Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2024-12-18 14:49:55
Donkels-3.0 skrev: 2024-12-18 14:45:50
sauron skrev: 2024-12-18 14:19:36 Utan att försvara de exakta orden (som är en partsinlaga) så kan man ju naturligtvis ha åsikter om att Dick ska "hålla sig kall", men om man tittar på helheten i domarinsatsen och sammanhanget så har jag full förståelse den frustration som måste ha funnits därute igår.
Men naturligtvis så kommer diskussionen nu bara handla om huruvida Dicken uttryckt sig olämpligt och inte om domarkvartettens lämplighet att vistas på en rink (och jag säger kvartettens eftersom samtliga var, på ren svenska, skitusla).
Ja domarinsatsen var horribel igår men Dicken får sluta tjafsa med domarna för där var det bara Joel som kom undan med sånt
Alla fattar ju att han aldrig skulle gjort ngt men bara att man hotar en kvinna får riktigt dåliga vibbar. Man kan inte försvara det beteendet oavsett insats. Förväntar mig att klubben uttalar sig. Vi ska vara lite finare även här!
På vilket sätt spelar könet roll? Det ska inte tas med alls. Hon är ett precis lika stort offer som alla andra lättkränkta stackare i randigt.
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ohddan »

Vad är det ens att diskutera snart 2025? Är väl klart som fan att han ryker med en så idiotisk kommentar. Han ska vara glad över 3 matcher enbart.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Ohddan skrev: 2024-12-18 15:49:39 Vad är det ens att diskutera snart 2025? Är väl klart som fan att han ryker med en så idiotisk kommentar. Han ska vara glad över 3 matcher enbart.
Ja, han gjorde bort sig och får ta konsekvenserna helt enkelt. Wikegård och Kimby är nog inte så nöjda och han får nog höra det internt också.

Bra tajming med Kelleher tillbaka samtidigt.
Expert.
Användarvisningsbild
jsson

Säsongen 2024/25

Inlägg av jsson »

Jag kan hålla med om att domarna behöver bli bättre på att ta emot och framförallt processa saklig kritig, oavsett i vilket tonläge den kommer. Men att hota om våld är en helt annan sak. Fingertoppskänslan fanns kanske inte riktigt där hos varken Dick eller domaren igår. Men det där är inget jag vill se mer av. Hellre fälla än fria i det fallet.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

EspenK skrev: 2024-12-18 14:54:16
Eriksson skrev: 2024-12-18 14:48:47
Exile skrev: 2024-12-18 11:25:23
Eriksson skrev: 2024-12-18 11:14:50 Det är så djävla mycket #kränkt i det här landet. Som domare i hockey så borde du fatta att det är en massa adrenalinstimma testosterontoppade män du är omgiven av som kanske säger inte så smarta saker alla gånger Kan du inte hantera det på ett bättre sätt än att gå och gråta i mammas kjol så kanske du skall skippa att vara domare

Om jag spekulerar så tror jag Dick inte riktade hotet mot henne, utan mera en signal om att man som spelare inte vet vem det är som tafsar på en och då kan du råka illa ut i tron om att det är nån motståndare

Bild
Vill du att domarkåren ska bli ännu sämre? Det är ett jävla yrke om du inte har fattat det ännu, de är inte välbetalda spelare.
Hur kan domarkåren bli sämre av att man som domare ger fan i att dra allt till ytterligheter? Snart vågar ju spelarna inte ens öppna käften. I det här fallet så borde det räckt med en 2.a men hon vart väl så djävla kränkt att huvuddomaren kände sig tvungen att statuera exempel

Hade Dick sagt samma sak till mig så hade jag inte grinat som en fjolla utan helt sonika frågat vad han menade med det han sa, men icke, det är bättre att reagera med taggarna utåt och direkt tro det värsta.

Kalla domare för yrke, bisyssla skulle jag kalla det för

Hockeyn idag är ett djävla #kränkt2024, du får snart inte titta på en domare, står du å smågruffar så är det 5+game. Knappt så du får tackla nån.
Säger du nåt till en domare så bedöms det som allvarligare än att åka på en huvudtackling.

Hockeyn är snart mera fjollsport än fotboll. Kolla på en handbollsmatch, eller till och med innebandy så smäller det mera där och sägs "fulare saker" men inte tillstymmelse till #kränkt

Sen är det en helt annan femma att Dick kläcker ur sig korkade saker, Han om nån borde veta bättre
Gillar oftast det du skriver men här får du kamma till dig lite. Hot om våld ska vi inte syssla med i DIF. Domarna är redan utrotningshotade. Därför nivån på de som finns sjunker. Urvalet blir mindre. Ser det både i fotbollen och i hockeyn: Vem vill leva med ständiga hot mot sig själv och familjen, att få besök hemma av missnöjda supportrar(vilket förekommit)?
Med risk för att repetetera mig.....

Har väl aldrig påstått att det Dick säger är acceptabelt eller att hot skulle vara ok. Det vi har som så kallad fakta är en parts utsago, hur vet vi att det ens stämmer? Hur vet vi att han menade att hota eller skada domaren?

Dick är Dick, han borde lärt sig vid det här laget att hålla käften stängd, men att döma ut honom på något han sagt endast en parts tolkning av det är fel. I min värld så borde huvuddomaren tagit ett snack med Dick och frågat vad han menar med det han sa

Eller tror du själv att Dick på fullaste allvar menade att skada henne om hon rört honom igen. Vad jag menar är att det är inte Ok att säga det han sa, men allt är en tolkningsfråga, hade han sagt det till mig så hade jag bara dragit på mungipan och frågat vad han menade eftersom det är enda sättet att få veta istället för att anta

Sen så tror jag att allvarliga hot från spelare är minimalt, det är snarare fansen som är problemet där
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

Petra Malm skulle varit hockeydomare istället hon hade bara sagt åk och sätt dig din jävel och använd inte sånna ord mot mig, Dick hade åkt och satt sig sen hade man skippat allt larvigt efterspel. Den här domaren som dömde igår såg sin chans att bli kränkt, och tog den. Men det är ju såhär folk är formade idag. Sorgligt.
Spela fult
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Säsongen 2024/25

Inlägg av MarcusDaze »

diftobbe89 skrev: 2024-12-18 16:34:10 Petra Malm skulle varit hockeydomare istället hon hade bara sagt åk och sätt dig din jävel och använd inte sånna ord mot mig, Dick hade åkt och satt sig sen hade man skippat allt larvigt efterspel. Den här domaren som dömde igår såg sin chans att bli kränkt, och tog den. Men det är ju såhär folk är formade idag. Sorgligt.
Håller med dig i sak, men reglerna finns där. Domaren spelar efter samma regelbok som Dick. Lättkränkt eller ej.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2024-12-18 16:34:10 Petra Malm skulle varit hockeydomare istället hon hade bara sagt åk och sätt dig din jävel och använd inte sånna ord mot mig, Dick hade åkt och satt sig sen hade man skippat allt larvigt efterspel. Den här domaren som dömde igår såg sin chans att bli kränkt, och tog den. Men det är ju såhär folk är formade idag. Sorgligt.
Fullträff!
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

Tydligen så har Wiken tagit det rätt bra

Det värkar vara så här från dom
Han fick sitt straff och tog det med en kopp kaffe
(Vad han med kaffe vet jag inte )
Nu glömmer vi och går vidare !

Och det tycker jag låter bra !
The DIF ONE
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 2024/25

Inlägg av sauron »

Manijock skrev: 2024-12-18 15:14:28
sauron skrev: 2024-12-18 14:19:36 Utan att försvara de exakta orden (som är en partsinlaga) så kan man ju naturligtvis ha åsikter om att Dick ska "hålla sig kall", men om man tittar på helheten i domarinsatsen och sammanhanget så har jag full förståelse den frustration som måste ha funnits därute igår.
Men naturligtvis så kommer diskussionen nu bara handla om huruvida Dicken uttryckt sig olämpligt och inte om domarkvartettens lämplighet att vistas på en rink (och jag säger kvartettens eftersom samtliga var, på ren svenska, skitusla).
Ja domarinsatsen var horribel igår men Dicken får sluta tjafsa med domarna för där var det bara Joel som kom undan med sånt
Alla fattar ju att han aldrig skulle gjort ngt men bara att man hotar en kvinna får riktigt dåliga vibbar. Man kan inte försvara det beteendet oavsett insats. Förväntar mig att klubben uttalar sig. Vi ska vara lite finare även här!
På vilket sätt spelar könet roll? Det ska inte tas med alls. Hon är ett precis lika stort offer som alla andra lättkränkta stackare i randigt.
I en perfekt värld hade hon varit där för sin kompetens, men hon visade med all önskvärd tydlighet att så inte är fallet. Att de andra domarna drabbas av "White knight complex" och vill "skydda" henne är ju också väldigt tydligt.

Som jag sagt tidigare, dålig och lättkränkt är inte en optimal kombo...
It's the hope that kills you.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

sauron skrev: 2024-12-18 17:16:59
Manijock skrev: 2024-12-18 15:14:28
I en perfekt värld hade hon varit där för sin kompetens, men hon visade med all önskvärd tydlighet att så inte är fallet. Att de andra domarna drabbas av "White knight complex" och vill "skydda" henne är ju också väldigt tydligt.

Som jag sagt tidigare, dålig och lättkränkt är inte en optimal kombo...
Hörde att fotbollarna beskrev henne med konståknings skridskor och vollanger med spets

Låter som någon som skulle disney on ice och gick fel
The DIF ONE
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Detta är bara onödigt av Dick ingen annan. Han har sig bara själv att skylla. Men det är inte första gången som Dicks mun har satt han i knipa. Tyvärr så får man detta också med hans otroliga spelskicklighet. Men tre matcher var bättre än jag trodde och hoppas att han inte drar på sig sånna här onödiga och matchavgörande straff i fortsättningen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Nu när folk verkar tycka att Dick har sig själv att skylla och borde hållit huvudet kallt så tänker jag faktiskt rida ut till hans försvar hör och häpna allihopa.

Jag förstår inte hur Domaren tolkat det Dick har sagt, går det ens att tolka så att det är rimligt med avstängning och dryga böter? Jag tycker inte av att det framgår riktigt av det han enligt media ska ha sagt, vad han egentligen menar och därför borde han anses oskyldig då det ej är bevisat vad som är hans uppsåt.

Men ingen människa ska egentligen behöva uppleva att bli tagen på mot sin vilja, sen måste man absolut ha fingertoppskänsla i vissa situationer och det är väl där det kan bli svårt då alla har olika gränser och upplever sådant olika. MEN här lär vi barn att säga ”stopp min kropp” och när Dick säger ifrån att han inte vill att den kvinnliga domaren ska röra vid honom, vilket jag faktiskt har full förståelse. När Dick står upp för det och säger det på ”sitt sätt” så blir han halshuggen av disciplinnämnden. Jag förstår att Domaren måste få ha/ta kontroll över situation som uppstår i matcher oavsett kön. Men att Dick ska behöva bli bestraffad för sin egen mänskliga rättighet är bara ett sådant fullständigt övergrepp. Nästan tystnadskultur-känsla inom Svensk hockey.
I min lagbok är Dick utsatt för dubbelt övergrepp, både personligen och iakttaget domarkårens helhetsbedömning för att ha sagt att han inte vill bli berörd av en kvinnlig domare när så inte är nödvändigt.

FREE THE DICK!!
coden

Säsongen 2024/25

Inlägg av coden »

gnihet verkar göra sin plikt mot bikbok iaf....vore ju helt sjukt om vi fortfarande skulle ha chans på serieledning om vi piskar grisbok den 27e
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

coden skrev: 2024-12-18 20:49:00 gnihet verkar göra sin plikt mot bikbok iaf....vore ju helt sjukt om vi fortfarande skulle ha chans på serieledning om vi piskar grisbok den 27e
Ja! Björka lär väl hämta upp i slutminut i vanlig ordning.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skriv svar