Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Inlägg av PatteW »

Är det någon som har koll på hur HockeyAllsvenskans matcher kommer sändas i höst?

Antar att dom inte sänder ALLA matcher i ALLA omgångar. Och frågan är då, vilka av DIFs matcher kommer sända? Det borde finnas ett klart större intresse för dessa matcher än andra.

Jag själv vill personligen se alla DIFs matcher!

Såg artikeln om att DIF nekats eget TV-avtal, det va synd...
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Inlägg av Morwin »

Kan nog köpa alla matcher om inte dem visas på typ 24a eller viaplay kan ja tänka mig :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
northbluestriped
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av northbluestriped »

PatteW skrev:Är det någon som har koll på hur HockeyAllsvenskans matcher kommer sändas i höst?

Antar att dom inte sänder ALLA matcher i ALLA omgångar. Och frågan är då, vilka av DIFs matcher kommer sända? Det borde finnas ett klart större intresse för dessa matcher än andra.

Jag själv vill personligen se alla DIFs matcher!

Såg artikeln om att DIF nekats eget TV-avtal, det va synd...
Jag räknar kallt med att Viasat gör som tv4 gör med bajen i superettan, visar alla deras matcher och lite till därutöver, vi kommer locka överlägset flest tittare och det handlar om efterfrågan i dagens samhälle
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Vet att det varit uppe för diskussion i de högsta kretsarna av HA att man, i samband med nylanseringen av deras hemsida i höst, planerar att själva producera egna webbtv-sändningar (givetvis till en viss kostnad) från samtliga matcher under säsongen som ej visas på Viasat och S24. Har dock personligen svårt att se hur det ska kunna gå ihop resursmässigt...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Ställde en fråga till Viasat ang om hur många DIF matcher de kommer att visa och fick svaret:

"Ingenting är bestämt än men vi kan nog garantera att du inte kommer att bli besviken."

Sen är det svårt att veta vad de menar och hur de kommer att välja visa matcherna.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jepe skrev:Ställde en fråga till Viasat ang om hur många DIF matcher de kommer att visa och fick svaret:

"Ingenting är bestämt än men vi kan nog garantera att du inte kommer att bli besviken."

Sen är det svårt att veta vad de menar och hur de kommer att välja visa matcherna.
Jag hoppas verkligen att det är bortamatcherna dom kommer att satsa allra mest på. Hemmamatcherna kan man ju se på Hovet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Ställde en fråga till Viasat ang om hur många DIF matcher de kommer att visa och fick svaret:

Förhoppningsvis blir det väl som TV4 sport och Hammarby. Sänder väl typ allt. Risken finns väl att de tycker de är sexigare att visa hemmamatcher och skippar majoriteten av bortamatcherna. Det vore ju inte alls bra.
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

Mattias_87 skrev:

Jag hoppas verkligen att det är bortamatcherna dom kommer att satsa allra mest på. Hemmamatcherna kan man ju se på Hovet.
Jo men sen har ju långt ifrån alla djurgårdare möjlighet att se alla hemmamatcher, om ens någon, på plats. Så jag ser gärna att de sänder hemmamatcherna också! Finns nog stor efterfrågan på det.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Mellan 35-40 matcher av grundseriens 52 omgångar. Ungefär där någonstans tror jag att det landar när det gäller DIF-sändningar från Viasat Hockey under kommande säsong. Ett 15-talet matcher kommer vi alltså att få tvingas bevittna via en på tok för buffrande och överbelastande webbtv-sändning från "osexiga" orter så som Ljungby, Tingsryd, Asplöven, Oskarshamn etc.

Tyvärr är detta verkligheten vi får leva efter nu när vi tragiskt nog inte längre spelar i ES...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Datsyuk_13 skrev:Tyvärr är detta verkligheten vi får leva efter nu när vi tragiskt nog inte längre spelar i ES...
Även om det givetvis är ruttet att inte kunna se alla matcher så finns det ändå livesändningar via radio som tröst. Det funkar faktiskt ändå, även om TV-sändningar givetvis är att föredra alla dagar i veckan.

Men jag tror det blir bra ändå, Viasat Hockey lär förmodligen sända oss så mycket som möjligt eftersom det är efterfrågan som styr marknaden. Mer tittare = mer pengar. Djurgården Hockey är svensk hockeys mest publikglada lag på TV, så vi kan räkna med många tiotals matcher med all säkerhet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Alla "stormatcher", dvs Djurgårdens matcher mot topplagen lär definitivt sändas. Jag tror inte vi blir besvikna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag måste ju se alla matcher!
Jag och mina DIF-sändningar på webben kan likställas med en suktande tjackpundare på plattan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:Jag måste ju se alla matcher!
Jag och mina DIF-sändningar på webben kan likställas med en suktande tjackpundare på plattan.
Säsongskort på Hovet är en bra start. :)
DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Viasat hintar ju i svar att de kommer visa alla matcher.
Utan att veta mer om frågeställaren, hur kan man annars _garantera_ honom att ej behöva bli besviken?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Salas skrev:
Datsyuk_13 skrev:Tyvärr är detta verkligheten vi får leva efter nu när vi tragiskt nog inte längre spelar i ES...
Även om det givetvis är ruttet att inte kunna se alla matcher så finns det ändå livesändningar via radio som tröst. Det funkar faktiskt ändå, även om TV-sändningar givetvis är att föredra alla dagar i veckan.

Men jag tror det blir bra ändå, Viasat Hockey lär förmodligen sända oss så mycket som möjligt eftersom det är efterfrågan som styr marknaden. Mer tittare = mer pengar. Djurgården Hockey är svensk hockeys mest publikglada lag på TV, så vi kan räkna med många tiotals matcher med all säkerhet.
Om det är radiosporten du hänvisar till måste jag säga att jag mest stör mig på det hela.
Har behövt lyssna till en utav våra fotbollsmatcher när jag skjutsat folk till Arlanda någon gång och de snackar ju typ speedway, curling, orientering, stafett och hästdressyr i en evighet för att till sist återgå till den relativt populära sporten fotboll med ett halvminutsreferat.
Skriv svar