Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Inlägg av 18DIF91 »

DIF_Soldier skrev:Men Kall-El, är det inte så att S24 har rättighet till ett gäng matcher? Isåfall måste man ju skaffa den tjänsten också för att täcka allt (och stödja ABs äckliga verksamhet, usch!)
S24 är fanemig ännu sämre än TV4's urusla play skit, och då får man jobba riktigt jävla duktigt på att bli sämre. Satt och kollade på EM matcherna på TV4 och det var så jävla amatörmässigt så det var inte sant åt det och har sett några matcher på S24 också, jävla pissdynga är vad de erbjuder. Min enda och största önskan är att skitblaskor som AB och Expressen tvärkonkar och dör, och alla självgoda små självutnämda experter och journalister på dessa lögnfabriker drabbas av pest och kolera och dröppel på en och samma gång.

Skulle fan skämmas om jag jobbade på någon av de där tidningarna, fast de horar väl ut sig för bra betalt eller något, vad vet jag.

Sorry, var bara tvungen och ventilera en smula.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

18DIF91 skrev:
DIF_Soldier skrev:Men Kall-El, är det inte så att S24 har rättighet till ett gäng matcher? Isåfall måste man ju skaffa den tjänsten också för att täcka allt (och stödja ABs äckliga verksamhet, usch!)
S24 är fanemig ännu sämre än TV4's urusla play skit, och då får man jobba riktigt jävla duktigt på att bli sämre. Satt och kollade på EM matcherna på TV4 och det var så jävla amatörmässigt så det var inte sant åt det och har sett några matcher på S24 också, jävla pissdynga är vad de erbjuder. Min enda och största önskan är att skitblaskor som AB och Expressen tvärkonkar och dör, och alla självgoda små självutnämda experter och journalister på dessa lögnfabriker drabbas av pest och kolera och dröppel på en och samma gång.

Skulle fan skämmas om jag jobbade på någon av de där tidningarna, fast de horar väl ut sig för bra betalt eller något, vad vet jag.

Sorry, var bara tvungen och ventilera en smula.
Jag känner mig ett med dig just nu.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

JO s24 får nog sända en del matcher oxå, men jag undrar hur många av DIFs matcher som Viaplay kommer släppa till dem?

Personligen kommer jag inte att köpa dessa då kvaliten på sändningarna är skräp.

Man får nog helt enkelt räkna med att vi knappast kommer få se alla matcher med DIF nästa säsong, men det är väl knappast annat än väntat med tanke den miljard matcher som spelas i denna serie.

Som sagt skulle gissa att Viaplay kommer erbjuda 70-75% av våra matcher i sitt utbud och det får räcka för mig.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Inlägg av Henkos »

18DIF91 skrev: ventilera en smula.
;-) Men jag kan bara instämma.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Skulle det bli så att någon hemmamatch inte visas på varken S24 eller Viaplay, har då DIF möjlighet att t ex lösa utrustning och streama matchen själva här på siten eller skulle det strida emot avtalen det med?

Säkert ovärt ekonomiskt även om det skulle funkat men hade ju varit nice asså.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ohddan skrev:Skulle det bli så att någon hemmamatch inte visas på varken S24 eller Viaplay, har då DIF möjlighet att t ex lösa utrustning och streama matchen själva här på siten eller skulle det strida emot avtalen det med?

Jag är ganska säker på att det inte är tillåtet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Jag jobbar i denna bransch som ni talar om och jobbar åt Viasat samt Canal+ och jag kan lova er att Viasat kommer producera fler matcher denna säsong än förra säsongen (det gjordes totalt cirka 4-5 matcher i veckan i Viasat hockey, dels mindre utan studio och sedan även produktioner med studio).

Sedan kan jag redan nu säga att Viasat kommer börja sända HockeyAllsvenskan i HD vilket aldrig är gjort förut, håll ögonen öppna för mer, det lär komma med info om detta snart...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
marre015

Inlägg av marre015 »

Man kan ju anta att Viasat kommer att sända de flesta DIF matcher så länge dom inte spelas samtidigt som ett toppmöte alá Leksand, Örebro, Malmö och eventuella derbyn.
kajklers

Inlägg av kajklers »

Varför finns det inga säsongskort för alla matcher i allsvenskan som canalplus egentligen.

Det skulle va nice ifall man kunde köpa typ alla bortamatcher för streaming i ett paket.
Magnutz

Sv: Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Inlägg av Magnutz »

S24 kan bara bli bättre. Tror samtliga ljud&bild-elever skulle klara av att höja s24 rejält... Hoppas de satsar lite nu. Annars blir säsongen besvärande.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Mattias_87 skrev:
Ohddan skrev:Skulle det bli så att någon hemmamatch inte visas på varken S24 eller Viaplay, har då DIF möjlighet att t ex lösa utrustning och streama matchen själva här på siten eller skulle det strida emot avtalen det med?

Jag är ganska säker på att det inte är tillåtet.
Säkerligen. Synd att klubbarna ska bli helt låsta vid detta avtal så att vissa matcher går till spillo, men är väl orättvist emot Asplövens tio fans som alltid finns på plats :D
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

VIASAT-mupparna jublar för fullt. Nu får dom behålla alla DIF-kunder och man tvingas själv betala in sura pengar till dom. Fy Fan.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Hatar Viasats sändningar och framför allt Jihde! Och nu måste man drass med det en säsong till ..................
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ja, det är fan nästan det sämsta med allsvenskan. CMore är klasser bättre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

jensa öhling skrev:Ja, det är fan nästan det sämsta med allsvenskan. CMore är klasser bättre.
Haha intressant. Är av precis motsatt uppfattning, tycker Viasat är klasser bättre än CMore.
DIF!
Skriv svar