Krig i familjen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ragge1 skrev:Ja du är skrattretande.
Vad fan har DIF Fotboll med detta att göra? Får vi ingen arena är det Stockholms Stads fel och inte DIF Hockey. Faktum är dessutom att jag hellre ser att DIF Hockey får en "egen" arena än Fotbollssektionen, som redan har en fullgod arena och bra kapital, till skillnad från DIF Hockey.
Detta inlägg kan med enkelhet utses till årets mest korkade och felaktiga. Att hävda att Stadion är en fullgod arena är inget annat än fel, fel och åter fel. Vi snackar om en arena som har ca 5000 bra platser, löparbanor, K-märkt, urusla möjligheter till försäljning / toaletter, saknar markuppvärmning, ej godkänd för högriskmatcher eller derbyn. För att då inte tala om spel i Europa

Trots detta anser du att hockeyn har ett större behov?

*Suck*

Skulle man jämföra Stadion med en hockeyarena i Sverige finns det nog ingen som når ner till rätt nivå. Närmast torde Moras komma dock.
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Micke Nylander skrev:
ogooglad skrev:
spiik skrev:
Micke Nylander skrev:
zero_cool skrev:Mats Larsson förstår inte hur det här beslutet påverkar fotbollen?! Är han på riktigt? Va fan pratar den mannen om... Vårat hockeylag kommer numera bli systerbolag med bajen-fotboll. AEG kommer möjligen ta över hela globenområdet. De vill självklart fylla sina arenor, då också stockholmsarenan. Kommer de lobba för att DIF ska spela där i framtiden? Hmmm låt mig tänka.... dööööhhh... JA! Kommer de sätta press på staden att inte ge oss ny mark... Troligen. Kommer de ge oss Hovet så att vi sköter driften där? Föga troligt.

I min lilla värld är Anschutz en kille som står låååångt till höger i USA... dvs bra mycket längre till höger än våra moderater. Vad vill jag då säga med det, jo jag tror att han gillar deg. Han vill således maximera sin vinst. Gör han det genom att låta DIF sköta Hovet. Nä det tror jag inte. Han lär hyra ut Hovet till ett ok pris och sen ta intäkterna för kringförsäljningen. Han skiter väl i om det är DIF, ajikå eller bajen som spelar på Hovet, bara han får vinsten.

Varför måste vi spela kvar på Hovet? Varför är en ett gemensamt DIF-område helt otänkbart för hockeyn? Det hade varit optimalt för DIF! Nu ska vi istället hamna i knät på AEG/bajen. Mitt råd till styrelsen är följande: se lite längre än till nästa säsong. Åk iväg några dagar med fotbollens styrelse och planera framtiden för ett gemensamt DIF! Ja och se till att backa ur det här med AEG illa kvickt!
Du har inte hängt med så mycket i diskussionerna va? Läs igenom denna tråd, framförallt de inlägg som skrevs efter mötet igår. Och börja sen fundera lite. Jag orkar nämligen inte argumentera mot dig då du ställer samma frågor som folk tidigare har ställt i denna tråd. Läs och få svar där! Om du fortfarande inte förstår kanske du kan utveckla dina frågor lite grann?
Håller med! Börjar bli lite tjatigt med alla, helt plötsligt, nyreggade på forumet som sprider en massa surrealistiska argument.

Missförstå mig rätt - alla ska få komma till uttryck, och det är viktigt att detta debatteras och analyseras från alla möjliga vinklar. Men nu är det som är beslutat och försök förstå de bakomliggande orsakerna till att detta just nu är den bästa möjligheten för DIF Hockey att kunna börja konkurrera på samma villkor som övriga klubbar.

Visst, en DIF camp med en superarena må vara det allra bästa alternativet, men knappast det mest realistiska. Det är en dröm som ligger så långt bort från verkligheten att det just förblir en våt dröm.
Möjligt att det skulle kunna bli av i framtiden men för det finns ingen tid att vänta.

Varför äger man ett lag, vad tjänar man för pengar på det?

Om det är ett lag som barcelona, galaxy, valfritt NHL-lag eller liknande så är tv-rättigheter och merchandise en stor intäkt som kan ge stor vinst.
I Sverige finns knappast dessa intäkter - så varför skall AEG ge sig in i bajen och DIF egentligen?

I min värld så ger de sig in i DIF och bajen för att få kontroll över alla arenor i norra europas huvudstad. När de väl har det så kommer den främst aintäkten vara konserter och andra arrangemang - det är därför man ger sig in i detta - inte för att göra DIF till ett världslag.

Hur DIF långsiktigt skall tjäna på att byta huresvärd men fortfarande inte kontrollera och driva sin egen arena övergår mitt förstånd. Sen kanske vi inte hade några alternativ, staden kanske har pressat DIF till detta eftersom staden uppenbarligen vill att samma aktör driver samtliga arenor. om så är fallet skulle man gått ut med det direkt - allt för att sätta fokus på hur staden håller på att sälja ut stockholms idrottslag och arenor till en amerikansk jättekoncern.

Det gjorde inte hockeyn - istället tittade man efter närmsta tvål att böja sig efter.
Tack gode gud så vill inte DIF bli ett värdslag, de vill bara bli ledande i Sverige! :)

Men i alla fall. Visst stämmer det att arenorna även kommer användas till konserter, men vad tror du Globen kommer vara till för när vi spelar på Hovet? AEG vill göra så stor vinst som möjligt, inget konstigt i det. Men DIF Hockey kan locka grymt mycket personer till sina matcher, och som sagt, AEG är beredda att pröjsa så Hovet blir en skön hockeyarena som är Djurgårdens! Konserter? Visst, men det gör väl inget om det blir konserter också, det kommer DIF tjäna på, tror jag!

Fortfarande, det finns risker med allt, men det här var nödvändigt för att överleva.

Konserter är jättebra - förutsatt att det är DIF som tjänar pengar på dem och det förutsätter att DIF äger eller driver arenan. Som det nu blir, så kommer AEG driva arenorna och därmed ha hela makten att bestömma hur mycket pengar DIF och bajen skall få. Istället för att själva styra utvecklingen (vilket är målet med alla arenaplaner i Stockholm) för det egna laget - så kommer nu AEG´s välvilja vara det som bestämmer hur stor budget vi har.

Det kanske inte fanns några alternativ nu - men det verkar mer som att det har funnits alternativ, men att man mörkat hela upplägget för att kunna presentera det sent som faan och sedan kunna sitta och säga attt "Vi har inga andra val - då åker vi ner en division"

Nästa gång man tar ett för supportrarna obekvämt beslut kommer det vara samma visa - man kommer se till att inte ha några andra val - supportrarna får valen att klubben skrotas (flyttas ner mm) - eller så gör man som styrelsen anser.

Mänskligheten har utrotat hela folkslag genom att steg för steg föra en befolkning dit man vill - ni tror att DIF hockey inte går att köra i botten på liknande sätt?

Skrämmande...!!!
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

I avtalet finns möjligheter för AEG att öka sitt aktieinnehav i Djurgården hockey till 35 procent. Och många fans är nu rädda att tappa kontrollen av sin klubb.

– Men då skulle jag vara mer rädd för starka riskkaptialbolag som går in och styr vilka spelare man ska köpa för att sedan kunna sälja vidare. Så som sker i Djurgården fotboll. Vad skulle Anschutz styra hos oss när vi inte har den här typen av spelarförsäljning inom hockeyn? Det enda han kan styra över är sortimentet i och utformningen av arenan, säger Forsberg

Är han på riktigt? Det där måste vara det mest korkade jag har hört på länge!

Och så säger han att Jacobsson inte har någon koll...

Jösses...
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Volker T. skrev:I avtalet finns möjligheter för AEG att öka sitt aktieinnehav i Djurgården hockey till 35 procent. Och många fans är nu rädda att tappa kontrollen av sin klubb.

– Men då skulle jag vara mer rädd för starka riskkaptialbolag som går in och styr vilka spelare man ska köpa för att sedan kunna sälja vidare. Så som sker i Djurgården fotboll. Vad skulle Anschutz styra hos oss när vi inte har den här typen av spelarförsäljning inom hockeyn? Det enda han kan styra över är sortimentet i och utformningen av arenan, säger Forsberg

Är han på riktigt? Det där måste vara det mest korkade jag har hört på länge!

Och så säger han att Jacobsson inte har någon koll...

Jösses...
Hockeystyrelsen är alltså fortfarande bara business (om än misslyckad), pajashatt och 2Unlimited. Man tror uppenbarligen att allt supportrarna bryr sig om är vilka som spelar i klubben och om popcornen är saltade eller smakar curry.

Fotbollen har iallafall förstått att föreningens hjärta består av hardcore-supportrarna som brinner för klubben och som står för klubbens identitet - sen gör ju även fotbollen fel ibland - men sen råsundaplanerna i början av 2000-talet så har man fattat galoppen.

Jag trodde hockeyn var på rätt väg med hovetflytten och ståplats - så kommer en sån här grej.
Senast redigerad av ogooglad den 2008-04-23 12:48:02, redigerad totalt 1 gånger.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev:
Vad fan har DIF Fotboll med detta att göra? Får vi ingen arena är det Stockholms Stads fel och inte DIF Hockey. Faktum är dessutom att jag hellre ser att DIF Hockey får en "egen" arena än Fotbollssektionen, som redan har en fullgod arena och bra kapital, till skillnad från DIF Hockey.
Detta inlägg kan med enkelhet utses till årets mest korkade och felaktiga. Att hävda att Stadion är en fullgod arena är inget annat än fel, fel och åter fel. Vi snackar om en arena som har ca 5000 bra platser, löparbanor, K-märkt, urusla möjligheter till försäljning / toaletter, saknar markuppvärmning, ej godkänd för högriskmatcher eller derbyn. För att då inte tala om spel i Europa

*Suck*

Skulle man jämföra Stadion med en hockeyarena i Sverige finns det nog ingen som når ner till rätt nivå. Närmast torde Moras komma dock.
Tror han menar mer att, hockeyn behöver en alldeles egen arena mer än Fotbollens... Varför, vet du nog. :
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte någon som gillar att AEG går in i DIF tala om på vilket sätt DIF i framtiden skulle vinna på att AEG tar över driften av arenorna i området?

AEG är ett företag som vill tjäna pengar. Hand upp de som tror att hyran blir lägre om / när de ta över? Varför skulle ett företag som vill tjäna pengar släppa kringförsäljningen? Jag skulle snarast gissa att hyran blir högre för DIF om AEG tillåts ta över området. Varför? Jo av den enkla anledningen att om AEG hyr av staden kostar detta pengar. Pengar som AEG skall ha in. Efter detta skall man göra vinst. Gissa vilka som i slutändan får betala extra steget? Självfallet hyresgästerna? Ju fler led det blir mellan ägare och "köpare" ju dyrare blir det hela svårare än så är det inte.

Dessutom verkar ju vissa härinne tro att vi skulle få mer makt över arena om AEG tar över. Vad får er att tro detta? Vi kommer antagligen att ha like lite att säga till om oavsett om vår hyresvärd heter AEG eller Staden.

Det enda som denna utveckling leder till är att DIF än mer satt sig i ett beroende förhållande till andra aktörer. Är det någon som på fullaste allvar tror att det blir lättare att få saker att gå vår väg om det finns fler personer i sandlådan att komma överrens med?

Sedan bör också frågan ställas; Vilka är lättast att sammarbeta med AEG eller Staden? Denna fråga är givetvis betydligt svårare att svara på, men Staden borde rimligtvis känna att visst ansvar för "sina" föreningar. Är det någon som tror att AEG känner minsta ansvar? Detta är ett företag som inte tvekar på att byta namn eller flytta på lag om det går at tjäna pengar.

Visst vissa hävdar att DIF kan stoppa detta. Jag säger kanske. Ledningen har ju med denna deal visat att de kan tänka sig gå med på det mesta. Vad finns det som säger att om läget blir än värre att man då helt enkelt går med på att ändra namnet eller något liknande? Man har ju redan med denna deal visat att man inte är direkt villiga att slåss.

Att nu prata om försningsmöte känns dessutom skrattretande. Hade man skött den affär på rätt sätt från början hade detta inte behövts alls. Hade man valt att hålla en öppen diskussion i frågan hade aldrig denna storm blåst upp alls. Nu valde man istället att köra i löndom och jag kan bara tolka detta som att man hade något att dölja.

DIF hockey har under 2-3 år lyckats bygga upp sin image igen och åter börjat vinna fansens förtroende. Detta slår med ett slag sönder allt man byggt upp.

Att detta beslut kommer påverka fotbollen råder det inte heller någon tvekan om. Hur mycket kan bara framtiden utvisa...
zero_cool

Inlägg av zero_cool »

stolpskott skrev:
Kall-El skrev:

*Suck*

Tror han menar mer att, hockeyn behöver en alldeles egen arena mer än Fotbollens... Varför, vet du nog. :
Ett litet problem är ju att vi inte får en egen arena... Det är ju inte vi som kommer äga Hovet, det är ju AEG
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Trots att jag är råkritisk så skall jag skriva ett positivt inlägg.

Iochmed att staden kommer ge arena-rättigheterna till AEG - så kommer de ändå sitta på makten och då kan man lika gärna alliera sig med dem på riktigt.

Det är detta som staden gjort fel - de satsar på ett område och vill sedan att alla klubbar samlas där - istället för att utgå från klubbarnas behov.

Det ideala hade ju varit om
* DIF hockey köpt hovet och rustat upp med hjälp av valfri finansiär.
* bajen fotboll fått mark och sedan byggt sin egen arena.
* DIF fotboll fått mark och sedan byggt sin egen arena där.

Nu, delvis pga att bajen inte har råd att bygga själv, så skall staden fortsätta äga allt i globenområdegt, men man vill lägga ut driften på någon annan. Man kan inte lägga ut totala driften på bajen eller DIF, eftersom det vore orättvist - så varför inte på AEG.

AEG köper givetvis in sig för att sätta mer press på staden under upphandlingen - hur skall staden kunna ta konkurrenten när AEG till och med är delägare i både bajen och DIF?

Lurade allihop.
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Jag spyr faan på staden och AEG nu. Så trött på dessa arena-turer och hur det kommer slå sönder all idrott i Stockholm.

DIF-hockey är måhända klantar men de vet nog inte hur illa de har skadat klubben med detta - och möjligen har alternativen varit få.

Stockholm stad är en pajasstad som kommer mörda sina klubbar.
Sen kommer politikerna sitta och vara glada för att nån jävla skate-förening eller basketklubb tar guld i nåt SM.

Fy faan vad äckligt.
zero_cool

Inlägg av zero_cool »

Kall-El skrev:Kan inte någon som gillar att AEG går in i DIF tala om på vilket sätt DIF i framtiden skulle vinna på att AEG tar över driften av arenorna i området?

AEG är ett företag som vill tjäna pengar. Hand upp de som tror att hyran blir lägre om / när de ta över? Varför skulle ett företag som vill tjäna pengar släppa kringförsäljningen? Jag skulle snarast gissa att hyran blir högre för DIF om AEG tillåts ta över området. Varför? Jo av den enkla anledningen att om AEG hyr av staden kostar detta pengar. Pengar som AEG skall ha in. Efter detta skall man göra vinst. Gissa vilka som i slutändan får betala extra steget? Självfallet hyresgästerna? Ju fler led det blir mellan ägare och "köpare" ju dyrare blir det hela svårare än så är det inte.

Dessutom verkar ju vissa härinne tro att vi skulle få mer makt över arena om AEG tar över. Vad får er att tro detta? Vi kommer antagligen att ha like lite att säga till om oavsett om vår hyresvärd heter AEG eller Staden.

Det enda som denna utveckling leder till är att DIF än mer satt sig i ett beroende förhållande till andra aktörer. Är det någon som på fullaste allvar tror att det blir lättare att få saker att gå vår väg om det finns fler personer i sandlådan att komma överrens med?

Sedan bör också frågan ställas; Vilka är lättast att sammarbeta med AEG eller Staden? Denna fråga är givetvis betydligt svårare att svara på, men Staden borde rimligtvis känna att visst ansvar för "sina" föreningar. Är det någon som tror att AEG känner minsta ansvar? Detta är ett företag som inte tvekar på att byta namn eller flytta på lag om det går at tjäna pengar.

Visst vissa hävdar att DIF kan stoppa detta. Jag säger kanske. Ledningen har ju med denna deal visat att de kan tänka sig gå med på det mesta. Vad finns det som säger att om läget blir än värre att man då helt enkelt går med på att ändra namnet eller något liknande? Man har ju redan med denna deal visat att man inte är direkt villiga att slåss.

Att nu prata om försningsmöte känns dessutom skrattretande. Hade man skött den affär på rätt sätt från början hade detta inte behövts alls. Hade man valt att hålla en öppen diskussion i frågan hade aldrig denna storm blåst upp alls. Nu valde man istället att köra i löndom och jag kan bara tolka detta som att man hade något att dölja.

DIF hockey har under 2-3 år lyckats bygga upp sin image igen och åter börjat vinna fansens förtroende. Detta slår med ett slag sönder allt man byggt upp.

Att detta beslut kommer påverka fotbollen råder det inte heller någon tvekan om. Hur mycket kan bara framtiden utvisa...
Word!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El, var du på mötet igår? Jag frågar för att jag tycker att där fick du svar på alla dina frågor!

Det känns så tröttsamt att skriva samma sak gång på gång. Vi har INGET med Bajen fotboll att göra. Vi har en del att göra med AEG, som har aktier i Bajen fotboll. Tycka vad man vill om det, kanske inte optimala, men likförbannat så är inte DIF Hockey annorlunda mer än att man flyttat över hockeyverksamheten (A-lag, J20, J18) till bolaget. Ett bolag som AEG köpt in sig i.

Detta samarbete avbryts dock om staden och AEG inte kommer överens om upphandlingarna för att själva kunna ta över arenorna vid Globenområdet. DET litar jag på när Mats Larsson säger att så blir fallet!

Kall-El, jag räcker gärna upp handen. Jag tror inte AEG släpper allting till DIF, men jag tror att DIF får bättre villkor än vad de har idag. Jag citerar från artikeln om vad som sades på mötet:

"På frågan om varför AEG behövde äga en andel i Djurgården svarade Mats Larsson att man förvisso kan tänka sig andra konstruktioner, men att ett ägande ändå är den starkaste garanten för ett ömsesidigt intresse. Mats Larsson sa att det kanske hade funnits andra som kunde gå in med mer pengar, men att den bästa lösningen är att hitta en samarbetsform med den part som man hoppas ska få ta över driften av Hovet. Avtalet med AEG säger också att Djurgården ska få ägarliknande förhållanden som liknar dem som finns på andra Elitseriearenor. Visionen är ett renoverat Hovet, anpassat till dagens Djurgårdspublik, där man tar tillvara på den stämning som finns på arenan idag. Stämningen ska byggas in i arenan, inte byggas bort."

Det är vad avtalet säger. Bryta ett avtal utan att båda parter är överrens om att bryta det leder till rättsliga åtgärder. Jag tror ingen av parterna är intresserade av det.

Återigen, läs vad som har sagts här tidigare och LÄS hela artikeln på www.difhockey.se

Helt ärligt, jag tror inte du är en av de personer Kall-El, men jag känner mig ändå övertygad om att det finns personer som längtat efter ett scenario där de kan skälla och gapa på DIF Hockeys styrelse och få folk att välja mellan DIF Fotboll och DIF Hockey.

Så länge som båda föreningarna bär samma sköna emblém och bara heter Djurgården IF så spelar det inte någon roll! Det är sorgligt som fan att det finns de som inte håller med...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hur skulle vi kunna få bättre vilkor då vi skall arbeta mot ytterligare en aktör som enbart är med för att tjäna pengar?

Det är en ekvation jag inte får till att gå ihop?

Det är ingen hemlighet att jag inte tycker att styrelsen sköter sina uppdrag på ett tillfredsställande sätt. Hur denna soppa har skötts är bara ytterligare ett bevis för detta. Det känns som att man tvingat medlemmarna in på detta spår då man effektivt dödat alla andra möjligheter som funnits.

Bara för att ta ytterligare ett exempel. DIF har saknat en PP-back under 3-4 säasonger. Nu lyckas t o m AIK skaffa fram en sådan av kavlité. Vore inte så dumt om våra utsedda klarade av att genomföra samma bedrift som en Allsvensk klubb nu lyckats med.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El skrev:Hur skulle vi kunna få bättre vilkor då vi skall arbeta mot ytterligare en aktör som enbart är med för att tjäna pengar?

Det är en ekvation jag inte får till att gå ihop?

Det är ingen hemlighet att jag inte tycker att styrelsen sköter sina uppdrag på ett tillfredsställande sätt. Hur denna soppa har skötts är bara ytterligare ett bevis för detta. Det känns som att man tvingat medlemmarna in på detta spår då man effektivt dödat alla andra möjligheter som funnits.

Bara för att ta ytterligare ett exempel. DIF har saknat en PP-back under 3-4 säasonger. Nu lyckas t o m AIK skaffa fram en sådan av kavlité. Vore inte så dumt om våra utsedda klarade av att genomföra samma bedrift som en Allsvensk klubb nu lyckats med.
Jag kan inte förklara ekvationen eftersom jag inte vet hur avtalet ser ut. Jag vet, efter att ha hört på mötet igår och läst det citat jag nämnde i förra inlägget, att avtalet finns. Jag kan tänka mig dock att det är en långsiktig plan som menar på att om det går bra för DIF ekonomiskt så går det bra för AEG.

Detta för att DIF är det enda laget som kommer spela i "det nya Hovet", och då är det viktigt att det laget spelar i elitserien. Det vore som sagt att skjuta sig själv i foten för AEG om de sanerar DIF på alla pengar och tjänar kortsiktigt. Då kommer DIF inte vilja vara med längre, och det är ett scenario AEG inte vill se.

Detta är dock vad jag har förstått efter mötet igår. Detta kan dock vara lite luddigt, så om Jerker eller någon annan som förstår det här språket bättre får mer än gärna kommentera!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Bara för att ta ytterligare ett exempel. DIF har saknat en PP-back under 3-4 säasonger. Nu lyckas t o m AIK skaffa fram en sådan av kavlité. Vore inte så dumt om våra utsedda klarade av att genomföra samma bedrift som en Allsvensk klubb nu lyckats med.
Nja, du har ofta rätt, men Dick Tärnström är lite till åren och vill hem till Stockholm och till sin moderklubb. DIF har tyvärr ingen duktig PP-back som är lite till åren och vill hem till sin moderklubb.

Dick Tärnström har fått ett antal hjärnskakningar de sista året och tyvärr är hans NHL-karriär över. Vad har han för alternativ? SSK och AIK och nu blev det AIK, som kommer att få det mycket tufft att gå upp i elitserien nästa år. Det är inte helt obekannt att Dick Tärnström och Yared Hagos har mycket svårt att någonsin dra på sig ett Djurgårdsmärke. På sätt och vis tycker jag att det är befriande. Tänk om Daniel Fernholm hade haft samma stolthet som nämnda spelare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

TomyMörth skrev:
DIF_Soldier skrev:
TomyMörth skrev:
Bigge skrev:
Enok svulunder skrev: Väl talat Kall-El!
Som ja skrev sist i inlägget. DIF kan bryta om det visar sig att det inte gynar DIF.
Dessutom tror ni verkligen han tar in sina egna värderingar och åsikter in i sina företag? Har ju inte hört ngt om LA Galaxy eller LA kings än så länge.
Även om han verkar rubbad så skiter jag i hur dan han är som person, så länge MITT DIF får det bra så. Så ni dömmer ut honom enbart för hans åsikter, kan ju tillägga att de flesta kristna inte har så mycket över för bögar, av förståliga skäl.
Va hans företag läste jag som köpte Beckham till Galaxy, då kan ni ana vilka summor det företaget har att göra med.

Gärna källa vad denna info om honom står Kall-El.

Här är källan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Anschutz
Wikipedia är fanimig ingen källa.

Om du inte kan Engelska är det dax att sätta sig i skolbänken igen!
Klart jag kan engelska! Vad har förresten det att göra med om wikipedia är en tillförlitlig källa eller inte? vilken deghög som helst kan ju gå in och ändra uppgifter på wikipedia, därav ingen säker källa.
Säg den glädje som varar
Skriv svar