Djurgårdens IF - Frölunda HC, 6/1 2007
-
ok
Poäng imorrn och jag är nöjd sen skulle en 3 poängare behövas för Färjestad borta känns som om vi kommer kamma noll. Hörnqvist och Ribben kommer inte spela imorrn eller hur?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Det är fraperande hur mycket en vinst betyder för vissa härinne. Det skrivs om vändningar hit och dit efter att man vunnit en hemmamatch. Återigen det kan inte anses som en vändning för man lyckas slå en bottenkollega hemma. OM man skall snacka vändning så krävs det i alla fall 5 segrar på 7 matcher Där helst dessutom 2 av segrarna bör komma borta. 5 segrar på sju matcher är en vändning, att vinna en match hemma för att sedan torska med 3-0 borta mot MoDo för att sedan vinna hemma igen är ingen vändning...
10/12 Linköpings HC (h) 4 - 4 (0 - 1, 1 - 1, 3 - 2, 0 - 0)Kall-El skrev:Det är fraperande hur mycket en vinst betyder för vissa härinne. Det skrivs om vändningar hit och dit efter att man vunnit en hemmamatch. Återigen det kan inte anses som en vändning för man lyckas slå en bottenkollega hemma. OM man skall snacka vändning så krävs det i alla fall 5 segrar på 7 matcher Där helst dessutom 2 av segrarna bör komma borta. 5 segrar på sju matcher är en vändning, att vinna en match hemma för att sedan torska med 3-0 borta mot MoDo för att sedan vinna hemma igen är ingen vändning...
19/12 Timrå IK (h) 6 - 1 (1 - 0, 4 - 0, 1 - 1)
21/12 Brynäs IF (b) 1 - 4 (0 - 3, 0 - 0, 1 - 1)
27/12 Luleå HF (h) 2 - 1 (1 - 0, 0 - 0, 1 - 1)
29/12 Malmö Redhawks (b) 5 - 2 (3 - 1, 2 - 0, 0 - 1)
2/1 MODO Hockey (b) 0 - 3 (0 - 1, 0 - 2, 0 - 0)
4/1 Skellefteå AIK (h) 2 - 0 (2 - 0, 0 - 0, 0 - 0)
Det har ju faktiskt blivit fyra segrar, en oavgjord och två segrar på de senaste sju matcherna. Det är väl en liten vändning? :-)
Håller dock med dig i sak, det går inte att ena veckan vilja sparka tränarna och nästa vecka planera guldfesten.
-
- Blåränderna går aldrig ur
jag kommer i morron me min polare om vi hinenr gör vi 1 2pinns flagga...offrar min sovmorgon för att göra den på morgonen. Sen har vi redan en gammal flagga vi gjort som vi tar med oss.....
Vi har en banderoll också, kanske inte passar Frölunda "hem och mjölka kossan" inger märkvärdigt....något som vi slängde ihop under 5 min.
Vi har en banderoll också, kanske inte passar Frölunda "hem och mjölka kossan" inger märkvärdigt....något som vi slängde ihop under 5 min.

En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Kul att ni gör 2-pinns!Blåränderna går aldrig ur skrev:jag kommer i morron me min polare om vi hinenr gör vi 1 2pinns flagga...offrar min sovmorgon för att göra den på morgonen. Sen har vi redan en gammal flagga vi gjort som vi tar med oss.....
Men skippa gärna banderollen. Den var tyvärr inte klockren.
VARENDA JÄVEL TILL HOVET!
Precis kollat igenom massvis med videos från matchen, har inte riktigt kunnat smälta stämningen vi komponerade än, självklart är man på plats även imorgon, hoppas verkligen att så många som möjligt pallrar sig dit och stöttat Djurgårn Hockey, det är nu det behövs! Vi är inne i en riktigt viktig fas, bara 1 (EN!) Poäng till Slutspel, samt att vi är i en jävligt bra trend!
STÖTTA DIF HOCKEY - GÅ PÅ MATCHERNA!
STÖTTA DIF HOCKEY - GÅ PÅ MATCHERNA!
Alltid Oavsett.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Om Luleå får tillbaka sina 3 JVM-spelare (enligt hockeyligan.se) så borde ju bengan och ribben rent teoretiskt också kunna vara me imorrn. Allstå att de släpps från landslaget, sen hur mycket de orkar är ju en annan sak men bengan är ju alltid bra att slänga in i PP.
Nån som hört nåt?
Nån som hört nåt?
Blue Brigade Sthlm