Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009
Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009
Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
För biljetter till matchen, vår biljettsida
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009
Jag utgår nästan från att Bremberg antingen slår Jönssons poäng rekord mot Frölunda borta eller mot Brynäs, så jag tycker det är dags att hitta på en hyllnings ramsa åt Fredrik Bremberg, för att han ska hyllas!
Om ni har något förslag, skriv det gärna, för att han ska hyllas!
Men en självklar ramsa (om han nu tar rekordet) är "För Fredrik Bremberg, stå upp, För Fredrik Bremberg, stå upp"... Och när alla står upp "Alla vi som älskar Bremberg klappar nu"... Blir magisk stämning då!
Sen har jag ett förslag till en ramsa. "Nu är du störst, Linkan Bremberg, nu är du störst, Linkan Bremberg (samma melodi som "Stå upp, om ni älskar DIF")"
FINNS BARA EN FREDRIK BREMBERG!
Om ni har något förslag, skriv det gärna, för att han ska hyllas!
Men en självklar ramsa (om han nu tar rekordet) är "För Fredrik Bremberg, stå upp, För Fredrik Bremberg, stå upp"... Och när alla står upp "Alla vi som älskar Bremberg klappar nu"... Blir magisk stämning då!
Sen har jag ett förslag till en ramsa. "Nu är du störst, Linkan Bremberg, nu är du störst, Linkan Bremberg (samma melodi som "Stå upp, om ni älskar DIF")"
FINNS BARA EN FREDRIK BREMBERG!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Oerhört viktig match igen. Lönehelg och brynäs kommer med mycket folk. Bör kunna bli slutsålt i denna matchen. Gäller att inte gå i brynäs fälla denna gången. Senast på Hovet fick de kontra in alldelles för lätta mål.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Brynäs fansen är ju riktigt tråkiga:
http://www.brynas.se/Nyheter/Bortaresan-installd/
Brynäs ställer alltså in sin resa men deras supporterklubb "Brooklyn Tigers" ska då fixa en resa. Vad det nu ska vara bra för när intresset var dåligt!!
http://www.brynas.se/Nyheter/Bortaresan-installd/
Brynäs ställer alltså in sin resa men deras supporterklubb "Brooklyn Tigers" ska då fixa en resa. Vad det nu ska vara bra för när intresset var dåligt!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lördagsmatch efter löning och otroligt viktig match så det kan nog bli riktigt mycket folk denna match med så köp din biljett i tid. Vi ska till slutspel så slut upp för skölden.
http://jarnkaminerna.wordpress.com/2009 ... #more-1503
http://jarnkaminerna.wordpress.com/2009 ... #more-1503
Given Globen match om det inte hade varit för att DIF väljer bort Globen... Kommer bara ihåg från förra våren då vi sålde ut Globen mot Brynäs, dock så borrade en jävel sönder isen men det är en annan femma.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Inte den matchen han borrade sönder isen, det var matchen efter.melker skrev:Given Globen match om det inte hade varit för att DIF väljer bort Globen... Kommer bara ihåg från förra våren då vi sålde ut Globen mot Brynäs, dock så borrade en jävel sönder isen men det är en annan femma.
Tycker man kunde ha valt ut typ en eller två matcher redan i höstas som man gjorde till "Globen-matcher". Sedan gått ut hårt väldigt tidigt för att promota matcherna för att fylla arenan. Bra matcher hade ju varit nu mot Brynäs och Färjestad, lite oldschool 90-tal känsla skulle det nog kunna bli över dem matcherna tror jag. Kanske något att tänka på inför nästa säsong.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Håller med dig helt... Jag skulle ha blivit glad om det spelades två elitserie matcher i Globen nästa säsong... För det är ju trots allt där i alla fall jag har växt upp med Djurgårn.136_Djurgårdare skrev:Tycker man kunde ha valt ut typ en eller två matcher redan i höstas som man gjorde till "Globen-matcher". Sedan gått ut hårt väldigt tidigt för att promota matcherna för att fylla arenan. Bra matcher hade ju varit nu mot Brynäs och Färjestad, lite oldschool 90-tal känsla skulle det nog kunna bli över dem matcherna tror jag. Kanske något att tänka på inför nästa säsong.
Hovet är bättre, men man saknar känslan av att vara i Globen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det var dessvärre den matchen han borrade sönder, slutsålt var det också..136_Djurgårdare skrev:Inte den matchen han borrade sönder isen, det var matchen efter.melker skrev:Given Globen match om det inte hade varit för att DIF väljer bort Globen... Kommer bara ihåg från förra våren då vi sålde ut Globen mot Brynäs, dock så borrade en jävel sönder isen men det är en annan femma.
Tycker man kunde ha valt ut typ en eller två matcher redan i höstas som man gjorde till "Globen-matcher". Sedan gått ut hårt väldigt tidigt för att promota matcherna för att fylla arenan. Bra matcher hade ju varit nu mot Brynäs och Färjestad, lite oldschool 90-tal känsla skulle det nog kunna bli över dem matcherna tror jag. Kanske något att tänka på inför nästa säsong.
Sen när matchen spelaes om var det inte många på plats!
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Alltså jag vill inte framstå som någon besserwisser men...wallander skrev:Det var dessvärre den matchen han borrade sönder, slutsålt var det också..136_Djurgårdare skrev:Inte den matchen han borrade sönder isen, det var matchen efter.melker skrev:Given Globen match om det inte hade varit för att DIF väljer bort Globen... Kommer bara ihåg från förra våren då vi sålde ut Globen mot Brynäs, dock så borrade en jävel sönder isen men det är en annan femma.
Sen när matchen spelaes om var det inte många på plats!
Slutsålda matchen
http://www.difhockey.se/match.php?id=2224
Sönderborrade matchen
http://www.difhockey.se/match.php?id=2232
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Båda matcherna var slutsålda!!136_Djurgårdare skrev:Inte den matchen han borrade sönder isen, det var matchen efter.melker skrev:Given Globen match om det inte hade varit för att DIF väljer bort Globen... Kommer bara ihåg från förra våren då vi sålde ut Globen mot Brynäs, dock så borrade en jävel sönder isen men det är en annan femma.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Den sönderborrade matchen hade vi sålt en helt del biljetter va jag har för mig upp mot 10 tusen men sen var det bara 3700 eller va det va som kom men fick trots allt pengar för dom 10 tusen eller minns jag fel?
DIF <3
Yes, det var slutsålt den matchen som borrades sönder. Det var en lördags match då extremt många brynäs fans hade åkt ned till Stockholm.sportfåne skrev:Den sönderborrade matchen hade vi sålt en helt del biljetter va jag har för mig upp mot 10 tusen men sen var det bara 3700 eller va det va som kom men fick trots allt pengar för dom 10 tusen eller minns jag fel?
Off topic som fasen: Någon som vet hur det gick med intäkterna från den utsålda matchen. Betalade Globe Arenas DIF för de människorna som vill ha tillbaka pengarna. Som inte kunde komma dagen efter? Eller hur gick det där.
ALLA TILL HOVET PÅ LÖRDAG!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."