Magnutz skrev:kotten skrev:Kul att folk predikar om vad spelare skall och inte skall göra på deras fritid. Nu förstår jag att frågan är något mer komplex än så då prestation på isen till viss del hör ihop med ens fritidsvanor. Men om ni på fullaste allvar påstår att en elitseriespelare inte kan gå ut och festa även om laget spelar dåligt tycker jag ni har en skum verklighetsuppfattning.
Problemet ligger ju knappast där, lol.
Du kan inte pissa på din fysik om du är en elitidrottsman. Det gick på det glada 80talet. Det funkar inte nu. Bäst fysik vinner över sämre fysik.
Sen vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt ärligt talat. Säg att du är anställd för att utföra precisions-styrning av robotarmar. (lame exempel, sure men häng med nu) Sen går du ut och super, eller leker med en slagborr i en betongmur en eller två dagar innan ditt nästa uppdrag. Hur jävla bra är du då?!
När du inte sover ordentligt och dessutom har supit en smula så blir du långsammare och inte lika bra som du borde vara. Att du tycker detta är OK i elitsammanhang är ju fan barockt. Fritid, vafan är det?! ja,
det är den tid du har till förfogande när din arbetsgivare inte "äger" din tid. Om det du pysslar med på din "fritid" däremot påverkar den tid som din arbetsgivare förfogar över tycker jag det är FEL. Då pissar man på sin arbetsgivare. Och jag Lovar att det inte finns många arbetsgivare som behåller dig om du gör så här.
Något oklart här?
Tillägg: En tonårings föreställning om vad "fritid" är gäller inte här. Vill bara påpeka det.
Sorry för OT men fan..
Skön översittarton du har i ditt inlägg, diggar den.
Det jag menar är - om det inte framgick av mitt första meddelande - att det är roligt och enkelt att skriva på ett forum och hitta på diverse idéer om varför ett lag "underpresterar". Poängtera att du själv vore hockeyspelare, menar du på fullaste allvar att du inte skulle tillåta dig själv att gå ut på krogen under sex av årets tolv månader eftersom det leder till en viss prestationssänkning. Ja, alkoholen påverkar kroppen på det sättet att den leder till att återhämtningsprocessen blir längre. Detta framstår dock endast som petitesser i jämförelse vad Djurgårdens riktiga problem för tillfället är.
Jag gissar på att du inte har en aning om omständigheterna rörande herr Tjärnqvist såkallade pissa-på-skölden-megafyllakväll.
Självklart måste även professionella idrottsmän ha möjligheten att gå ut och njuta av Stockholms uteliv, precis som alla oss andra. Om sedan nämnda Tjärnqvist de facto var svindragen är det möjligtvis ett mindre lämpligt beteende då en stor del av yrket faktiskt innefattar att sköta och behandla sin kropp på ett bra sätt.
Jag förstår - och kan till viss del hålla med om ditt resonemang - att som supporter är det inte jättekul att höra om efter den löjliga prestationen senast mot SAIK.
Men låt oss inte dra för stora proportioner av detta. Känns smått löjligt när folk föreslår protestaktioner mot spelarnas "supande. Vårt problem är tyvärr allt mer djupgående och svårbotat än så är jag rädd.