Krig i familjen?
Krig i familjen?
Aj Aj Aj
Krig i familjen?
http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter ... 8599&typ=1
Om det Jacobson säger stämmer att AEG även förvärvat option att köpa större delar av DIF Hockey är läget mycket allvarligt.
Om det Jacobson säger stämmer att DIF Hockey inte, på ett tidigt stadium, informerat DIF Fotboll om en eventuell affär med AEG är läget mycket allvarligt.
Om det Jacobson säger stämmer att DIF Hockey och DIF Fotboll inte prövat en gemensam lösning liknande en affär med AEG är läget mycket allvarligt.
Vem som är inkompetent saknar jag inblick i, men jag kräver att styrelsen i DIF Hockey och DIF Fotboll går ut med ett gemensamt pressmeddelande som dementerar eventuella motsättningar!
Annars överväger jag att inte betala mitt årskort! Lite Finare och Lite Bättre känns just nu mycket låmgt borta.
Krig i familjen?
http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter ... 8599&typ=1
Om det Jacobson säger stämmer att AEG även förvärvat option att köpa större delar av DIF Hockey är läget mycket allvarligt.
Om det Jacobson säger stämmer att DIF Hockey inte, på ett tidigt stadium, informerat DIF Fotboll om en eventuell affär med AEG är läget mycket allvarligt.
Om det Jacobson säger stämmer att DIF Hockey och DIF Fotboll inte prövat en gemensam lösning liknande en affär med AEG är läget mycket allvarligt.
Vem som är inkompetent saknar jag inblick i, men jag kräver att styrelsen i DIF Hockey och DIF Fotboll går ut med ett gemensamt pressmeddelande som dementerar eventuella motsättningar!
Annars överväger jag att inte betala mitt årskort! Lite Finare och Lite Bättre känns just nu mycket låmgt borta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Först och främst ska Tommy ha en känga för att inte hålla detta inom familjen!
Om det nu är som han säger:
Om nu Tommy var sån DIF Hockeyälskare, varför har inte han gått in hårdare ekonomiskt? Antagligen därför att spelarmarknaden i hockey inte är lika lukurativ för honom som spelarmarknaden i fotboll.
Om det nu är som han säger:
Varför har inte det kommit upp till ytan?Djurgården Fotbolls ordförande Bosse Lundquist (och jag själv med för den delen) har länge haft en vision om en gemensam camp för Djurgården, inte bara de stora sporterna fotboll och ishockey utan även för andra alliansföreningar. Men de två stora är nödvändiga som en bas. Vi har samma supportrar och till stora delar samma sponsorer. Vi skulle kunna få samma kapitalägare (troligtvis inte Anschutz). Varför skulle vi då inte bygga en gemensam Djurgårdsarena, helt unik i Europa?
Om nu Tommy var sån DIF Hockeyälskare, varför har inte han gått in hårdare ekonomiskt? Antagligen därför att spelarmarknaden i hockey inte är lika lukurativ för honom som spelarmarknaden i fotboll.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
- Andy
- Säsongskort: Ja
Det viktiga nu är att alla coolar ner sig ett par hekton...
Visst finns det saker som förefaller märkliga i hela Anschutz historien och visst måste vi vara medvetna om att likande äventyr för Hammarby och AIK slutat olyckligt.
Visst delar jag Tommys vision om att hitta en gemensam lösning för hockeyn och fotbollen - ja för hela djurgårdsfamiljen, men att lämna hockeyn som Tommy nu hotar göra känns överilat.
Vi är djurgårdsfamiljen och vi håller ihop alltid oavsett - så enkelt är det!
Vi behöver nu alla ta ett steg tillbaks, släppa all prestige och lägga alla kort på bordet. Jag hoppas att tunga företrädare för fotbollen kommer på infomötet i kväll.
Jag tänker själv ta det lungt och vänta på fakta i målet. Under tiden uppmanar jag företrädare för hockeyn och fotbollen att snarast agera i sann djurgårdsanda och så sanrt som möjligt få till ett möte och diskutera frågan.
Alltid oavsett!
Visst finns det saker som förefaller märkliga i hela Anschutz historien och visst måste vi vara medvetna om att likande äventyr för Hammarby och AIK slutat olyckligt.
Visst delar jag Tommys vision om att hitta en gemensam lösning för hockeyn och fotbollen - ja för hela djurgårdsfamiljen, men att lämna hockeyn som Tommy nu hotar göra känns överilat.
Vi är djurgårdsfamiljen och vi håller ihop alltid oavsett - så enkelt är det!
Vi behöver nu alla ta ett steg tillbaks, släppa all prestige och lägga alla kort på bordet. Jag hoppas att tunga företrädare för fotbollen kommer på infomötet i kväll.
Jag tänker själv ta det lungt och vänta på fakta i målet. Under tiden uppmanar jag företrädare för hockeyn och fotbollen att snarast agera i sann djurgårdsanda och så sanrt som möjligt få till ett möte och diskutera frågan.
Alltid oavsett!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Emil Svelander
Är det så att det är stämmer, med att Mats Larsson vägrar sammarbeta och har en jävligt taskig inställning, likt denna vill jag ha hans avgångspapper på bordet på informationsmötet.
Jag kan inte behärska mig efter att ha läst detta, Mats Larsson med flera ligger jävligt pyrt till...
Vi ska hålla i hop inom familjen och FANIMIEJ inte vara arroganta och beté sig som Mats Larsson uppenbarligen gjort. Särskilt inte när det under hela hans period gått åt helvete för DIF Hockey.
Jag vill ha klargörande i detta nu!
Jag kan inte behärska mig efter att ha läst detta, Mats Larsson med flera ligger jävligt pyrt till...
Vi ska hålla i hop inom familjen och FANIMIEJ inte vara arroganta och beté sig som Mats Larsson uppenbarligen gjort. Särskilt inte när det under hela hans period gått åt helvete för DIF Hockey.
Jag vill ha klargörande i detta nu!
Tänker vänta med att dra förhastade slutsatser innan jag hört vad DIF Hockey med Mats Larsson i spetsen har att säga om det här.
Men bara att Jacobssons artikel publiceras och upplyser om att det finns en spricka mellan fotbollen och hockeyn är illa nog. Allt är uppenbarligen inte som det ska...
Om jag kommer loss och kan närvara på mötet ikväll så hoppas jag att man får lite klarhet i den här soppan.
Men bara att Jacobssons artikel publiceras och upplyser om att det finns en spricka mellan fotbollen och hockeyn är illa nog. Allt är uppenbarligen inte som det ska...
Om jag kommer loss och kan närvara på mötet ikväll så hoppas jag att man får lite klarhet i den här soppan.
Lycka är att vara djurgårdare
- Remy Lebeau
Seriöst!!! Enok Svulunder - Emil Svelander. Det här är denna persons andra inlägg och det direkt efter att Emil Svelander skrivit, båda gångerna! Jag har svårt att se hur det tillför något i diskussionen på detta vis. Helvete vad patetiskt!Enok svulunder skrev:Bedrövligt rent ut sagt...
Och om jag ska framföra något i diskussionen så handlar det här om två saker. Det ena är att båda föreningarna, DIF Hockey och DIF Fotboll först och främst värnar om sin egna förening. Det är inte lätt att ta hänsyn till den andra när man jobbar utifrån olika förutsättningar, men det ska ändå belysas att DIF Fotboll och DIF Hockey HAR samarbetat, och gör det än idag, en hel del på senare år. Minns bara det gemensamma kontokortet som renderar i pengar till båda föreningarna.
Det andra är supportrarna, som är det absolut viktigaste båda föreningarna har. Utan supportrar inga pengar. Svårare än så är det INTE! Jag är inte ekonomiskt kunnig, men så mycket fattar jag i alla fall.
Att ha stridigheter på det här viset är inte bra. Inte ett jävla dugg, för någon av föreningarna. Men kan någon jävel förklara för mig varför VISSA personer väljer att dömma Mats Larsson och styrelsen baserat på EN enskild individs personliga åsikter. Den artikel som diskuteras här är TOMMYS egna åsikter och tankar, nödvändigtvis inte DIF Fotbolls.
Varför har det svenska folket så jävla lätt för att dömma en person utan att höra båda versionerna eller sitta på alla fakta?
Jag säger inte att Tommy har fel, men jag tänker inte säga att han har rätt heller. Jag tror dock sanningen kan formuleras annorlunda och jag är säker på att vi kommer få svar ikväll. Jag vill ha alla mina svar, om det så ska ta hela jävla natten, och tro mig, det är en del jag vill ha svar på, frågor grundade på att jag inte är helt positivt inställd till allt som händer i DIF Hockey nu, men hoppas kunna bli det efter kvälens möte!
Men för helvete, sluta dömma andra personer utan att ha lyssnat på dennes version!
- Jack Daniel
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker detta utspel är ganska märkligt.
Hade ett samarbete med DFAB varit realistiskt och aktuellt är ju inte Mats Larsson dummare än att han skulle nappat på det. Omständigheter, som vi inte känner till, måste helt enkelt legat till grund för att ett sådant samarbete inte kunnat sättas i verket.
Jag tror Tommy Jacobsson ser sin chans att propagera för ett förslag som ger popularitetspoäng men som aldrig skulle kunna bli verklighet.
Jag menar, hur kan snacket om en "Djurgårds-arena" helt plötsligt dyka upp nu i efterhand när en sådan tidigare nämnts i samma andetag som utopi? DFAB har ju arbetat för en egen arena länge och hade en genuin önskan om gemensam arena med hockeyn funnits så skulle denna otvivelaktigt kommit fram på ett eller annat sätt.
Samtidigt som Tommy Jacobsson skriver om AEGs intresse för pengar ska ingen inbilla sig att han inte heller skulle haft det som drivkraft om han och DFAB skulle ingå ett samarbete med DIF Hockey.
Det känns lite som att hans bitterhet lyser igenom för att inte blivit utvald som den som ska rädda DIF Hockey. Men anledningen till det måste helt enkelt ligga i att krav ställts som inte kunnat tillgodoses. Och på ruinens brant fanns bara alternativet AEG kvar och då passar Tommy Jacobsson på att ge Mats Larsson och DIF Hockey en känga.
Hade allt prat om kärleken till Djurgårdsfamiljen betytt någonting hade DIF Hockey aldrig behövt ta in AEG utan ett samarbete med DFAB skulle redan varit i gång.
Lägg därtill att det inte var så länge sedan Tommy Jacobsson var i luven på Bosse Lundqvist också så kanske är det så att han gärna gör sig omöjlig när saker och ting inte styrs på så sätt som han vill.
Hade ett samarbete med DFAB varit realistiskt och aktuellt är ju inte Mats Larsson dummare än att han skulle nappat på det. Omständigheter, som vi inte känner till, måste helt enkelt legat till grund för att ett sådant samarbete inte kunnat sättas i verket.
Jag tror Tommy Jacobsson ser sin chans att propagera för ett förslag som ger popularitetspoäng men som aldrig skulle kunna bli verklighet.
Jag menar, hur kan snacket om en "Djurgårds-arena" helt plötsligt dyka upp nu i efterhand när en sådan tidigare nämnts i samma andetag som utopi? DFAB har ju arbetat för en egen arena länge och hade en genuin önskan om gemensam arena med hockeyn funnits så skulle denna otvivelaktigt kommit fram på ett eller annat sätt.
Samtidigt som Tommy Jacobsson skriver om AEGs intresse för pengar ska ingen inbilla sig att han inte heller skulle haft det som drivkraft om han och DFAB skulle ingå ett samarbete med DIF Hockey.
Det känns lite som att hans bitterhet lyser igenom för att inte blivit utvald som den som ska rädda DIF Hockey. Men anledningen till det måste helt enkelt ligga i att krav ställts som inte kunnat tillgodoses. Och på ruinens brant fanns bara alternativet AEG kvar och då passar Tommy Jacobsson på att ge Mats Larsson och DIF Hockey en känga.
Hade allt prat om kärleken till Djurgårdsfamiljen betytt någonting hade DIF Hockey aldrig behövt ta in AEG utan ett samarbete med DFAB skulle redan varit i gång.
Lägg därtill att det inte var så länge sedan Tommy Jacobsson var i luven på Bosse Lundqvist också så kanske är det så att han gärna gör sig omöjlig när saker och ting inte styrs på så sätt som han vill.
Blue Brigade Sthlm
- Ritterwand
Jacobsons artikel förklarar rätt mycket tycker jag. Hans idé om gemensam arena & camp för både fotbollen och ishockeyn är för övrigt den optimala lösningen, och förmodligen därför helt ogenomförbar rent praktiskt... Nåja, vi får väl helt enkelt acceptera AEGs kletiga fingrar över hela skiten om det nu är så illa att vi riskerar att konka... Det lär väl ändå inte gå att stoppa nu när bollen börjat rulla.