Playout 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Playout 21/22

Inlägg av Vikas »

#10 skrev: 2022-03-29 08:04:49 Klart dom står i intervjuer och säger att det är kul att spela när dom vinner, skulle velat höra vad dom sa och hur dom såg ut om det var det omvända
Det såg man ju redan i första perioden i första matchen att det var en helt annan mentalitet i Timrå. De jagar på varann och har full fokus medan våra spelar sitter tysta och med tom blick vid minsta lilla motgång.

Den mentala biten var 90% vunnen redan innan nedsläpp, och efter gårdagens fadäs så är nog den lilla spilra av moral vi hade kvar stendöd.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av -daniel- »

Har vi ingen mental tränare som är knuten till det här laget längre? Största misstaget någonsin om så är fallet. Större än alla misstag Jocke begått, kombinerat.

Hockey i de här sammanhangen är ett mentalt spel. Man kan ställa upp med vilken spelartrupp som helst men om man inte vågar vinna och har rätt förutsättningar mentalt så kommer man förlora när så mycket står på spel.

Det gör på riktigt ont ända in i själen det här debaclet. Jag är ledsen på riktigt.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev: 2022-03-29 08:42:56 Har vi ingen mental tränare som är knuten till det här laget längre? Största misstaget någonsin om så är fallet. Större än alla misstag Jocke begått, kombinerat.

Hockey i de här sammanhangen är ett mentalt spel. Man kan ställa upp med vilken spelartrupp som helst men om man inte vågar vinna och har rätt förutsättningar mentalt så kommer man förlora när så mycket står på spel.

Det gör på riktigt ont ända in i själen det här debaclet. Jag är ledsen på riktigt.
Nej, han gick tyvärr bort i våras.
DIF!
Användarvisningsbild
Buford

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Vi kanske kniper en match, mest pga Timrå slår av lite, men sedan är det kört! Jag önskar inget hellre än att vi håller oss kvar, men man måste se nyktert på situationen. Vi är för veka helt enkelt jämfört med dom, på precis allt!
//WiktorK

Playout 21/22

Inlägg av //WiktorK »

Daniel942 skrev: 2022-03-29 08:57:05
-daniel- skrev: 2022-03-29 08:42:56 Har vi ingen mental tränare som är knuten till det här laget längre? Största misstaget någonsin om så är fallet. Större än alla misstag Jocke begått, kombinerat.

Nej, han gick tyvärr bort i våras.
Det är givetvis oerhört tragiskt. Men man hade hoppats på att föreningen hittat en annan resurs, för uppenbart är att man behöver mental stöttning i detta.

Det var plågsamt att se Sörensen i intervjun i periodpausen igår. Det är uppenbart att han är extremt tagen av situationens allvar, han såg så tagen ut och kunde inte ens svara på frågan om hur det känna på isen.

Dessutom ska han vara vår lagkapten och då gjuta mod i truppen.
Användarvisningsbild
Vikas

Playout 21/22

Inlägg av Vikas »

Det är bata att titta på hur de två lagen agerar i boxplay för att se skillnaden i inställning. Timrås spelare gör precis allt för att vara i skottlinjen oavsett hur ont det gör medans våra spelare mest duttar med klubban och gör minsta möjliga.

Kan på ett visst plan förstå att alla jänkarna inte är så intresserade av att offra sig men även spelare som Sörensen, som ska vara lagkapen, gör inte det här jobbet. Åker mest runt och sprider dålig stämning istället. Oj vad han har sjunkit i mina ögon den här säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-29 06:46:44 Hoppas på en ordentligt rensning till nästa säsong.
Alla som är gamla DIF-spelare, polare med ledningen, har tröjor i taket på Hovet. Nej tack.

Man ska värvas pga sportsliga meriter.
Falk, Ölvestad - bort.
Kaarel - hejdå.
Nej tack till Garpen som sportchef.
Nej tack till Garpen som tränare.
"Men Nisse lyckades ändå..." - Nej tack

Det får vara nog nu om vi inte ska sluta som bajen och gnagets hockeysektion.
Okey, jag vet att vi alla är riktigt ledsna och besvikna just nu. Så min fråga kanske inte ligger rätt i tiden.
Men ta den för vad den är, ett genuint intresse.

Om vi nu ska ta bort alla dessa, vilka vill du/ni ha in istället?
Det är ju lätt att sparka undan alla i teorin. Men jag skulle uppriktigt vilja veta vilka som ska ersätta.

Sedan ser jag att några vill ha in JJ i båset istället för Falk. Varför skulle Josefsson göra det bättre ?
Min killgissning är att Josefsson nog lär ha det rätt tungt nu med sig själv, att acceptera att aldrig få spela ishockey igen.
Varför skulle han ha den mentala kraften att hjälpa laget? (Han är säkert tillfrågad och deltar kanske i kulisserna utifrån förmåga?)

En svag ekonomi och en sportchef som satt kvar något år för länge har skickat oss till detta skitkval.
Väl där har vi såklart mer press på oss än Timrå, det går inte att snacka bort.
Den pressen hanterade vi illa första matchen och vi torskade.
Igår var vi minst lika nära att vinna som Timrå. Marginalerna hamnade på Timrås sida och nu är vi i brygga.
Mycket av pressen har släppt, vi gjorde en klart bättre match igår och jag tror vi har stora chanser att ta nästa match. Längre än så spekulerar jag inte.

Vilken tur forumet finns så man kan skriva av sig. Det gör ju att man något lättare klarar av att bete sig bland arbetskamrater och annat löst folk. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_

Playout 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Vikas skrev: 2022-03-29 09:26:32 Det är bata att titta på hur de två lagen agerar i boxplay för att se skillnaden i inställning. Timrås spelare gör precis allt för att vara i skottlinjen oavsett hur ont det gör medans våra spelare mest duttar med klubban och gör minsta möjliga.

Kan på ett visst plan förstå att alla jänkarna inte är så intresserade av att offra sig men även spelare som Sörensen, som ska vara lagkapen, gör inte det här jobbet. Åker mest runt och sprider dålig stämning istället. Oj vad han har sjunkit i mina ögon den här säsongen.
Lojt spel även vid sista BP, missade den sekvensen igår men han är helt ointresserad av att försöka spela ut pucken och i sekvensen efter etablerar de spel och gör 3-3.

Nej, jag håller med.
Och tittar man på Timrå så visst är Rattie och LaLeggia bra, men de bästa spelarna i detta kval är utan tvekan spelare som Hartmann, Svensson, Lodin, Erixon. Men även Walli-Walterholm, och den svider. De har tagit sig an uppgiften på ett ypperligt sätt.

Jag tycker att jag själv överdrev något när jag klagade på hans inställning tidigare i vår, Sörensen. Men i detta kval har han varit ännu sämre. Han är totalt ointresserad av att göra det lilla extra. Väldigt besviken.

Pontus Åberg, han njuter verkligen inte. Det syns lång väg. Kroppsspråket vid 1-1 på Hovet säger allt.
Dusinator

Playout 21/22

Inlägg av Dusinator »

Vi hade några matcher där vi lirade Forsberg i BP. Nu var han ute i kylan igår vilket gör att man kanske inte slänger in honom. Men han tog åtminstone jobbet i BP några matcher när vi gick bra. Men nej, vi spelar stillastående spelare som håller formeringen istället för att jobba rätt & smart.
Nattuggla_

Playout 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-29 09:35:33
Nattuggla_ skrev: 2022-03-29 06:46:44 Hoppas på en ordentligt rensning till nästa säsong.
Alla som är gamla DIF-spelare, polare med ledningen, har tröjor i taket på Hovet. Nej tack.

Man ska värvas pga sportsliga meriter.
Falk, Ölvestad - bort.
Kaarel - hejdå.
Nej tack till Garpen som sportchef.
Nej tack till Garpen som tränare.
"Men Nisse lyckades ändå..." - Nej tack

Det får vara nog nu om vi inte ska sluta som bajen och gnagets hockeysektion.
Okey, jag vet att vi alla är riktigt ledsna och besvikna just nu. Så min fråga kanske inte ligger rätt i tiden.
Men ta den för vad den är, ett genuint intresse.

Om vi nu ska ta bort alla dessa, vilka vill du/ni ha in istället?
Det är ju lätt att sparka undan alla i teorin. Men jag skulle uppriktigt vilja veta vilka som ska ersätta.

Sedan ser jag att några vill ha in JJ i båset istället för Falk. Varför skulle Josefsson göra det bättre ?
Min killgissning är att Josefsson nog lär ha det rätt tungt nu med sig själv, att acceptera att aldrig få spela ishockey igen.
Varför skulle han ha den mentala kraften att hjälpa laget? (Han är säkert tillfrågad och deltar kanske i kulisserna utifrån förmåga?)

En svag ekonomi och en sportchef som satt kvar något år för länge har skickat oss till detta skitkval.
Väl där har vi såklart mer press på oss än Timrå, det går inte att snacka bort.
Den pressen hanterade vi illa första matchen och vi torskade.
Igår var vi minst lika nära att vinna som Timrå. Marginalerna hamnade på Timrås sida och nu är vi i brygga.
Mycket av pressen har släppt, vi gjorde en klart bättre match igår och jag tror vi har stora chanser att ta nästa match. Längre än så spekulerar jag inte.

Vilken tur forumet finns så man kan skriva av sig. Det gör ju att man något lättare klarar av att bete sig bland arbetskamrater och annat löst folk. :D
Kort svar: Någon som är sportsligt scoutad, inte Garpenlöv bara för att han en gång var Djurgårdsspelare.

Detta har pågått i flera år, inte bara nu. Djurgården har gått mot en djupare botten år efter år. Både sportsligt men också relationen med supportrar*. Det måste byggas nytt, och fräscht.
Jag kan inte tala för varje position. Men jag vill ha in ledare som är här pga sportsliga meriter och namn som kan ta oss ur denna håla och bygga ett starkt Djurgården igen. Fagervall är ett bra namn, låt han nu vara med och välja sina kollegor exempelvis. Är man överens om att det är Falk? Bra, då är han åtminstone här av rätt anledningar, inte för att hans tröja hänger i taket.

Ja absolut, det håller jag med om.
Det är skönt att kunna diskutera. Och tillsammans måste vi ha till en förändring.

*Som jag förstår det har Thomas Kraft intåg i Djurgården varit väldigt positiv från flera håll. Han hyllas av de flesta och det verkar vara en bra början.
Användarvisningsbild
Boeman

Playout 21/22

Inlägg av Boeman »

Buford skrev: 2022-03-29 08:57:42 Vi kanske kniper en match, mest pga Timrå slår av lite, men sedan är det kört! Jag önskar inget hellre än att vi håller oss kvar, men man måste se nyktert på situationen. Vi är för veka helt enkelt jämfört med dom, på precis allt!
Jag tror en nystart i Allsvenskan kan bli bra. Hellre vinna en massa matcher än vara slagpåse I en serie vi inte är tillräckligt bra för tills vi har byggt upp organisationen igen
Nattuggla_

Playout 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Boeman skrev: 2022-03-29 10:26:44
Buford skrev: 2022-03-29 08:57:42 Vi kanske kniper en match, mest pga Timrå slår av lite, men sedan är det kört! Jag önskar inget hellre än att vi håller oss kvar, men man måste se nyktert på situationen. Vi är för veka helt enkelt jämfört med dom, på precis allt!
Jag tror en nystart i Allsvenskan kan bli bra. Hellre vinna en massa matcher än vara slagpåse I en serie vi inte är tillräckligt bra för tills vi har byggt upp organisationen igen
Är inte så säker på att vi kommer vara ett topplag direkt.
Det gick inte jättebra senast.

Vi har inte de resurser som HV71 har. Hela Jönköping står bakom den klubben.

Undantaget om vi med lite tur får behålla spelare som Tom Nilsson och Tim Söderlund. Sedan extrem tur om Krüger vill ge det en chans att spela upp Djurgården tillsammans med Brodin?
Då snackar vi. Och jag tror hjärtat finns där till att göra det.
Användarvisningsbild
Vikas

Playout 21/22

Inlägg av Vikas »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-29 10:36:14 Är inte så säker på att vi kommer vara ett topplag direkt.

Undantaget om vi med lite tur får behålla spelare som Tom Nilsson och Tim Söderlund. Sedan extrem tur om Krüger vill ge det en chans att spela upp Djurgården tillsammans med Brodin?
Tror inte det finns en chans att de följer med ner. Anledningen till att HV fick med sig så många bra spelare ner är 1) De har ekonomin för att ha budget på SHL-nivå och kan därför ha såna löner och 2) HV-spelare har tyvärr en helt annan syn på klubbkänsla än gamla DIF-spelare.

Enda chansen är väl om några rika externa sponsorer kastar in pengar för att göra något liknande. Men det tror jag inte kommer hända.
Användarvisningsbild
Buford

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-29 10:36:14
Boeman skrev: 2022-03-29 10:26:44
Är inte så säker på att vi kommer vara ett topplag direkt.

Eftersom vi inte har en kollekthåv att skicka runt får vi helt enkelt hitta andra lösningar, vad vet jag inte!

Men med lite tur så kan vi få spelare att vilja återvända för att utöva lite välgörenhet (spela för en rimlig peng) och på så sätt börja resan uppåt igen.
Knickedick

Playout 21/22

Inlägg av Knickedick »

Jag tror vi behöver börja om.... Jag tror att vi behöver en klarsynt människa som kan hockey jävligt bra men som inte är DIF eller förbundsindoktrinerad. Både i styrelsen och som Sportchef

Får gärna ha DIF-hjärta men kanske inte spelat eller varit ledare i klubben, inte för länge iaf.

Vill inte ha dom där "samma gamla vanliga" svensk hockey-tänk som Garpen eller Monthén eller Säcken. Var är Nytt blod när man behöver honom.
Skriv svar