Djurgårdens IF - Frölunda HC, 6/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Elias

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 6/1 2007

Inlägg av Elias »

Storsatsningen mot Skellefteå i all ära, men vi ska visa grabbarna att vi minsann står bakom dem i mer än en match. DIF spelar som bäst med ett bra stöd i ryggen, så jag vill gå så långt att jag säger att det är upp till oss om vi vill att de ska spela i slutspelet eller i kvalserien när grundserien väl är slut.

Järnkaminerna kommer att vara på plats på både Annexet och Hovet under torsdagens match mot SAIK och sälja klackplåtar till lördagens drabbning. Med en vinst på lördag så har vi goda chanser att ta steget upp på slutspelsplats.

Jag var inne och kollade av intresset från frölundahåll och fann att det i dagsläget ser ut att komma upp med 2 busslaster med supportrar. Det är med andra ord dags att djurgårdsfamiljen tänder till ordentligt och visar göteborgarna från Sveriges baksida vart skåpet ska stå. Även den här matchen spelas på hovet, så vi har alla förutsättningar i världen att skapa ett bra tryck.

Sprid ordet!

Hata Göteborg!
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Även om nog slutspelet är kört vid det här laget så är alla poäng livsviktiga nu. Frölunda har vaknat för länge sen och är på väg uppåt. Dock är vi starka hemma och vi spelar dessutom på Hovet. Om så bara 1/10 av dom som står i den nästan 2000 man stora klacken 4/1 sluter upp på resten av matcherna så har vi ett stöd som är värdigt DIF.

Slut upp nu eller så kan vi tiga för evigt i allsvenskan...
Lycka är att vara djurgårdare
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Det går inte att säga att slutspelet är kört när det är 60 jävla poäng kvar att spela om! Det är nästan en hel allsvenska, och där vet vi att placeringar kan skifta enormt var femte omgång. Det ser tugnt ut men inte fan ska vi ge upp.

Jag är relativt säker på att jag kränger biljett till Frölundamatchen imorgon.
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Kylskåp skrev:Det går inte att säga att slutspelet är kört när det är 60 jävla poäng kvar att spela om! Det är nästan en hel allsvenska, och där vet vi att placeringar kan skifta enormt var femte omgång. Det ser tugnt ut men inte fan ska vi ge upp.

Bra sagt! Vi har självklart fortfarande en liten chans att nå slutspel och jag kommer garanterat köpa biljett till Frölunda-matchen imorgon!
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Hoppas på mycket folk denna match med... Djurgården och Frölunda brukar vara jämna... Dif vinner alla mot Frölunda i Stockholm och Frölunda i Göteborg och jag tror att det kommer fortsätta så... så 4-2 till oss låter bra:)
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Rash skrev:Även om nog slutspelet är kört vid det här laget så är alla poäng livsviktiga nu. Frölunda har vaknat för länge sen och är på väg uppåt. Dock är vi starka hemma och vi spelar dessutom på Hovet. Om så bara 1/10 av dom som står i den nästan 2000 man stora klacken 4/1 sluter upp på resten av matcherna så har vi ett stöd som är värdigt DIF.

Slut upp nu eller så kan vi tiga för evigt i allsvenskan...
vad menar du med kört?? 4 poäng är ju ingenting + att det lär bli mycket folk imorrn vilket är fördel och Djurgården brukar slå Frölunda i stockholm så kom inte och säg att slutspelet är kört :wink:
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

bra sagt! slutspelet är inte kört på långa vägar.. DIF MOT RUBBET!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Hoppas på mycket folk och en DIF-klack som får visa upp sig när jag äntligen kommer till sthlm, första gången denna säsong!

Jag tror på vinst, och ett bra läktartryck, sillstryparna har aldrig me sig mycke folk...!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Kylskåp skrev:Det går inte att säga att slutspelet är kört när det är 60 jävla poäng kvar att spela om! Det är nästan en hel allsvenska, och där vet vi att placeringar kan skifta enormt var femte omgång. Det ser tugnt ut men inte fan ska vi ge upp.

WORD!
Fan vad allt känns ljusare efter man läst ditt inlägg! :D

VI GER ALDRIG UPP DIF! VI SKA MOT SLUTSPEL!
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Precis. Vi ligger bara 2 poäng efter, vinner vi mot SAIK och VF är vi på slutspelsplats om de andra lagen torskar! vi är närmre slutspel än vad vi tror...

Jag ska ta med mig familjen från Finspång och se matchen. Farsan är Frölundait men jag och min lillebror håller på DIF (att han gör det är min förtjänst :D) Vi skall kriga i 55 omgångar!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jo, det går alldeles utmärkt att säga att slutspel är kört. Jag är relativt optimistisk av mig i vanliga fall. Som det ser ut nu så tror jag helt enkelt inte vi räcker till för slutspel. Sen kan det vara 60 eller 300 poäng och spela om. När vi torskade ett par måstematcher mot bl.a. Mora och Malmö så kändes det som tåget gått.
Tycker inte det är nån idé att snacka slutspel när vi för närvarande ligger på kvalplats. När vi tar oss över kvalstrecket och är på säker mark så kan man flytta fokus mot ett slutspel.

Vem har sagt något om att ge upp? Kommer att gå på de hemmamatcher som är kvar, men t.o.m. jag har ju lite självinsikt.
Men jag har mer än gärna fel :wink:
Lycka är att vara djurgårdare
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Rash skrev: Jo, det går alldeles utmärkt att säga att slutspel är kört. Jag är relativt optimistisk av mig i vanliga fall. Som det ser ut nu så tror jag helt enkelt inte vi räcker till för slutspel. Sen kan det vara 60 eller 300 poäng och spela om. När vi torskade ett par måstematcher mot bl.a. Mora och Malmö så kändes det som tåget gått.
Tycker inte det är nån idé att snacka slutspel när vi för närvarande ligger på kvalplats. När vi tar oss över kvalstrecket och är på säker mark så kan man flytta fokus mot ett slutspel.

Vem har sagt något om att ge upp? Kommer att gå på de hemmamatcher som är kvar, men t.o.m. jag har ju lite självinsikt.
Men jag har mer än gärna fel :wink:
Nej, jag tror inte heller att vi tar oss till slutspel. Men fattar du inte hur mycket 20 matcher är? Det är sanslöst mycket.
Tänk dig själv om man sade i omgång sex i allsvenskan, när man ligger fem-sex poäng från ligaettan, att guldet var helt kört. Det går väl inte? :wink:
FHC

Inlägg av FHC »

Imponerande med så mycket folk till kvällens match.
Hoppas det blir samma sak på lördag då vi kommer på besök till huvudstaden.
I nuläget så rullar två stycken bussar från Göteborg med den officiella klacken Goa Gubbar, en 55 buss och en 22 buss. Frölundas andra supporterförening Wild West Support har i dagsläget 57 stycken bokningar.

57+55+22 = 134 stycken som vi vet kommer finnas på bortasektionen.

Sedan bor ju det en hel del Frölundaiter i Stockholm som fixar biljett på egen hand.
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Ok de låter ju trevligt. Läste nånstans att JK satsar på en 600 manna stor klack på lördag så ni lär ju få lite kamp iallafall=)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi får absolut inte "nöja" oss med kvällens klackdrag. Visst, det var underbart, men vi måste vila rösterna nu imorgon för att sedan ta oss till Hovet på lördag mot VF och sjunga som grisar! Varva aldrig ned!

ALLA TILL HOVET 6/1!

Btw, någon som vet hur många biljetter som är sålda hittills till matchen på lördag?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-01-04 23:17:21, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Skriv svar