DIF_Soldier skrev:Men Kall-El, är det inte så att S24 har rättighet till ett gäng matcher? Isåfall måste man ju skaffa den tjänsten också för att täcka allt (och stödja ABs äckliga verksamhet, usch!)
S24 är fanemig ännu sämre än TV4's urusla play skit, och då får man jobba riktigt jävla duktigt på att bli sämre. Satt och kollade på EM matcherna på TV4 och det var så jävla amatörmässigt så det var inte sant åt det och har sett några matcher på S24 också, jävla pissdynga är vad de erbjuder. Min enda och största önskan är att skitblaskor som AB och Expressen tvärkonkar och dör, och alla självgoda små självutnämda experter och journalister på dessa lögnfabriker drabbas av pest och kolera och dröppel på en och samma gång.
Skulle fan skämmas om jag jobbade på någon av de där tidningarna, fast de horar väl ut sig för bra betalt eller något, vad vet jag.
DIF_Soldier skrev:Men Kall-El, är det inte så att S24 har rättighet till ett gäng matcher? Isåfall måste man ju skaffa den tjänsten också för att täcka allt (och stödja ABs äckliga verksamhet, usch!)
S24 är fanemig ännu sämre än TV4's urusla play skit, och då får man jobba riktigt jävla duktigt på att bli sämre. Satt och kollade på EM matcherna på TV4 och det var så jävla amatörmässigt så det var inte sant åt det och har sett några matcher på S24 också, jävla pissdynga är vad de erbjuder. Min enda och största önskan är att skitblaskor som AB och Expressen tvärkonkar och dör, och alla självgoda små självutnämda experter och journalister på dessa lögnfabriker drabbas av pest och kolera och dröppel på en och samma gång.
Skulle fan skämmas om jag jobbade på någon av de där tidningarna, fast de horar väl ut sig för bra betalt eller något, vad vet jag.
JO s24 får nog sända en del matcher oxå, men jag undrar hur många av DIFs matcher som Viaplay kommer släppa till dem?
Personligen kommer jag inte att köpa dessa då kvaliten på sändningarna är skräp.
Man får nog helt enkelt räkna med att vi knappast kommer få se alla matcher med DIF nästa säsong, men det är väl knappast annat än väntat med tanke den miljard matcher som spelas i denna serie.
Som sagt skulle gissa att Viaplay kommer erbjuda 70-75% av våra matcher i sitt utbud och det får räcka för mig.
Skulle det bli så att någon hemmamatch inte visas på varken S24 eller Viaplay, har då DIF möjlighet att t ex lösa utrustning och streama matchen själva här på siten eller skulle det strida emot avtalen det med?
Säkert ovärt ekonomiskt även om det skulle funkat men hade ju varit nice asså.
Ohddan skrev:Skulle det bli så att någon hemmamatch inte visas på varken S24 eller Viaplay, har då DIF möjlighet att t ex lösa utrustning och streama matchen själva här på siten eller skulle det strida emot avtalen det med?
Jag jobbar i denna bransch som ni talar om och jobbar åt Viasat samt Canal+ och jag kan lova er att Viasat kommer producera fler matcher denna säsong än förra säsongen (det gjordes totalt cirka 4-5 matcher i veckan i Viasat hockey, dels mindre utan studio och sedan även produktioner med studio).
Sedan kan jag redan nu säga att Viasat kommer börja sända HockeyAllsvenskan i HD vilket aldrig är gjort förut, håll ögonen öppna för mer, det lär komma med info om detta snart...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Man kan ju anta att Viasat kommer att sända de flesta DIF matcher så länge dom inte spelas samtidigt som ett toppmöte alá Leksand, Örebro, Malmö och eventuella derbyn.
S24 kan bara bli bättre. Tror samtliga ljud&bild-elever skulle klara av att höja s24 rejält... Hoppas de satsar lite nu. Annars blir säsongen besvärande.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Ohddan skrev:Skulle det bli så att någon hemmamatch inte visas på varken S24 eller Viaplay, har då DIF möjlighet att t ex lösa utrustning och streama matchen själva här på siten eller skulle det strida emot avtalen det med?
Jag är ganska säker på att det inte är tillåtet.
Säkerligen. Synd att klubbarna ska bli helt låsta vid detta avtal så att vissa matcher går till spillo, men är väl orättvist emot Asplövens tio fans som alltid finns på plats