Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
eliaus
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009

Inlägg av eliaus »

Jo men jag tror att sittplats tycker att der är pinsamt att stå upp i en minut och hålla upp halsduken :( Jag har iaf skickat ett mejl till järnkaminerna och difhockey.se och sagt att dom borde uppmana alla att ta med sig flagga och halsduk!

Alla till Hovet!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Sebbe G »

eliaus skrev:Jo men jag tror att sittplats tycker att der är pinsamt att stå upp i en minut och hålla upp halsduken :( Jag har iaf skickat ett mejl till järnkaminerna och difhockey.se och sagt att dom borde uppmana alla att ta med sig flagga och halsduk!

Alla till Hovet!
Härligt!!! Jag tror inte många skulle tycka det var pinsamt om det var större delen av sektionerna som stod upp!!
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Sebbe G skrev:
eliaus skrev:Jo men jag tror att sittplats tycker att der är pinsamt att stå upp i en minut och hålla upp halsduken :( Jag har iaf skickat ett mejl till järnkaminerna och difhockey.se och sagt att dom borde uppmana alla att ta med sig flagga och halsduk!

Alla till Hovet!
Härligt!!! Jag tror inte många skulle tycka det var pinsamt om det var större delen av sektionerna som stod upp!!
Det tror inte jag heller men det är ju någon som måste börja o det är väl det som är grejen. pinsamt att ställa sig upp när alla andra sitter ner :(
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

eliaus skrev:
Sebbe G skrev:

Alla till Hovet!
Det tror inte jag heller men det är ju någon som måste börja o det är väl det som är grejen. pinsamt att ställa sig upp när alla andra sitter ner :(
Lite synd att det är så, det ska ju vara fest!

Minns en gång när jag var på hockey i Globen, satt i kurvan brevid klacken och ställde mig upp under "Om ni älskar DIF stå upp!" Men gubben bakom mig tryckte mig i ryggen med matchprogrammet och bad mig sätta mig ner.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Jo det har jag också vart med om, tyvärr. Jag var lite yngre dåra men ändå!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Edin skrev:Minns en gång när jag var på hockey i Globen, satt i kurvan brevid klacken och ställde mig upp under "Om ni älskar DIF stå upp!" Men gubben bakom mig tryckte mig i ryggen med matchprogrammet och bad mig sätta mig ner.
Hans favorit lag kanske inte var Djurgården? :D

Ser mycket framemot denna match och jag tror vi går från hovet med 3pinnar!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Jepe skrev:
Edin skrev:Minns en gång när jag var på hockey i Globen, satt i kurvan brevid klacken och ställde mig upp under "Om ni älskar DIF stå upp!" Men gubben bakom mig tryckte mig i ryggen med matchprogrammet och bad mig sätta mig ner.

Eller hur han kanske va bonde.... Tbx till ämnet, jag tror stenhårt på tre poäng här, lite beroende på hur det gör i götet...
Niklas88

Inlägg av Niklas88 »

Brynäs har en bättre målvakt. Därför vinner dom.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

eliaus skrev:
Jepe skrev:

Eller hur han kanske va bonde.... Tbx till ämnet, jag tror stenhårt på tre poäng här, lite beroende på hur det gör i götet...
Vad hände med "att ta seden dit man kommer"? Sitter man inte i bortaklacken får man skylla sig själv ;)

Tillbaka till ämnet: Vi har ett bättre lag än Brynäs, det gäller bara att vi hittar samma stabila spel så blir det tre nya pinnar på lördag.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Alla till Hovet!
Om ändå det vore så enkelt.. Men som Edin påpekade, det verkar alltid finnas en sur gubbe bakom en som har större känslor för korven han köpte i period pausen än för ett gäng som av någon anledning åker omkring på isen med lite glada färger på bröstet och tycks jaga någon sorts svart plast boll variant. Suck.

Åter till matchen då, DIF 3-2 efter förlängning. Hoppas Anger's mål-yra håller i sig.
Peter

Inlägg av Peter »

Lucas skrev:... verkar alltid finnas en sur gubbe bakom en som har större känslor för korven han köpte i period pausen än för ett gäng som av någon anledning åker omkring på isen med lite glada färger på bröstet och tycks jaga någon sorts svart plast boll variant.
Eller så är det så att vissa är där för att faktiskt se matchen och inte har något intresse av allsång och rörelselekar. Vill man stå/hoppa/vifta söker man sig till klacken/aktiv sittplats och vill man kunna sitta ner och titta på matchen så söker man sig till sittplats. Hur svårt ska det vara?
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Peter skrev:
Lucas skrev:... verkar alltid finnas en sur gubbe bakom en som har större känslor för korven han köpte i period pausen än för ett gäng som av någon anledning åker omkring på isen med lite glada färger på bröstet och tycks jaga någon sorts svart plast boll variant.
Eller så är det så att vissa är där för att faktiskt se matchen och inte har något intresse av allsång och rörelselekar. Vill man stå/hoppa/vifta söker man sig till klacken/aktiv sittplats och vill man kunna sitta ner och titta på matchen så söker man sig till sittplats. Hur svårt ska det vara?
På tifot mot Hiv så satt jag brevid en Hiv bonde, och några gubbar bakom mig men både gubbarna och bonde ställde sig upp på tifot och höll upp pappret och "halsduken".
Och det är ju inte direkt att man missar något av matchen om man står upp i 15-20 sek.
Och om dem vill se matchen vill dem ju se en bra match, ställer man sig då upp och klappar händerna i 20 sek får man se en bra match från spelarna på planen!!!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Klacken slutsåld (ett fåtal biljetter kvar i DIF hockey store)!
Nu ska det bli gung!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Lucas

Inlägg av Lucas »

Peter skrev:
Det du säger stämmer, det är den verkligheten vi lever i. Alla är helt enkelt inte lika entusiastiska när det gäller DIF. Denna debatt är hur gammal som helst och den kommer forsätta så hur länge som helst till, eftersom det inte finns något korrekt svar. Önskar dock att det var mer uppdelat i så fall, så att tråkiga gubbar som inte vill resa sig ur sin stol i ca 30 sekunder per period fick sitt egna lilla område där kom kan sitta ostörda, men det lär ju aldrig hända, så man får helt enkelt hoppas på att det inte sitter en sådan person bakom en.

Det är uppenbart vid det här lagret vilket sida av debatten jag står vid, men tycker det är dumt att blåsa upp den igen, vi hejar ju trots allt på samma lag (för det mesta). Dock så har jag undrat för mig själv flera gånger, hur svårt kan det vara? "Om ni älskar DIF stå upp" körs max 2-3 gånger per match (andra och tredje), och vid dessa tillfällen ställer sig de flesta upp och klappar lite i ca 30 sekunder (om inte mindre). Man brukar även ställa sig upp och hoppa när DIF gör mål men det är självklart (och det stör ingen eftersom spelet inte är igång). Sedan brukar folk ställa sig upp ibland när matchen lider mot sitt slut och Djurgårn' antingen leder stort eller om matchen är i ett viktigt moment och kan avgjöras när som helst. Det är inte mycket att begära..

Ointressant men ändå relevant fakta är att jag brukar hålla mig i kurvan, och har 2 trasiga korsband (=helt förstörda knän typ), det har aldrig hindrat mig. Men det har däremot ett hög gamla gubbar som inte kan ställa sig upp för sitt lag i 30 sekunder.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm_dif skrev:Klacken slutsåld (ett fåtal biljetter kvar i DIF hockey store)!
Nu ska det bli gung!
Hur många klackbiljetter var till salu?
Skriv svar