Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Millwall skrev:
Millwall skrev:Jockmaniac

Hyll hyll för dina inlägg. Du skriver initierat och välformulerat.

Keep up the good work!
Jockmaniac skrev:Ironi är svårt på nätet så vet inte riktigt hur jag ska tolka detta, men likförbannat tackar jag och bockar för uppmärksamheten :lol:
Ingen ironi i det jag skrev. Jag var uppriktig. Du skriver bra.
Då tackar jag och bockar ytterligare :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
Millwall skrev:
Millwall skrev:Jockmaniac

Hyll hyll för dina inlägg. Du skriver initierat och välformulerat.

Keep up the good work!
Jockmaniac skrev:Ironi är svårt på nätet så vet inte riktigt hur jag ska tolka detta, men likförbannat tackar jag och bockar för uppmärksamheten :lol:
Ingen ironi i det jag skrev. Jag var uppriktig. Du skriver bra.
Då tackar jag och bockar ytterligare :)
get a f****** room.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av seppuko »

Klart man inte ska supa under brinnande säsong. Men vara ute med polarna är en annan sak. Nu vet jag ju inte vad som hände denna natt men jag tar för givet att han kan reglerna, så om detta var ett snedsteg eller en grej i ren frustration låter jag vara osagt.

Dock börjar jag mer och mer tro att spelarna lider av stor prestationsångest på hemmaplan med det ofantliga tryck som skapas på Hovet (jämfört med andra arenor). Jag själv hade ju varit astaggad, men nervös. Och låser sig spelet under de förutsättningarna finns ju risken att det låser sig totalt. Jag hoppas ju att man har jättefel här så klart :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Magnutz skrev:
Jockmaniac skrev:
Millwall skrev:
Millwall skrev:Jockmaniac

Hyll hyll för dina inlägg. Du skriver initierat och välformulerat.

Keep up the good work!
Jockmaniac skrev:Ironi är svårt på nätet så vet inte riktigt hur jag ska tolka detta, men likförbannat tackar jag och bockar för uppmärksamheten :lol:
Ingen ironi i det jag skrev. Jag var uppriktig. Du skriver bra.
Då tackar jag och bockar ytterligare :)
get a f****** room.
Haha va inte avundsjuk nu Magnutz... Skulle vilja påstå att du, Mäklaren och Kall El är tre av dem jag tycker skriver vettigast och bäst härinne. Sen har man ju någon sorts underbar hatkärlek med sirDIFalot/Timhataren också :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av kotten »

Magnutz skrev:
kotten skrev:Kul att folk predikar om vad spelare skall och inte skall göra på deras fritid. Nu förstår jag att frågan är något mer komplex än så då prestation på isen till viss del hör ihop med ens fritidsvanor. Men om ni på fullaste allvar påstår att en elitseriespelare inte kan gå ut och festa även om laget spelar dåligt tycker jag ni har en skum verklighetsuppfattning.

Problemet ligger ju knappast där, lol.
Du kan inte pissa på din fysik om du är en elitidrottsman. Det gick på det glada 80talet. Det funkar inte nu. Bäst fysik vinner över sämre fysik.

Sen vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt ärligt talat. Säg att du är anställd för att utföra precisions-styrning av robotarmar. (lame exempel, sure men häng med nu) Sen går du ut och super, eller leker med en slagborr i en betongmur en eller två dagar innan ditt nästa uppdrag. Hur jävla bra är du då?!

När du inte sover ordentligt och dessutom har supit en smula så blir du långsammare och inte lika bra som du borde vara. Att du tycker detta är OK i elitsammanhang är ju fan barockt. Fritid, vafan är det?! ja, det är den tid du har till förfogande när din arbetsgivare inte "äger" din tid. Om det du pysslar med på din "fritid" däremot påverkar den tid som din arbetsgivare förfogar över tycker jag det är FEL. Då pissar man på sin arbetsgivare. Och jag Lovar att det inte finns många arbetsgivare som behåller dig om du gör så här.

Något oklart här?

Tillägg: En tonårings föreställning om vad "fritid" är gäller inte här. Vill bara påpeka det.
Sorry för OT men fan..
Skön översittarton du har i ditt inlägg, diggar den.

Det jag menar är - om det inte framgick av mitt första meddelande - att det är roligt och enkelt att skriva på ett forum och hitta på diverse idéer om varför ett lag "underpresterar". Poängtera att du själv vore hockeyspelare, menar du på fullaste allvar att du inte skulle tillåta dig själv att gå ut på krogen under sex av årets tolv månader eftersom det leder till en viss prestationssänkning. Ja, alkoholen påverkar kroppen på det sättet att den leder till att återhämtningsprocessen blir längre. Detta framstår dock endast som petitesser i jämförelse vad Djurgårdens riktiga problem för tillfället är.

Jag gissar på att du inte har en aning om omständigheterna rörande herr Tjärnqvist såkallade pissa-på-skölden-megafyllakväll.

Självklart måste även professionella idrottsmän ha möjligheten att gå ut och njuta av Stockholms uteliv, precis som alla oss andra. Om sedan nämnda Tjärnqvist de facto var svindragen är det möjligtvis ett mindre lämpligt beteende då en stor del av yrket faktiskt innefattar att sköta och behandla sin kropp på ett bra sätt.

Jag förstår - och kan till viss del hålla med om ditt resonemang - att som supporter är det inte jättekul att höra om efter den löjliga prestationen senast mot SAIK. Men låt oss inte dra för stora proportioner av detta. Känns smått löjligt när folk föreslår protestaktioner mot spelarnas "supande. Vårt problem är tyvärr allt mer djupgående och svårbotat än så är jag rädd.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Magnutz »

kotten skrev:
Magnutz skrev:
kotten skrev:Kul att folk predikar om vad spelare skall och inte skall göra på deras fritid. Nu förstår jag att frågan är något mer komplex än så då prestation på isen till viss del hör ihop med ens fritidsvanor. Men om ni på fullaste allvar påstår att en elitseriespelare inte kan gå ut och festa även om laget spelar dåligt tycker jag ni har en skum verklighetsuppfattning.

Problemet ligger ju knappast där, lol.
Du kan inte pissa på din fysik om du är en elitidrottsman. Det gick på det glada 80talet. Det funkar inte nu. Bäst fysik vinner över sämre fysik.

Sen vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt ärligt talat. Säg att du är anställd för att utföra precisions-styrning av robotarmar. (lame exempel, sure men häng med nu) Sen går du ut och super, eller leker med en slagborr i en betongmur en eller två dagar innan ditt nästa uppdrag. Hur jävla bra är du då?!

När du inte sover ordentligt och dessutom har supit en smula så blir du långsammare och inte lika bra som du borde vara. Att du tycker detta är OK i elitsammanhang är ju fan barockt. Fritid, vafan är det?! ja, det är den tid du har till förfogande när din arbetsgivare inte "äger" din tid. Om det du pysslar med på din "fritid" däremot påverkar den tid som din arbetsgivare förfogar över tycker jag det är FEL. Då pissar man på sin arbetsgivare. Och jag Lovar att det inte finns många arbetsgivare som behåller dig om du gör så här.

Något oklart här?

Tillägg: En tonårings föreställning om vad "fritid" är gäller inte här. Vill bara påpeka det.
Sorry för OT men fan..
Skön översittarton du har i ditt inlägg, diggar den.

Det jag menar är - om det inte framgick av mitt första meddelande - att det är roligt och enkelt att skriva på ett forum och hitta på diverse idéer om varför ett lag "underpresterar". Poängtera att du själv vore hockeyspelare, menar du på fullaste allvar att du inte skulle tillåta dig själv att gå ut på krogen under sex av årets tolv månader eftersom det leder till en viss prestationssänkning. Ja, alkoholen påverkar kroppen på det sättet att den leder till att återhämtningsprocessen blir längre. Detta framstår dock endast som petitesser i jämförelse vad Djurgårdens riktiga problem för tillfället är.

Jag gissar på att du inte har en aning om omständigheterna rörande herr Tjärnqvist såkallade pissa-på-skölden-megafyllakväll.

Självklart måste även professionella idrottsmän ha möjligheten att gå ut och njuta av Stockholms uteliv, precis som alla oss andra. Om sedan nämnda Tjärnqvist de facto var svindragen är det möjligtvis ett mindre lämpligt beteende då en stor del av yrket faktiskt innefattar att sköta och behandla sin kropp på ett bra sätt.

Jag förstår - och kan till viss del hålla med om ditt resonemang - att som supporter är det inte jättekul att höra om efter den löjliga prestationen senast mot SAIK. Men låt oss inte dra för stora proportioner av detta. Känns smått löjligt när folk föreslår protestaktioner mot spelarnas "supande. Vårt problem är tyvärr allt mer djupgående och svårbotat än så är jag rädd.
Näe, jag menade inte Tjärnas påstådda "fylla" heller. Jag var och är nog mer generell i frågan. Är du anställd som fysiskt underverk har du inte utrymme att parta under pågående säsong. flygplanspiloter ska inte heller supa när de är i aktiv tjänst. Det är inte bra. 8)

Sen ber jag om ursäkt om jag framstod som "översittig" - blev bara lite lätt trött.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av kotten »

Fair enough - point taken. Det har man tillåtelse att vara under de allt mer sedvanliga berg-och-dalbana-turer som Djurgården finner det passande att bjuda oss fans på.

God natt för ikväll.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Acke83 »

Lite info om det skumme plockandet av målvakten
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... g-mitt-fel
Simon08
Inlägg: 14
Blev medlem: 2011-06-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Simon08 »

Får man fråga vad Fabriken hade för sig under denna tillställning?
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av lajjnus »

Simon08 skrev:Får man fråga vad Fabriken hade för sig under denna tillställning?
Vad hände i Malmö tidigare samma dag? :wink:
Skriv svar