Alla till Hovet!
Härligt!!! Jag tror inte många skulle tycka det var pinsamt om det var större delen av sektionerna som stod upp!!eliaus skrev:Jo men jag tror att sittplats tycker att der är pinsamt att stå upp i en minut och hålla upp halsdukenJag har iaf skickat ett mejl till järnkaminerna och difhockey.se och sagt att dom borde uppmana alla att ta med sig flagga och halsduk!
Alla till Hovet!
Det tror inte jag heller men det är ju någon som måste börja o det är väl det som är grejen. pinsamt att ställa sig upp när alla andra sitter nerSebbe G skrev:Härligt!!! Jag tror inte många skulle tycka det var pinsamt om det var större delen av sektionerna som stod upp!!eliaus skrev:Jo men jag tror att sittplats tycker att der är pinsamt att stå upp i en minut och hålla upp halsdukenJag har iaf skickat ett mejl till järnkaminerna och difhockey.se och sagt att dom borde uppmana alla att ta med sig flagga och halsduk!
Alla till Hovet!
Lite synd att det är så, det ska ju vara fest!eliaus skrev:Det tror inte jag heller men det är ju någon som måste börja o det är väl det som är grejen. pinsamt att ställa sig upp när alla andra sitter nerSebbe G skrev:Härligt!!! Jag tror inte många skulle tycka det var pinsamt om det var större delen av sektionerna som stod upp!!eliaus skrev:Jo men jag tror att sittplats tycker att der är pinsamt att stå upp i en minut och hålla upp halsdukenJag har iaf skickat ett mejl till järnkaminerna och difhockey.se och sagt att dom borde uppmana alla att ta med sig flagga och halsduk!
Alla till Hovet!
Hans favorit lag kanske inte var Djurgården?Edin skrev:Minns en gång när jag var på hockey i Globen, satt i kurvan brevid klacken och ställde mig upp under "Om ni älskar DIF stå upp!" Men gubben bakom mig tryckte mig i ryggen med matchprogrammet och bad mig sätta mig ner.
Eller hur han kanske va bonde.... Tbx till ämnet, jag tror stenhårt på tre poäng här, lite beroende på hur det gör i götet...Jepe skrev:Hans favorit lag kanske inte var Djurgården?Edin skrev:Minns en gång när jag var på hockey i Globen, satt i kurvan brevid klacken och ställde mig upp under "Om ni älskar DIF stå upp!" Men gubben bakom mig tryckte mig i ryggen med matchprogrammet och bad mig sätta mig ner.![]()
Ser mycket framemot denna match och jag tror vi går från hovet med 3pinnar!
Vad hände med "att ta seden dit man kommer"? Sitter man inte i bortaklacken får man skylla sig själveliaus skrev:Eller hur han kanske va bonde.... Tbx till ämnet, jag tror stenhårt på tre poäng här, lite beroende på hur det gör i götet...Jepe skrev:Hans favorit lag kanske inte var Djurgården?Edin skrev:Minns en gång när jag var på hockey i Globen, satt i kurvan brevid klacken och ställde mig upp under "Om ni älskar DIF stå upp!" Men gubben bakom mig tryckte mig i ryggen med matchprogrammet och bad mig sätta mig ner.![]()
Ser mycket framemot denna match och jag tror vi går från hovet med 3pinnar!
Om ändå det vore så enkelt.. Men som Edin påpekade, det verkar alltid finnas en sur gubbe bakom en som har större känslor för korven han köpte i period pausen än för ett gäng som av någon anledning åker omkring på isen med lite glada färger på bröstet och tycks jaga någon sorts svart plast boll variant. Suck.eliaus skrev:Jo men jag tror att sittplats tycker att der är pinsamt att stå upp i en minut och hålla upp halsdukenJag har iaf skickat ett mejl till järnkaminerna och difhockey.se och sagt att dom borde uppmana alla att ta med sig flagga och halsduk!
Alla till Hovet!
Eller så är det så att vissa är där för att faktiskt se matchen och inte har något intresse av allsång och rörelselekar. Vill man stå/hoppa/vifta söker man sig till klacken/aktiv sittplats och vill man kunna sitta ner och titta på matchen så söker man sig till sittplats. Hur svårt ska det vara?Lucas skrev:... verkar alltid finnas en sur gubbe bakom en som har större känslor för korven han köpte i period pausen än för ett gäng som av någon anledning åker omkring på isen med lite glada färger på bröstet och tycks jaga någon sorts svart plast boll variant.
På tifot mot Hiv så satt jag brevid en Hiv bonde, och några gubbar bakom mig men både gubbarna och bonde ställde sig upp på tifot och höll upp pappret och "halsduken".Peter skrev:Eller så är det så att vissa är där för att faktiskt se matchen och inte har något intresse av allsång och rörelselekar. Vill man stå/hoppa/vifta söker man sig till klacken/aktiv sittplats och vill man kunna sitta ner och titta på matchen så söker man sig till sittplats. Hur svårt ska det vara?Lucas skrev:... verkar alltid finnas en sur gubbe bakom en som har större känslor för korven han köpte i period pausen än för ett gäng som av någon anledning åker omkring på isen med lite glada färger på bröstet och tycks jaga någon sorts svart plast boll variant.
Det du säger stämmer, det är den verkligheten vi lever i. Alla är helt enkelt inte lika entusiastiska när det gäller DIF. Denna debatt är hur gammal som helst och den kommer forsätta så hur länge som helst till, eftersom det inte finns något korrekt svar. Önskar dock att det var mer uppdelat i så fall, så att tråkiga gubbar som inte vill resa sig ur sin stol i ca 30 sekunder per period fick sitt egna lilla område där kom kan sitta ostörda, men det lär ju aldrig hända, så man får helt enkelt hoppas på att det inte sitter en sådan person bakom en.Peter skrev:Eller så är det så att vissa är där för att faktiskt se matchen och inte har något intresse av allsång och rörelselekar. Vill man stå/hoppa/vifta söker man sig till klacken/aktiv sittplats och vill man kunna sitta ner och titta på matchen så söker man sig till sittplats. Hur svårt ska det vara?Lucas skrev:... verkar alltid finnas en sur gubbe bakom en som har större känslor för korven han köpte i period pausen än för ett gäng som av någon anledning åker omkring på isen med lite glada färger på bröstet och tycks jaga någon sorts svart plast boll variant.
Hur många klackbiljetter var till salu?sthlm_dif skrev:Klacken slutsåld (ett fåtal biljetter kvar i DIF hockey store)!
Nu ska det bli gung!