Osten östlund skrev: ↑2024-12-18 12:53:03Spelar han den 2a. ?Galning1998 skrev: ↑2024-12-18 12:32:07Träna hemma i Stockholm är bättre än åka buss till Östersund och Oskarshamn i mellandagarna/efter nyår
[/
BESLUT
Efter match mellan Djurgårdens IF - Kalmar HC, HockeyAllsvenskan, den 17 december 2024, åläggs Dick Axelsson, Djurgårdens IF, följande straff för Abuse of Officials:
Avstängning fr.o.m. den 18 december 2024 t.o.m. den 2 januari 2025. Avstängningen avser endast ishockey och gäller deltagande i tävling/uppvisning.
Böter om 6 000 kr.
Säsongen 2024/25
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Kanske vi visste sedan innan men 48 000 i månadslön på Dick då. Där har vi så här långt absolut fått valuta för pengarna.
6 000 / 12,5% = 48 000
6 000 / 12,5% = 48 000
-
Säsongen 2024/25
GULD skrev: ↑2024-12-18 13:17:14Länk , gällande dom. Nä verkar inte som det. 3 matcher.Osten östlund skrev: ↑2024-12-18 12:53:03Spelar han den 2a. ?Galning1998 skrev: ↑2024-12-18 12:32:07Träna hemma i Stockholm är bättre än åka buss till Östersund och Oskarshamn i mellandagarna/efter nyår
[/
BESLUT
Efter match mellan Djurgårdens IF - Kalmar HC, HockeyAllsvenskan, den 17 december 2024, åläggs Dick Axelsson, Djurgårdens IF, följande straff för Abuse of Officials:
Avstängning fr.o.m. den 18 december 2024 t.o.m. den 2 januari 2025. Avstängningen avser endast ishockey och gäller deltagande i tävling/uppvisning.
Böter om 6 000 kr.
https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view
Säsongen 2024/25
Karlskoga Östersund och Vimmerby missar han. Tillbaka till toppmatcherna mot Oskarshamn, Ssk och Mora.
Ett tufft sportsligt tapp.
Ett tufft sportsligt tapp.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Kelleher och Frondell får lira dom tre matcherna där Dick är borta sen så får dagsformen avgöra
-
Säsongen 2024/25
Han sa redan för 1månad sen att han skulle stå över några matcher för att inte slita på kropp
Och nu hörde jag från säker källa att det var exakt dom här matcherna förutom den sissta ! Han skulle altså endå ha ett uppehåll

Snacka om taijming
The DIF ONE
-
Säsongen 2024/25
Dom har redan sen längen plan för dom första 2 mathernaDonkels-3.0 skrev: ↑2024-12-18 13:30:10 Kelleher och Frondell får lira dom tre matcherna där Dick är borta sen så får dagsformen avgöra
Då dick skulle ha spa dagar. Nä han skulle endå stått över dom första 2 matcherna
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Han ska köra som Klasen.
Himla sätt att hota kvinnor. Är inte DIF.
Skärp dig!
Himla sätt att hota kvinnor. Är inte DIF.
Skärp dig!
Säsongen 2024/25
Utan att försvara de exakta orden (som är en partsinlaga) så kan man ju naturligtvis ha åsikter om att Dick ska "hålla sig kall", men om man tittar på helheten i domarinsatsen och sammanhanget så har jag full förståelse den frustration som måste ha funnits därute igår.
Men naturligtvis så kommer diskussionen nu bara handla om huruvida Dicken uttryckt sig olämpligt och inte om domarkvartettens lämplighet att vistas på en rink (och jag säger kvartettens eftersom samtliga var, på ren svenska, skitusla).
Men naturligtvis så kommer diskussionen nu bara handla om huruvida Dicken uttryckt sig olämpligt och inte om domarkvartettens lämplighet att vistas på en rink (och jag säger kvartettens eftersom samtliga var, på ren svenska, skitusla).
It's the hope that kills you.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Ja domarinsatsen var horribel igår men Dicken får sluta tjafsa med domarna för där var det bara Joel som kom undan med såntsauron skrev: ↑2024-12-18 14:19:36 Utan att försvara de exakta orden (som är en partsinlaga) så kan man ju naturligtvis ha åsikter om att Dick ska "hålla sig kall", men om man tittar på helheten i domarinsatsen och sammanhanget så har jag full förståelse den frustration som måste ha funnits därute igår.
Säsongen 2024/25
Hur kan domarkåren bli sämre av att man som domare ger fan i att dra allt till ytterligheter? Snart vågar ju spelarna inte ens öppna käften. I det här fallet så borde det räckt med en 2.a men hon vart väl så djävla kränkt att huvuddomaren kände sig tvungen att statuera exempelExile skrev: ↑2024-12-18 11:25:23Vill du att domarkåren ska bli ännu sämre? Det är ett jävla yrke om du inte har fattat det ännu, de är inte välbetalda spelare.Eriksson skrev: ↑2024-12-18 11:14:50 Det är så djävla mycket #kränkt i det här landet. Som domare i hockey så borde du fatta att det är en massa adrenalinstimma testosterontoppade män du är omgiven av som kanske säger inte så smarta saker alla gånger Kan du inte hantera det på ett bättre sätt än att gå och gråta i mammas kjol så kanske du skall skippa att vara domare
Om jag spekulerar så tror jag Dick inte riktade hotet mot henne, utan mera en signal om att man som spelare inte vet vem det är som tafsar på en och då kan du råka illa ut i tron om att det är nån motståndare
![]()
Hade Dick sagt samma sak till mig så hade jag inte grinat som en fjolla utan helt sonika frågat vad han menade med det han sa, men icke, det är bättre att reagera med taggarna utåt och direkt tro det värsta.
Kalla domare för yrke, bisyssla skulle jag kalla det för
Hockeyn idag är ett djävla #kränkt2024, du får snart inte titta på en domare, står du å smågruffar så är det 5+game. Knappt så du får tackla nån.
Säger du nåt till en domare så bedöms det som allvarligare än att åka på en huvudtackling.
Hockeyn är snart mera fjollsport än fotboll. Kolla på en handbollsmatch, eller till och med innebandy så smäller det mera där och sägs "fulare saker" men inte tillstymmelse till #kränkt
Sen är det en helt annan femma att Dick kläcker ur sig korkade saker, Han om nån borde veta bättre
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Alla fattar ju att han aldrig skulle gjort ngt men bara att man hotar en kvinna får riktigt dåliga vibbar. Man kan inte försvara det beteendet oavsett insats. Förväntar mig att klubben uttalar sig. Vi ska vara lite finare även här!Donkels-3.0 skrev: ↑2024-12-18 14:45:50Ja domarinsatsen var horribel igår men Dicken får sluta tjafsa med domarna för där var det bara Joel som kom undan med såntsauron skrev: ↑2024-12-18 14:19:36 Utan att försvara de exakta orden (som är en partsinlaga) så kan man ju naturligtvis ha åsikter om att Dick ska "hålla sig kall", men om man tittar på helheten i domarinsatsen och sammanhanget så har jag full förståelse den frustration som måste ha funnits därute igår.
Säsongen 2024/25
Gillar oftast det du skriver men här får du kamma till dig lite. Hot om våld ska vi inte syssla med i DIF. Domarna är redan utrotningshotade. Därför nivån på de som finns sjunker. Urvalet blir mindre. Ser det både i fotbollen och i hockeyn: Vem vill leva med ständiga hot mot sig själv och familjen, att få besök hemma av missnöjda supportrar(vilket förekommit)?Eriksson skrev: ↑2024-12-18 14:48:47Hur kan domarkåren bli sämre av att man som domare ger fan i att dra allt till ytterligheter? Snart vågar ju spelarna inte ens öppna käften. I det här fallet så borde det räckt med en 2.a men hon vart väl så djävla kränkt att huvuddomaren kände sig tvungen att statuera exempelExile skrev: ↑2024-12-18 11:25:23Vill du att domarkåren ska bli ännu sämre? Det är ett jävla yrke om du inte har fattat det ännu, de är inte välbetalda spelare.Eriksson skrev: ↑2024-12-18 11:14:50 Det är så djävla mycket #kränkt i det här landet. Som domare i hockey så borde du fatta att det är en massa adrenalinstimma testosterontoppade män du är omgiven av som kanske säger inte så smarta saker alla gånger Kan du inte hantera det på ett bättre sätt än att gå och gråta i mammas kjol så kanske du skall skippa att vara domare
Om jag spekulerar så tror jag Dick inte riktade hotet mot henne, utan mera en signal om att man som spelare inte vet vem det är som tafsar på en och då kan du råka illa ut i tron om att det är nån motståndare
![]()
Hade Dick sagt samma sak till mig så hade jag inte grinat som en fjolla utan helt sonika frågat vad han menade med det han sa, men icke, det är bättre att reagera med taggarna utåt och direkt tro det värsta.
Hockeyn idag är ett djävla #kränkt2024, du får snart inte titta på en domare, står du å smågruffar så är det 5+game. Knappt så du får tackla nån.
Säger du nåt till en domare så bedöms det som allvarligare än att åka på en huvudtackling.
Hockeyn är snart mera fjollsport än fotboll. Kolla på en handbollsmatch, eller till och med innebandy så smäller det mera där och sägs "fulare saker" men inte tillstymmelse till #kränkt
Sen är det en helt annan femma att Dick kläcker ur sig korkade saker, Han om nån borde veta bättre
Säsongen 2024/25
Jag skulle betala för att se dig försöka övertyga nuvarande domarkår.Eriksson skrev: ↑2024-12-18 14:48:47Hur kan domarkåren bli sämre av att man som domare ger fan i att dra allt till ytterligheter? Snart vågar ju spelarna inte ens öppna käften. I det här fallet så borde det räckt med en 2.a men hon vart väl så djävla kränkt att huvuddomaren kände sig tvungen att statuera exempelExile skrev: ↑2024-12-18 11:25:23Vill du att domarkåren ska bli ännu sämre? Det är ett jävla yrke om du inte har fattat det ännu, de är inte välbetalda spelare.Eriksson skrev: ↑2024-12-18 11:14:50 Det är så djävla mycket #kränkt i det här landet. Som domare i hockey så borde du fatta att det är en massa adrenalinstimma testosterontoppade män du är omgiven av som kanske säger inte så smarta saker alla gånger Kan du inte hantera det på ett bättre sätt än att gå och gråta i mammas kjol så kanske du skall skippa att vara domare
![]()

Bara att du snörar på dig grillorna och startar en domarkarriär om du nu är lugn med att få hot riktad mot dig. För inte lär du få med dig den nuvarande kåren i dina resonemang.
Senast redigerad av Exile den 2024-12-18 15:01:41, redigerad totalt 2 gång.
Säsongen 2024/25
Hon (ska vara) är där på merit, då ska naturligtvis könet inte spela någon roll, och om man är så dålig på sitt jobb och dessutom lättkränkt så vete fan om man inte bör tänka över sitt yrkesval.EspenK skrev: ↑2024-12-18 14:49:55Alla fattar ju att han aldrig skulle gjort ngt men bara att man hotar en kvinna får riktigt dåliga vibbar. Man kan inte försvara det beteendet oavsett insats. Förväntar mig att klubben uttalar sig. Vi ska vara lite finare även här!Donkels-3.0 skrev: ↑2024-12-18 14:45:50Ja domarinsatsen var horribel igår men Dicken får sluta tjafsa med domarna för där var det bara Joel som kom undan med såntsauron skrev: ↑2024-12-18 14:19:36 Utan att försvara de exakta orden (som är en partsinlaga) så kan man ju naturligtvis ha åsikter om att Dick ska "hålla sig kall", men om man tittar på helheten i domarinsatsen och sammanhanget så har jag full förståelse den frustration som måste ha funnits därute igår.
Så vitt jag vet så hade väl kommentaren med att göra att hon rivit i honom under spelets gång och han tyckte att hon skulle sluta med det. Men det är som sagt en fråga om tolkning och dessvärre har domarna tolkningsföreträde.
It's the hope that kills you.