som serie nu och allt annat kommer bara vara sämre. Vi snor tom hur mycket focus som helst från SHL finalen, tror tidningar osv kommer följa finalen i HA hårdare än SHL denna säsong. Sjukt men kul att får vara med om det under sin livstid, nu ska man bara få bukt med 24/7 illamående och oro på något sätt som inte innebär vara full dygnet runt...
Första matchen är SJUKT viktig, vi måste sätta ner foten direkt och visa råttorna att det inte finns något löjligt "derby spöke", vi är bättre och hårdare, 4 vinster kvar av säsongen, tagga till som helvete NU!
Första matchen är SJUKT viktig, vi måste sätta ner foten direkt och visa råttorna att det inte finns något löjligt "derby spöke", vi är bättre och hårdare, 4 vinster kvar av säsongen, tagga till som helvete NU!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
https://hockeynews.se/nyheter/bilderna ... 1744622561
”Norrmannen var på is idag tillsammans med ett tiotal spelare – och Linus Klasens son – när laget hade ett frivillig träning på is samtidigt som resterande del av truppen höll igång på annat håll.
Thoresen gnuggade på ordentligt under ledning av Djurgårdens medical team, och med Niklas Wikegårds vakande ögon i spelarbåset.”
”Norrmannen var på is idag tillsammans med ett tiotal spelare – och Linus Klasens son – när laget hade ett frivillig träning på is samtidigt som resterande del av truppen höll igång på annat håll.
Thoresen gnuggade på ordentligt under ledning av Djurgårdens medical team, och med Niklas Wikegårds vakande ögon i spelarbåset.”
Djurgår'n tills jag dör,
Jag vet, jag är säker,
Jag vet, jag är säker,
Snabbregga Klasens son!
It's easier to be an asshole to words than to people
Tror absolut vi kan vända det även om vi torskar första men det vore så oerhört befriande att vinna den. Skulle det stå 1-1 efter första två matcherna så väljer jag helt klart att hellre ha vunnit första.captcash skrev: ↑2025-04-14 10:08:13 Största matchserien i HA's historia också, de har peakat som serie nu och allt annat kommer bara vara sämre. Vi snor tom hur mycket focus som helst från SHL finalen, tror tidningar osv kommer följa finalen i HA hårdare än SHL denna säsong. Sjukt men kul att får vara med om det under sin livstid, nu ska man bara få bukt med 24/7 illamående och oro på något sätt som inte innebär vara full dygnet runt...
-
Det hade ju varit trevligt. Ifall spelarna skulle kunna prioritera oss supportrar. Samt se till vårat välmående!
Avgör matcherna tidigt, leda med 3 -4 mål och svepa dem i 4 matcher.
Så vi kan njuta av matcherna. Samt ha gott om tid att håna dem!
En match på bortaplan kan vi ge dom. Mardröm att avgöra när inte en käft kan närvara och dela glädjenOsten östlund skrev: ↑2025-04-14 13:10:51 Det hade ju varit trevligt. Ifall spelarna skulle kunna prioritera oss supportrar. Samt se till vårat välmående!
Självmål i 59:e minuten i match fyra.Hildi skrev: ↑2025-04-14 16:31:10En match på bortaplan kan vi ge dom. Mardröm att avgöra när inte en käft kan närvara och dela glädjenOsten östlund skrev: ↑2025-04-14 13:10:51 Det hade ju varit trevligt. Ifall spelarna skulle kunna prioritera oss supportrar. Samt se till vårat välmående!
It's easier to be an asshole to words than to people
Jag hoppas man inte rör fjärde. Spelar nog hellre Brodda & Grewe med Rensfeldt än att försöka trycka in Costmar där. (Eller Blomgren)
Om Thore spelar borde Blomgren eller Costmar vara extra.
Filip Eriksson borde förbli 2:a center.
Om Thore spelar borde Blomgren eller Costmar vara extra.
Filip Eriksson borde förbli 2:a center.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
6 st???Mash skrev: ↑2025-04-14 08:17:28 Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.
Stensäkert PP, behövs ingen målis.peter johansson skrev: ↑2025-04-14 19:09:436 st???Mash skrev: ↑2025-04-14 08:17:28 Matcher som dessa är jag tacksam vi har rutinerade spelare som Dicken, Klasen & Weigel som kommer kunna hantera trycket från pressen och hantera intervjuer exemplariskt, även sprida lugn inom laget.