Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-29 06:46:44
Hoppas på en ordentligt rensning till nästa säsong.
Alla som är gamla DIF-spelare, polare med ledningen, har tröjor i taket på Hovet. Nej tack.
Man ska värvas pga
sportsliga meriter.
Falk, Ölvestad - bort.
Kaarel - hejdå.
Nej tack till Garpen som sportchef.
Nej tack till Garpen som tränare.
"Men Nisse lyckades ändå..." - Nej tack
Det får vara nog nu om vi inte ska sluta som bajen och gnagets hockeysektion.
Okey, jag vet att vi alla är riktigt ledsna och besvikna just nu. Så min fråga kanske inte ligger rätt i tiden.
Men ta den för vad den är, ett genuint intresse.
Om vi nu ska ta bort alla dessa, vilka vill du/ni ha in istället?
Det är ju lätt att sparka undan alla i teorin. Men jag skulle uppriktigt vilja veta vilka som ska ersätta.
Sedan ser jag att några vill ha in JJ i båset istället för Falk. Varför skulle Josefsson göra det bättre ?
Min killgissning är att Josefsson nog lär ha det rätt tungt nu med sig själv, att acceptera att aldrig få spela ishockey igen.
Varför skulle han ha den mentala kraften att hjälpa laget? (Han är säkert tillfrågad och deltar kanske i kulisserna utifrån förmåga?)
En svag ekonomi och en sportchef som satt kvar något år för länge har skickat oss till detta skitkval.
Väl där har vi såklart mer press på oss än Timrå, det går inte att snacka bort.
Den pressen hanterade vi illa första matchen och vi torskade.
Igår var vi minst lika nära att vinna som Timrå. Marginalerna hamnade på Timrås sida och nu är vi i brygga.
Mycket av pressen har släppt, vi gjorde en klart bättre match igår och jag tror vi har stora chanser att ta nästa match. Längre än så spekulerar jag inte.
Vilken tur forumet finns så man kan skriva av sig. Det gör ju att man något lättare klarar av att bete sig bland arbetskamrater och annat löst folk.