Djurgårdens IF - Frölunda HC, 6/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Poäng imorrn och jag är nöjd sen skulle en 3 poängare behövas för Färjestad borta känns som om vi kommer kamma noll. Hörnqvist och Ribben kommer inte spela imorrn eller hur?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Gäst

Inlägg av Gäst »

Full fart framåt
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Tror minst på 2 poäng. Känns som vi är på G att vända skutan. Tror inte längre på kvalserien. och drömmer om slutspel.

Tips från leksands-sambo'n är dock 3-1 till pajsarna från göteborg. Jag tippar 4-4
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

jag tippar 4-1 till DIF
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det är fraperande hur mycket en vinst betyder för vissa härinne. Det skrivs om vändningar hit och dit efter att man vunnit en hemmamatch. Återigen det kan inte anses som en vändning för man lyckas slå en bottenkollega hemma. OM man skall snacka vändning så krävs det i alla fall 5 segrar på 7 matcher Där helst dessutom 2 av segrarna bör komma borta. 5 segrar på sju matcher är en vändning, att vinna en match hemma för att sedan torska med 3-0 borta mot MoDo för att sedan vinna hemma igen är ingen vändning...
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Varje vinst är en vändning! :wink:
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Det är fraperande hur mycket en vinst betyder för vissa härinne. Det skrivs om vändningar hit och dit efter att man vunnit en hemmamatch. Återigen det kan inte anses som en vändning för man lyckas slå en bottenkollega hemma. OM man skall snacka vändning så krävs det i alla fall 5 segrar på 7 matcher Där helst dessutom 2 av segrarna bör komma borta. 5 segrar på sju matcher är en vändning, att vinna en match hemma för att sedan torska med 3-0 borta mot MoDo för att sedan vinna hemma igen är ingen vändning...
10/12 Linköpings HC (h) 4 - 4 (0 - 1, 1 - 1, 3 - 2, 0 - 0)
19/12 Timrå IK (h) 6 - 1 (1 - 0, 4 - 0, 1 - 1)
21/12 Brynäs IF (b) 1 - 4 (0 - 3, 0 - 0, 1 - 1)
27/12 Luleå HF (h) 2 - 1 (1 - 0, 0 - 0, 1 - 1)
29/12 Malmö Redhawks (b) 5 - 2 (3 - 1, 2 - 0, 0 - 1)
2/1 MODO Hockey (b) 0 - 3 (0 - 1, 0 - 2, 0 - 0)
4/1 Skellefteå AIK (h) 2 - 0 (2 - 0, 0 - 0, 0 - 0)

Det har ju faktiskt blivit fyra segrar, en oavgjord och två segrar på de senaste sju matcherna. Det är väl en liten vändning? :-)

Håller dock med dig i sak, det går inte att ena veckan vilja sparka tränarna och nästa vecka planera guldfesten.
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Djurgården - Frölunda 4-3 (0-1, 2-1, 2-1)

0-1 Kallio
1-1 Linkan
2-1 Dragan
2-2 Andersson
2-3 Kahnberg
3-3 Linkan
4-3 Ottosson
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

jag kommer i morron me min polare om vi hinenr gör vi 1 2pinns flagga...offrar min sovmorgon för att göra den på morgonen. Sen har vi redan en gammal flagga vi gjort som vi tar med oss.....

Vi har en banderoll också, kanske inte passar Frölunda "hem och mjölka kossan" inger märkvärdigt....något som vi slängde ihop under 5 min. :shock:
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Blåränderna går aldrig ur skrev:jag kommer i morron me min polare om vi hinenr gör vi 1 2pinns flagga...offrar min sovmorgon för att göra den på morgonen. Sen har vi redan en gammal flagga vi gjort som vi tar med oss.....

Vi har en banderoll också, kanske inte passar Frölunda "hem och mjölka kossan" inger märkvärdigt....något som vi slängde ihop under 5 min. :shock:
Kul att ni gör 2-pinns!

Men skippa gärna banderollen. Den var tyvärr inte klockren.

VARENDA JÄVEL TILL HOVET!
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Precis kollat igenom massvis med videos från matchen, har inte riktigt kunnat smälta stämningen vi komponerade än, självklart är man på plats även imorgon, hoppas verkligen att så många som möjligt pallrar sig dit och stöttat Djurgårn Hockey, det är nu det behövs! Vi är inne i en riktigt viktig fas, bara 1 (EN!) Poäng till Slutspel, samt att vi är i en jävligt bra trend!

STÖTTA DIF HOCKEY - GÅ PÅ MATCHERNA!
Alltid Oavsett.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Vi ses i morrn!! Hoppas att folk kan ta sig i kragen och komma. Hörde nått om en 600 man stor klack, de kommer dundra på bra i hovet 8)
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Om Luleå får tillbaka sina 3 JVM-spelare (enligt hockeyligan.se) så borde ju bengan och ribben rent teoretiskt också kunna vara me imorrn. Allstå att de släpps från landslaget, sen hur mycket de orkar är ju en annan sak men bengan är ju alltid bra att slänga in i PP.

Nån som hört nåt?
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Spelar Ribben och Bengan i den här matchen?
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jordan skrev:Spelar Ribben och Bengan i den här matchen?

Det tror ja inte eftersom dom spelade bronsmatch idag (fredag)
Dom behöver nog vila
Skriv svar