Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Div1Norra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av Div1Norra »

http://www.hockeysverige.se/article/137 ... e-varandra

Ser inte ut som att de gör jätteframsteg därborta. Vet dock inte om jag ska skratta eller gråta. De andra klubbarna (typ SSK) har ju fått betydligt större utväxling av sina NHL-lirare än vi. Men nu behöver vi nog lägga i en växel och se till att vi kan plocka hem några till (främst Kronwall). Trist att vår sportchef är bortprioriterad bara :(
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

“Everything is in place, not with teams, but through my agent if it’s going to continue
through the month of November without any progress going forward,
I’m going to need to think about doing something.” - Martin Brodeur

Hejdå Chet! In med Martin!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Fler och fler börjar skriva att de tror att NHL-säsongen kommer igång nu. Förmodligen i mitten på december.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Fler och fler börjar skriva att de tror att NHL-säsongen kommer igång nu. Förmodligen i mitten på december.
Jo såg också det, fast förstår inte riktigt hur då de båda partnerna verkar stå väldigt långt ifrån varandra fortfarande. Vi får väl se vad som händer.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5777051.ab

ssk förstärker, Dock bara 4 matcher som det ser ut
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Johan garpenlöv ?@jgarpenlov
Efter att jag lyssnat runt lite, tror jag NHL säsongen startar upp den 15e dec. En 60 matchers grundserie och ett fullt slutspel på det.

Tror tyvärr att Garpen med sitt kontaktnät har rätt så bra koll på detta..
Det förklarar även varför vi tog in Bengan nu istället för att vänta med honom till en eventuel kvalserie senare nästa år (skatteproblemen).

SURT
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Johan garpenlöv ?@jgarpenlov
Efter att jag lyssnat runt lite, tror jag NHL säsongen startar upp den 15e dec. En 60 matchers grundserie och ett fullt slutspel på det.

Det förklarar även varför vi tog in Bengan nu istället för att vänta med honom till en eventuel kvalserie senare nästa år (skatteproblemen).

SURT
Jag tycker det är ganska skönt om NHL drar igång. Vill gärna se på lite bra hockey nu. Hur som helst borde vi klara av kvalet till Div1 utan problem med våra spelare.
Användarvisningsbild
JohanPez

Lockout 2012

Inlägg av JohanPez »

Sjöwall skrev:

SURT
Jag tycker det är ganska skönt om NHL drar igång. Vill gärna se på lite bra hockey nu. Hur som helst borde vi klara av kvalet till Div1 utan problem med våra spelare.
Säg inte det.
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Bra om NHL drar igång. Challe har absolut inte klarat att bygga ett lag av NHL-spelare, juniorer, gubbar, nya värvningar, skador osv. Det har ju inte funnits förutsättningar för honom att bygga ett lag fast han haft ett fantastiskt material. Materialet har ändrats i princip inför varje match. Kanske det blir ett bättre LAG-bygge om det blir en ingrediens mindre. Men det är ju förbaskat illa att han inte klarat detta, men vilken tränare hade kunnat göra det, egentligen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Jag tänker att Landeskog, Murray och Hörnqvist har kommit att innebära en ännu större press på det lag som blir kvar när lockouten verkligen är över. Vi har adderat tre etablerade NHL-spelare till en redan favorittippad trupp, men trots det har segrarna uteblivit. Vi var kuvade redan när Douglas anslöt och tre gånger den här säsongen har vi alla tänkt "..men nu då?". När det inte kommer vare sig någon Murray-, Landeskog- eller Hörnqvist-effekt så lär väl kollektivet sjunka allt djupare? Om vi inte kan vända det här med tre av landets absolut bästa hockeyspelare, hur ska vi då kunna göra det utan dem? Vore det inte då, som minalman är inne på, bättre att låta gruppen jobba sig ur den här situationen utan förstärkningar, likt en femåring som "kan själv"?

Eller griper jag bara efter halmstrån här? Låt oss skeppa i väg våra tre mest tongivande spelare för lagets bästa! Det blir lite bakvänt, kanske.. :)
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Sjöwall skrev: Jag tycker det är ganska skönt om NHL drar igång. Vill gärna se på lite bra hockey nu. Hur som helst borde vi klara av kvalet till Div1 utan problem med våra spelare.
Hoppas verkligen det där var ironi.
Leksand

Inlägg av Leksand »

SURT
Det bästa som kan hända er, tror jag.

Annars fortsätter det här jävla vansinnet med att bara fylla på med nya spelare, istället för att lösa problemen i föreningen. Med Murray skulle det vända. Det gjorde det inte. Med Landeskog skulle det vända. Det gjorde det inte. Med Hörnqvist skulle det vända, men nu står ni där igen, men en torsk mot Karlskoga i ryggen och en poäng på de två senaste. Samma vansinne som vi höll på med för några år sedan. Mår illa när jag ser det, trots att jag håller på ett annat lag och väl egentligen önskar alla konkurrenter, inklusive er, olycka.

Ni blir säkert sämre kortsiktigt om NHL kommer igång, men då TVINGAS ledningen åtminstone se problemen i vitögat och börja hantera dem.

Plus att det inte ens är säkert att det är bra att gå upp med NHL-proffs. Det gjorde vi förra gången det var lockout. Två spelare tog oss upp, men när NHL drog igång igen året efter, fanns ingen stomme laget och det visade sig att vi inte hade någonting utan Ryder och Bouillon. VI åkte ut året efter efter en pinsam säsong i Väsby-klass och vi har inte hämtas oss än. Hade varit bättre att inte gå upp den gången.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray. De är ju definitivt våra tre bästa spelare av förklarliga anledningar. När de sticker så står vi där med Linkan, Johner och Timmy som förväntas leda laget sportsligt.
Expert.
Leksand

Inlägg av Leksand »

SirDIFalot skrev:Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray.
Absolut, fast då hade ni blivit tvungna att ta tag i de verkliga problemen, som sitter i ledarskapet. Det finns inga rimliga skäl till att DIF, även utan NHL-proffs, inte ska ligga topp tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Leksand skrev:
SirDIFalot skrev:Fast vi hade definitivt legat sämre till utan Landeskog, Hörnqvist och Murray.
Absolut, fast då hade ni blivit tvungna att ta tag i de verkliga problemen, som sitter i ledarskapet. Det finns inga rimliga skäl till att DIF, även utan NHL-proffs, inte ska ligga topp tre.
Jag tror inte de sportsliga resultaten kommer bli bättre av att vi blir av med våra tre bästa spelare.
Expert.
Skriv svar