Vi supportrar måste också satsa stort till nästa år!!
Vi supportrar måste också satsa stort till nästa år!!
När jag började gå på difs matcher i början av 90-talet så fyllde klacken hela kortsidan varje match. Det var härlig stämning varje gång!!
Det finns fortfarande....men många matcher är vi 50 personer som tappert hejjar!! Efter den pinsamma avslutningen av idioterna som stod på läktaren i Linköping, tycker jag vi ska visa att vi andra tar avstånd ifrån ett sånt idiotiskt betende. Vi ska inte göra laget besviket....vi måste satsa, skapa härlig stämmning varje match inte bara dom viktiga matcherna!!!
Nästa säsong måste vi stödja vårt lag ännu bättre.....vi ska till slutspel.
Det finns fortfarande....men många matcher är vi 50 personer som tappert hejjar!! Efter den pinsamma avslutningen av idioterna som stod på läktaren i Linköping, tycker jag vi ska visa att vi andra tar avstånd ifrån ett sånt idiotiskt betende. Vi ska inte göra laget besviket....vi måste satsa, skapa härlig stämmning varje match inte bara dom viktiga matcherna!!!
Nästa säsong måste vi stödja vårt lag ännu bättre.....vi ska till slutspel.
Hovet skrev:En tidig satsning av Järnkaminerna krävs inför första hemmamatchen. Satsa på 2000 järnkaminer på ett fullsatt Hovet/Globen. Det är aldrig för tidigt att planera nästa säsong!
Nja, det kommer aldrig funka. Vi måste acceptera att så länge allsvenskan är igång så är fotbollen nummer ett, för mig och för många andra. Jag tycker att JK ska ta det lugnt med hetsen i början för att sedan på allvar dra igång några veckor efter allsvenskans slut.
JKs effekt överskattas många gånger men för att bibehålla intresset för hockeyn så har JK en grymt stor roll, tror jag. Utan hets från JK så dör hockeyns läktarkultur, det är jag övertygad om.
Jag antar att JK följer upp 1/3-kortet även tills nästa säsong. Kanske kan man utveckla det till 10 matcher? Det bör inte ta speciellt många säsongare från hockeyn.
Men det blir intressant att se om vi kan göra en ny grym säsong nästa säsong. Just nu är jag jävligt trött på hockey (det hade jag knappast varit vid ett slutspel) och orkar inte tänka på nästa säsong men när man fått lite andrum från fotbollssäsongen så lär hockeysuget bli jävligt stort igen. Förstår inte hur jag klarat mig utan DIF från november till april tidigare år (började iofs följa hockeyn halvt aktivt 04/05 men bara en match på plats, 05/06 var dock rätt hett också men blev bara tre matcher sammanlagt).
07/08 blir vår säsong - DIF DIF DIF.
En ordentlig satsning i premiären vore på sin plats så att spelarna välkomnas till en ny säsong och vet att vi kommer stötta dom i vått å torrt. När fotbollen är slut så kan allt krut läggas på hockeyn.
Ett större engagemang krävs från oss JK-medlemmar i hockeyn om vi ska fortsätta utvecklas framåt. Bortser man från tråkigheterna i lkpg i fredags så har ju läktarkulturen fått sig ett ordentligt uppsving, mycket tack vare engagerade medlemmar i JK.
Ska väl vara ärlig och nämna att jag inte varit på nåt möte eller på annat sätt hjälpt JK med förslag och idéer men det ska bli ändring på det till nästa säsong.
Ett större engagemang krävs från oss JK-medlemmar i hockeyn om vi ska fortsätta utvecklas framåt. Bortser man från tråkigheterna i lkpg i fredags så har ju läktarkulturen fått sig ett ordentligt uppsving, mycket tack vare engagerade medlemmar i JK.
Ska väl vara ärlig och nämna att jag inte varit på nåt möte eller på annat sätt hjälpt JK med förslag och idéer men det ska bli ändring på det till nästa säsong.
Lycka är att vara djurgårdare
Är ju snarast en fråga om tid egentligen. många med mig följer ju alla eller väldigt många av fotbollslagets matcher även på bortaplan och efter detta finns det inte alltid så mycket tid över till annan liveidrott, eller pengar för den delen då kvoten helt fylls av fotbollen. Tror nog därför att det smartaste är att vänta med satsningar till efter denna idrott är slut för säsongen. Viktigast är dock att lägga alla fajter på Hovet. Då blir det drag även om det "bara" kommer 6000 åskådare vilket antagligen blir fallet i början på säsongen då hockeysäsongen tyvärr startar på tok för tidigt. Kommer fortfarande ihåg matchen mot LHC då det var 20 grader varmt, strålande sol och en matchstart tidig eftermiddag...Lägger man matcher på detta sätt även nästa säsong får man publik därefter...Andy skrev:Jag är på!
Är man djurgårdare så går man på BÅDE fotboll och hockey! Är man djurgårdare satsar man allt på våra färger - ALLTID oavsett!
Satsar inte JK tilllräckligt får vi väl dra igång nått annat för hockeyn.
Kall-El,
Jag håller med dig! Synd att DIF får lida för det, men det är tyvärr så. Personligen älskar jag när det är hockey och sommarväder ute, tycker inte om kyla
Andy,
Jag håller inte med dig om tanken att starta något nytt för hockeyn. Vi ska inte bli som Bajen! Järnkaminerna är Djurgården IF officiella supporterförening och det är upp till dom, och vi medlemmar, att gå på hockey! Så jag gillar inte tanken på att hitta något som är konkurerande verksamhet mot JK!
Jag hatar Harald Lückner, nu och för alltid!
Jag håller med dig! Synd att DIF får lida för det, men det är tyvärr så. Personligen älskar jag när det är hockey och sommarväder ute, tycker inte om kyla

Andy,
Jag håller inte med dig om tanken att starta något nytt för hockeyn. Vi ska inte bli som Bajen! Järnkaminerna är Djurgården IF officiella supporterförening och det är upp till dom, och vi medlemmar, att gå på hockey! Så jag gillar inte tanken på att hitta något som är konkurerande verksamhet mot JK!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag säger bara att vi ska göra det OM Järnkaminerna inte satsar. Är så trött på alla som gnäller. Om ingen annan gör det får vi väl göra det själva.Micke Nylander skrev:Kall-El,
Jag håller med dig! Synd att DIF får lida för det, men det är tyvärr så. Personligen älskar jag när det är hockey och sommarväder ute, tycker inte om kyla ;)
Andy,
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Andy,
Inte i form av att starta en ny supporterförening väl?
Personligen tycker jag att du, jag och många till redan gjort en sak som kan vara till hjälp för haussen till hockeystarten, nämligen de möten DIF haft med oss supportrar!
Jag hoppas innerligt att Mats Larsson, Claes Forsberg, Tommy Engström med flera fortsätter med dessa möten!
Vad sägs om ett möte nu på en gång, så fort vi kan medan alla tankar är fräscha om säsongen som varit? Så vi kan diskutera direkt vad som varit bra och dåligt, så att föreningen får lite längre tid på sig att jobba med nya mål som även vi supportrar gillar?
Ingen dum idé, ska vi haussa för ett sånt möte Andy?
Personligen tycker jag att du, jag och många till redan gjort en sak som kan vara till hjälp för haussen till hockeystarten, nämligen de möten DIF haft med oss supportrar!
Jag hoppas innerligt att Mats Larsson, Claes Forsberg, Tommy Engström med flera fortsätter med dessa möten!
Vad sägs om ett möte nu på en gång, så fort vi kan medan alla tankar är fräscha om säsongen som varit? Så vi kan diskutera direkt vad som varit bra och dåligt, så att föreningen får lite längre tid på sig att jobba med nya mål som även vi supportrar gillar?
- Andy
Jag skiter i formen bara resultatet blir det vi vill uppnå.Micke Nylander skrev:Andy,
Behövs det en ny supåorterförening så är det väl det vi får ta till (även om jag tror och hoppas att det inte sk behövas).
Själv är jag övertygad om att min "kriskommission" behövs och skulle göra nytta. Möten är bra, men ett strukturerat arbete är bättre.
Alltså jag gillar inte kyla heller, men jag vill däremot att det skall vara mörkt ute när en hockeymatch börjar. Blir liksom mer känsla av det hela då....Andy skrev:Jag säger bara att vi ska göra det OM Järnkaminerna inte satsar. Är så trött på alla som gnäller. Om ingen annan gör det får vi väl göra det själva.Micke Nylander skrev:Kall-El,
Andy,
Andy,
Kriskomission och ny supporterförening hoppas jag personligen att det aldrig blir!
Fler engagerade supportrar däremot, det är vad jag skulle vilja se. Fler möten med DIF Hockey, de har ju öppnat upp för det.
Så om någon från DIF Hockey läser detta, Mats Larsson exempelvis, så föreslår jag ett möte så fort som möjligt!
Jag tänker föreslå det personligen till Claes Forsberg också, om inte någon annan hinner före!
Ha det!
Kriskomission och ny supporterförening hoppas jag personligen att det aldrig blir!
Fler engagerade supportrar däremot, det är vad jag skulle vilja se. Fler möten med DIF Hockey, de har ju öppnat upp för det.
Så om någon från DIF Hockey läser detta, Mats Larsson exempelvis, så föreslår jag ett möte så fort som möjligt!
Jag tänker föreslå det personligen till Claes Forsberg också, om inte någon annan hinner före!

Ha det!
- Andy
Som sagt- jag vet inte om det räcker med fler möten. Jag vill se action och jag är beredd att dra mitt strå till stacken.Micke Nylander skrev:Andy,
Jag tänker föreslå det personligen till Claes Forsberg också, om inte någon annan hinner före! :)
Ha det!