Kall-El, var du på mötet igår? Jag frågar för att jag tycker att där fick du svar på alla dina frågor!
Det känns så tröttsamt att skriva samma sak gång på gång. Vi har INGET med Bajen fotboll att göra. Vi har en del att göra med AEG, som har aktier i Bajen fotboll. Tycka vad man vill om det, kanske inte optimala, men likförbannat så är inte DIF Hockey annorlunda mer än att man flyttat över hockeyverksamheten (A-lag, J20, J18) till bolaget. Ett bolag som AEG köpt in sig i.
Detta samarbete avbryts dock om staden och AEG inte kommer överens om upphandlingarna för att själva kunna ta över arenorna vid Globenområdet. DET litar jag på när Mats Larsson säger att så blir fallet!
Kall-El, jag räcker gärna upp handen. Jag tror inte AEG släpper allting till DIF, men jag tror att DIF får bättre villkor än vad de har idag. Jag citerar från artikeln om vad som sades på mötet:
"På frågan om varför AEG behövde äga en andel i Djurgården svarade Mats Larsson att man förvisso kan tänka sig andra konstruktioner, men att ett ägande ändå är den starkaste garanten för ett ömsesidigt intresse. Mats Larsson sa att det kanske hade funnits andra som kunde gå in med mer pengar, men att den bästa lösningen är att hitta en samarbetsform med den part som man hoppas ska få ta över driften av Hovet.
Avtalet med AEG säger också att Djurgården ska få ägarliknande förhållanden som liknar dem som finns på andra Elitseriearenor. Visionen är ett renoverat Hovet, anpassat till dagens Djurgårdspublik, där man tar tillvara på den stämning som finns på arenan idag. Stämningen ska byggas in i arenan, inte byggas bort."
Det är vad avtalet säger. Bryta ett avtal utan att båda parter är överrens om att bryta det leder till rättsliga åtgärder. Jag tror ingen av parterna är intresserade av det.
Återigen, läs vad som har sagts här tidigare och LÄS hela artikeln på
www.difhockey.se
Helt ärligt, jag tror inte du är en av de personer Kall-El, men jag känner mig ändå övertygad om att det finns personer som längtat efter ett scenario där de kan skälla och gapa på DIF Hockeys styrelse och få folk att välja mellan DIF Fotboll och DIF Hockey.
Så länge som båda föreningarna bär samma sköna emblém och bara heter Djurgården IF så spelar det inte någon roll! Det är sorgligt som fan att det finns de som inte håller med...