Praetori skrev: ↑2022-03-28 21:22:06
Vi hade en bra VD. Hon bytte jobb och sen gick allting utför.
En bra organisation måste byggas från både toppen och botten. Det sistnämnda kan vi inte göra så mycket åt men det är vi medlemmar som är ansvariga för att tillsätta en styrelse som klarar uppgiften uppifrån.
Så är det, men nu är det försent, detta skulle gjorts för många år sedan! Nu är det höstmörker med matcher i Tingsryd, Kristianstad och Karlskoga som gäller, förmodligen under väldigt lång tid framöver..
It ain't over until the fat lady sings. Men om det händer att Stockholm slutligen står utan representation i högsta serien trots den överlägset största produktionen av spelare så är det ju tydligt att man misskött potentialen.
Sen tror jag inte SHL som liga skulle må bra i längden men det kan garanterat gynna Hockeyallsvenskan.
Tror du att vi kan bygga ett slagkraftigt lag i HA nästa säsong och ha chans att gå upp, göra en "HV" (utgår från att dom går upp)?
Inte utan externa finansiärer nej. Åker vi ner i HA så blir vi nog kvar där nere ett bra tag. Men det kanske kan stärka Allsvenskan och Stockholmshockeyn på sikt.
Stockholmshockeyn har sådana nackdelar jämfört med övriga förbund att vi behöver konkurrensen mellan Sveriges största idrottsföreningar för att väga upp för det glappet (i dagsläget). Spelar vi i olika ligor så äter landsorten upp oss förutsättningsmässigt.
Det krävs derbyn och känslor som hävstång.
Stockholm utgör den enskilt största ekonomiska zonen i Sverige men utan känslorna (viljan) så finns inte incitamenten att kapitalisera på det. Jmfr med fotbollen tex.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sedan bäst av sju infördes till slutspelet år 2000 har bara tre lag lyckats vända ett underläge med 2-0 - på 22 år.
Nu vet jag inte hur det ser ut matcherna som gäller för att hänga kvar.
Men det ser inte så lovande ut.
Börja med att endast tillåta timrå samma antal biljetter som vi får köpa till deras arena.
Kontakta JK så de kan få med en riktig klackledare. Bjud in alla som är medlem i JK gratis på resterande matcher få Hovet att stå upp och mana fram laget till segrar.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan skrev: ↑2022-03-28 22:21:13
Sedan bäst av sju infördes till slutspelet år 2000 har bara tre lag lyckats vända ett underläge med 2-0 - på 22 år.
Nu vet jag inte hur det ser ut matcherna som gäller för att hänga kvar.
Men det ser inte så lovande ut.
Börja med att endast tillåta timrå samma antal biljetter som vi får köpa till deras arena.
Kontakta JK så de kan få med en riktig klackledare. Bjud in alla som är medlem i JK gratis på resterande matcher få Hovet att stå upp och mana fram laget till segrar.
Plus att sätta in dom i ett bås med plexiglas runt om
Timrå tog in Didrik vad han nu heter (den skadade nyckelspelaren) som komplement och mental kraft i båset, kanske DIF borde ställt JJ där också? Han är ju trots allt på kontrakt, än så länge! Något borde han kunnat tillföra kan tyckas, han är ju ändå våran lagkapten.
Buford skrev: ↑2022-03-28 22:52:03
Timrå tog in Didrik vad han nu heter (den skadade nyckelspelaren) som komplement och mental kraft i båset, kanske DIF borde ställt JJ där också? Han är ju trots allt på kontrakt, än så länge! Något borde han kunnat tillföra kan tyckas, han är ju ändå våran lagkapten.
…istället kör vi med Falk och Aaro som varit malplacerade från dag 1 - tack återigen Jocke för ditt ”eminenta” ledarskap
Det är många som inte kommer upp i standard i kvalet. Gelinas ser seg ut, Sörensen känns ointresserad och bara åker runt, Söderlund åker snabbt runt runt men oftast till inge nytta Och Eklund visar ingenting. Och som vanligt den här säsongen så är det Mantas som är bästa spelaren. Medans Timrås stjärnor leder sitt lag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev: ↑2022-03-29 00:27:45
Det är många som inte kommer upp i standard i kvalet. Gelinas ser seg ut, Sörensen känns ointresserad och bara åker runt, Söderlund åker snabbt runt runt men oftast till inge nytta Och Eklund visar ingenting. Och som vanligt den här säsongen så är det Mantas som är bästa spelaren. Medans Timrås stjärnor leder sitt lag.
Där har vi ytterligare en stor skillnad! Men den största är att Timrå har vunnit den mentala matchen redan, där är vi chanslösa.
Anledningen till att vi är så jäkla usla är att vi lägger all energi på att reta upp motståndarna. Djurgårn är känd för att åka mycket skridskor och vara både jobbiga och hårda att möta. Det ska göra ont att möta Djurgårn. Det gör det verkligen inte nu. Den enda som tacklades sitter på läktaren just nu ( Tom ).
Kan vi släppa på handbromsen och lita på varandra och göra skitjobbet, så kommer vi kunna vända detta.
Vill se en jäkla aggressivitet, fysiskt spel och snabba passa nästa match och Salak i målet.
Hoppas på en ordentligt rensning till nästa säsong.
Alla som är gamla DIF-spelare, polare med ledningen, har tröjor i taket på Hovet. Nej tack.
Man ska värvas pga sportsliga meriter.
Falk, Ölvestad - bort.
Kaarel - hejdå.
Nej tack till Garpen som sportchef.
Nej tack till Garpen som tränare.
"Men Nisse lyckades ändå..." - Nej tack
Det får vara nog nu om vi inte ska sluta som bajen och gnagets hockeysektion.
Första matchen torska vi den mentala biten plus att Timrå var det bättre laget
igår bjöd vi in dom med armbågen. bokstavlingen. Dom är för vassa i PP för att vi ska kunna ge dom en massa såna lägen.
kan vi bara hålla oss från botbänken så tror jag vi kan mala ner dom, vi var snäppet bättre i 5 mo5 spelet igår tyckjer jag.
men domarna! Inget konstigt med utvisningarna igår egentligen och efter 60 min så var väl det rätt utjämnat men jämfört med 1a matchen så var det ju milsvida skillnad på bedömningarna. svårt att spela en serie om man inte vet vilken nivå som gäller,.,.,
Tycker schilling sammanfattade det bra och så som jag upplevde det, att domarna måste hålla en jämn nivå över hela matchen. Det går inte att släppa allt i första perioden som var den grisigaste, till att börja plocka utvisningar som näst intill inte är något (i ett kval). Dem får sätta ribban från start kan tyckas.
m0ng00se skrev: ↑2022-03-29 07:27:24
igår bjöd vi in dom med armbågen. bokstavlingen. Dom är för vassa i PP för att vi ska kunna ge dom en massa såna lägen.
kan vi bara hålla oss från botbänken så tror jag vi kan mala ner dom, vi var snäppet bättre i 5 mo5 spelet igår tyckjer jag.
men domarna! Inget konstigt med utvisningarna igår egentligen och efter 60 min så var väl det rätt utjämnat men jämfört med 1a matchen så var det ju milsvida skillnad på bedömningarna. svårt att spela en serie om man inte vet vilken nivå som gäller,.,.,
tror på vändning!!
Ja vi är inte döda än. Men vi måste vinna minst 3 på raken, helst 4.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
tror på vändning!!
Nej vi är inte döda. Men om vi ska vinna 3 raka måste vi acceptera situationen. Tikspelarna säger i intervjuer att "Matcher som dessa man vill spela" osv. Vi vill stoppa huvudet i sanden och försvinna. Det håller inte. Ska vi åka ut så gör det med en gnutta värdighet åtminstone och att vi gav det chansen. Känslan igår är ju att vi hela tiden är steget efter även om prestationen är något bättre än i lördags / Timrå var sämre än i lördags.
tror på vändning!!
Nej vi är inte döda. Men om vi ska vinna 3 raka måste vi acceptera situationen. Tikspelarna säger i intervjuer att "Matcher som dessa man vill spela" osv. Vi vill stoppa huvudet i sanden och försvinna. Det håller inte. Ska vi åka ut så gör det med en gnutta värdighet åtminstone och att vi gav det chansen. Känslan igår är ju att vi hela tiden är steget efter även om prestationen är något bättre än i lördags / Timrå var sämre än i lördags.
Klart dom står i intervjuer och säger att det är kul att spela när dom vinner, skulle velat höra vad dom sa och hur dom såg ut om det var det omvända