Jag är som sagt på - kan också avslöja att jag följde upp "krismötet" i sportbaren med en lunch med Mats Larsson.Rash skrev:Känns som vi glidit ifrån ämnet LITE.
Kall-El har en poäng, det spelas på tok för många matcher i ES.
För oss som går regelbundet och följer DIF intensivt kan det här med avsaknaden av nerv i matcherna låta konstigt.
Men för att vi ska nå ut till den breda massan och försöka fylla Hovet/Globen med folk som ser det här med hockey i allmänhet och DIF i synnerhet mer som en underhållning än en livstil så måste serielunken bli attraktivare.
Givetvis skulle en minskning av antalet omgångar göra sitt. Men den bollen ligger tyvärr hos förbundet. DIF har visat var man står i frågan om antalet omgångar. Men tyvärr är vi i klar minoritet, i princip alla lag i ES har nya fräscha arenor som drar mycket folk. Pengar som jag antar varken dessa bonnklubbar eller/och förbundet inte släpper så lätt på.
Djurgårdare är svårcharmade. Varje match ska gälla nånting, och när det väl gör det så ställer vi upp (matchen i fredags är ett typ exempel).
Tyvärr måste vi ta oss ur bubblan och tro att ES kommer att anpassa sig till våra krav. För så länge bönderna ute i landet slår på trumman och kör "hela hallen" till fullsatta läktare så kommer landsbygden inte ge 5 öre för vad vi tycker utan snarare skratta åt oss och det faktum att vi knappt fyller Globen/Hovet till hälften.
Vår förening ligger fortfarande i brygga. För att Mats Larsson ska kunna leverera sitt löfte om att vi ska satsa nästa säsong så måste DIF ha sina supportrar i ryggen. Vi får fan ta och börja gilla läget nu bli lite obekväma!
Antingen tar vi i skiten och lyfter DIF tillbaka till finrummet där vi hör hemma eller så gör vi nåt halvdant och jag är ganska säker på att vi blir ett stabilt mitten lag i allsvenskan inom en snar framtid på obestämd tid.
Andy, om inte DIF styr upp nån kriskommission eller dyl så är jag på och försöka ordna ett möte med DIF supportrar som känner att dom vill engagera sig i mesta mästarnas framtid. Men det ultimata vore självklart att ha ett möte där styrelsen för DIF och JK är med samt vanliga supportrar. Gärna så snart som möjligt så vi har mycket tid inför kommande säsong.
I övrigt håller jag med om allt du skriver utom en grej. Du skrivet att det är för lite nerv och att alla matcher måste betyda något. Jag tycker att säsongen som gått är ett tydligt bevis på att det redan är så varje match betyder något. En poäng till i vilken som helst av grundseriens matcher och vi hade varit i slutspel.