Vi supportrar måste också satsa stort till nästa år!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Rash skrev:Känns som vi glidit ifrån ämnet LITE.

Kall-El har en poäng, det spelas på tok för många matcher i ES.
För oss som går regelbundet och följer DIF intensivt kan det här med avsaknaden av nerv i matcherna låta konstigt.
Men för att vi ska nå ut till den breda massan och försöka fylla Hovet/Globen med folk som ser det här med hockey i allmänhet och DIF i synnerhet mer som en underhållning än en livstil så måste serielunken bli attraktivare.

Givetvis skulle en minskning av antalet omgångar göra sitt. Men den bollen ligger tyvärr hos förbundet. DIF har visat var man står i frågan om antalet omgångar. Men tyvärr är vi i klar minoritet, i princip alla lag i ES har nya fräscha arenor som drar mycket folk. Pengar som jag antar varken dessa bonnklubbar eller/och förbundet inte släpper så lätt på.

Djurgårdare är svårcharmade. Varje match ska gälla nånting, och när det väl gör det så ställer vi upp (matchen i fredags är ett typ exempel).

Tyvärr måste vi ta oss ur bubblan och tro att ES kommer att anpassa sig till våra krav. För så länge bönderna ute i landet slår på trumman och kör "hela hallen" till fullsatta läktare så kommer landsbygden inte ge 5 öre för vad vi tycker utan snarare skratta åt oss och det faktum att vi knappt fyller Globen/Hovet till hälften.

Vår förening ligger fortfarande i brygga. För att Mats Larsson ska kunna leverera sitt löfte om att vi ska satsa nästa säsong så måste DIF ha sina supportrar i ryggen. Vi får fan ta och börja gilla läget nu bli lite obekväma!

Antingen tar vi i skiten och lyfter DIF tillbaka till finrummet där vi hör hemma eller så gör vi nåt halvdant och jag är ganska säker på att vi blir ett stabilt mitten lag i allsvenskan inom en snar framtid på obestämd tid.

Andy, om inte DIF styr upp nån kriskommission eller dyl så är jag på och försöka ordna ett möte med DIF supportrar som känner att dom vill engagera sig i mesta mästarnas framtid. Men det ultimata vore självklart att ha ett möte där styrelsen för DIF och JK är med samt vanliga supportrar. Gärna så snart som möjligt så vi har mycket tid inför kommande säsong.
Jag är som sagt på - kan också avslöja att jag följde upp "krismötet" i sportbaren med en lunch med Mats Larsson.

I övrigt håller jag med om allt du skriver utom en grej. Du skrivet att det är för lite nerv och att alla matcher måste betyda något. Jag tycker att säsongen som gått är ett tydligt bevis på att det redan är så varje match betyder något. En poäng till i vilken som helst av grundseriens matcher och vi hade varit i slutspel.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Andy skrev: Jag är som sagt på - kan också avslöja att jag följde upp "krismötet" i sportbaren med en lunch med Mats Larsson.

I övrigt håller jag med om allt du skriver utom en grej. Du skrivet att det är för lite nerv och att alla matcher måste betyda något. Jag tycker att säsongen som gått är ett tydligt bevis på att det redan är så varje match betyder något. En poäng till i vilken som helst av grundseriens matcher och vi hade varit i slutspel.
För egen del så är det nerv i varje match. Men uppenbarligen måste vi försöka komma åt och nå ut till dom som tycker hockeyn med dagens upplägg är trist. Något man skulle kunna diskutera på ett ovan nämnt möte.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Rash skrev:
Andy skrev: Jag är som sagt på - kan också avslöja att jag följde upp "krismötet" i sportbaren med en lunch med Mats Larsson.

För egen del så är det nerv i varje match. Men uppenbarligen måste vi försöka komma åt och nå ut till dom som tycker hockeyn med dagens upplägg är trist. Något man skulle kunna diskutera på ett ovan nämnt möte.
Jag tror att en storsatsning på matcharrangemanget (inte nödvändigtvist dyrt, men rätt), fördjupat samarbete med JK och tex Fabriken samt att man hänger upp matcherna kring något "djurgårdsrelaterat" (typ Mickets tröja i taket, typ JK-jubileum, typ träffa fotbollskillarna, veteranhockey med HJÄLTARNA i pausen etc).

Dessutom får ju vi fans för h-vete ta vårt ansvar och:

(A) Ta oss till matcherna
(B) Dra med oss våra polare
(C) När vi väl är där med våra polare låta alla höra att vi är där.
(D) Ge oss iväg på några bortafighter

Ni vet alla att jag tycker att Hovet är för sunkig och för liten för att vara vackra Djurgårdens hemmaaréna. DIF förtjänar en full Glob varje omgång, men om man under en övergångsperiod satsarr allt på Hovet är det OK för mig. Det viktiga är att folk känner sig hemma, jag tror inte på hattandet mellan två arenor.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Andy skrev:
Rash skrev:
Andy skrev: Jag är som sagt på - kan också avslöja att jag följde upp "krismötet" i sportbaren med en lunch med Bautabröl.

Jag tror att en storsatsning på matcharrangemanget (inte nödvändigtvist dyrt, men rätt), fördjupat samarbete med JK och tex Fabriken samt att man hänger upp matcherna kring något "djurgårdsrelaterat" (typ Mickets tröja i taket, typ JK-jubileum, typ träffa fotbollskillarna, veteranhockey med HJÄLTARNA i pausen etc).

Dessutom får ju vi fans för h-vete ta vårt ansvar och:

(A) Ta oss till matcherna
(B) Dra med oss våra polare
(C) När vi väl är där med våra polare låta alla höra att vi är där.
(D) Ge oss iväg på några bortafighter

Ni vet alla att jag tycker att Hovet är för sunkig och för liten för att vara vackra Djurgårdens hemmaaréna. DIF förtjänar en full Glob varje omgång, men om man under en övergångsperiod satsarr allt på Hovet är det OK för mig. Det viktiga är att folk känner sig hemma, jag tror inte på hattandet mellan två arenor.
Det gäller också för spelarna att bjuda till. Börja varje match med några saftiga tacklingar och publiken är med ens med på noterna.

Den eviga frågan - Vem skall underhålla vem? Ska spelarna bjuda till och underhålla publiken, eller ska publiken underhålla spelarna?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Spelarna ska inte behöva tända klacken, det ska vara tvärtom.

Sen håller jag med Andy angående hattandet mellan två arenor inte är bra, det är ingen kontinuitet antingen spelar man bara matcher på Globen och ingen på Hovet eller tvärtom. Både spelare och kanske framförallt vi fans måste känna oss hemma någonstans.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Spelarna ska inte behöva tända klacken, det ska vara tvärtom.
Så det är publiken som pröjsar dyra biljetter och indirekt spelarnas löner som ska se till att de gör sitt jobb?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Så du menar att spelarna ska tända klacken med tacklingar?

Självklart ska spelarna bjuda till men det är även kackens uppgift att tända till spelarna så att dem gör det där lilla extra, spelarna själva har sagt att när klacken verkligen är i sitt esse så orkar dem göra den där extra lilla tacklingen eller vad det nu kan vara.

Visst det är vi i publiken som köper biljetter men så värst dyra är dem inte, inte i mitt tycke i alla fall.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Så du menar att spelarna ska tända klacken med tacklingar?

Självklart ska spelarna bjuda till men det är även kackens uppgift att tända till spelarna så att dem gör det där lilla extra, spelarna själva har sagt att när klacken verkligen är i sitt esse så orkar dem göra den där extra lilla tacklingen eller vad det nu kan vara.

Visst det är vi i publiken som köper biljetter men så värst dyra är dem inte, inte i mitt tycke i alla fall.
Du har TOKFEL!

Om du går på t.ex. teater är det du som skall underhålla skådisarna, eller skådespelarna som skall underhålla dig?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bautabröl skrev:

Du har TOKFEL!

Om du går på t.ex. teater är det du som skall underhålla skådisarna, eller skådespelarna som skall underhålla dig?
Självklart ska klacken stötta spelarna men spelarna får ju ett större stöd om de tänder klacken. I ärlighetens namn, vem orkar stå och heja fram sitt lag när de glider omkring och fiser på isen...

Är till hundra procent med Bautabröl!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag tror att JK:s fantastiska arbete kommer att betala sig på riktigt allvar nästa säsong, bara vi är med från start med en iaf halvfylld klacksektion då så skall det nog kunna bli en riktigt rolig säsong på Globen/Hovet.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Bautabröl skrev:

Du har TOKFEL!

Det är väl knappast fråga om att underhålla spelarna. Det handlar väl om att hjälpa sitt lag. Men om man bara är ute efter att titta på matchen utan att leva sig in får man väl göra det. Att vara supporter handlar emellertid om att vara den sjunde spelaren.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Det jag påstår och menar är att det i första hand ankommer på spelarna att tända publiken och det gör dom enklast genom att visa att dom också är på G, dvs. genom att kötta på!
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Jag hajar ingenting av den här tråden. Varför finns den ens? Hela säsongen har varit ett enda stort bevis på vartåt vår supporterkultur är påväg i hockeyn. Det vi gör nu är bara att tar nästa steg.

VARENDA grej som har kommit upp här har i princip förverkligats de senaste åren och det är just det som börjar ge frukt nu.

"Om JK inte satsar..." Herregud, hela säsongen är ett enda stort bevis på att JK gör allt och lite till för hockeyn. Vad kunde JK ha gjort mer? Kunde förstått om man resonerat så för ett antal år sedan, men varför kommer sådana frågeställningar upp nu? Jösses.

Det är jättebra med engagemang, men jag förstår inte riktigt vad det är man vill få ut av tråden. "Vill se mer action och mindre möten..." Que? Vi har precis upplevt den största utvecklingen i vår hockeyssupporterkultur på årtionden. Då ska det tillsättas någon kriskommission. Ni måste skämta?

Det som kommit fram i tråden som är bra däremot tycker jag är: Engagera er mer i JK. Hjälp till, ta kontakt, ta egna sådana initiativ. Skitbra, det är så vi utvecklas.

Andy, jag vet att du vill väl på alla sätt, men tänk igenom vissa saker lite mer är du snäll. Förstår inte heller vilka det är du kallar för "vi". "Vi" på det här forumet? Jag är ledsen om du menar det, för det här är inte riktigt rätt forum att bilda opinon och skapa engagemang. Varför sätter du något slags skiljetecken mellan dig och JK. Varför inte hjälpa till med i JK om du brinner så mkt för att utveckla allting kring DIF? Borde inte det vara det bästa forumet för dig, istället för att bara sitta och skriva massa grejer på DIF hockeys forum?

För övrigt kommer vi inte sätta oss ner med DIF och utvärdera säsongen och börja planera kommande, just nu. Först och främst har vi ett långt arbete med det som hände i Linköping (speciellt på tåget) att ta tag i. Där har vi någonting vi kan tillsätta kriskommisioner eller vad fan som helst till. Idioter, pajasar som får mig att känna sådan skam. Jag har iaf tappat suget fullständigt efter det...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag tycker det är riktigt jäkla synd att vi nu måste sitta och diskutera fotboll kontra hockey. Alla har vi olika intressen, och mitt är Djurgården IF. Sen tycker jag helt ärligt att hockeyn är mycket roligare som sport att gå och kolla på, så jag tycker vi lägger denna diskussion om att fotbollen förstör för hockeyn, för det tycker jag inte den gör!

Pinocchio, A.K.A Micke, Jag tycker du har gjort ett förträffligt arbete och jag bara hålla med dig fullständigt om att vi gått framåt. Däremot tror jag vi alla är överens om att vi inte kan anse oss vara nöjda!

Därför hoppas jag att med tanke på att säsongen slutade i fredags, tyvärr mycket tråkigt på många plan, att många skulle vilja träffa DIF Hockey och snabbt komma med förslag på vad man skulle vilja göra bättre, detta för att föreningen ska få så mycket tid som möjligt.

Får väl passa på och tacka för säsongen, återigen.

Hoppas fler vill engagera sig som sagt!

Jag "gillar inte" Harald Lückner!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Pinocchio skrev:
Andy, jag vet att du vill väl på alla sätt, men tänk igenom vissa saker lite mer är du snäll. Förstår inte heller vilka det är du kallar för "vi". "Vi" på det här forumet? Jag är ledsen om du menar det, för det här är inte riktigt rätt forum att bilda opinon och skapa engagemang. Varför sätter du något slags skiljetecken mellan dig och JK. Varför inte hjälpa till med i JK om du brinner så mkt för att utveckla allting kring DIF? Borde inte det vara det bästa forumet för dig, istället för att bara sitta och skriva massa grejer på DIF hockeys forum?
Jag har aldrig sagt att jag inte vill fokusera mitt engagemang genom JK. Allt jag säger är att medlet inte är lika viktigt som målet.

Är JK medlet för att uppnå målet så kör vi på det är JK inte medlet så står inte vår måluppfylnad och faller med det.

Om du läser mina inlägg ser du snart att min huvudpoäng är att jag är trött på att alla förväntar sig att någon annan tex DIF-hockey eller JK ska göra något, medan jag menar att alla har ett ansvar och att alla kan göra något själva.

Självfallet är det kul att JK satsat på några matcher och ordnat bortaresor, men vill folk (själva eller genom JK) göra ännu mer är det väl bara att göra.

Min kriskommission som vi kan döpa om till "värdekommission" för att få en bättre utgångspunkt skulle verkligen kunna tillföra något. Intressant att notera är att JK själva tillsatte en "suporterkommisson" eller vad man kallade det för med exakt de "terms of reference" jag skisserat för min "kriskommission" 14 dagar efter att jag startade min vid det här laget berömda tråd.

Slutsatsen är att det är jättebra om JK och andra engagerar sig, men att det inte ska behöva hindra någon från att göra något ytterligare. Låt tusen gul, röd, blå blommor blomma.

När jag skriver vi här inne menar jag vi som läser och skriver här. Några andra är ju omöjligt att nå genom detta forum.

För övrigt har du ingen aning om vad jag gör förutom att "skriva en massa grejer på DIF hockeys forum". Lika lite vet du vad jag gjorde på BS tiden...
Skriv svar