ANTECKNINGSBLOCK skrev:Johan garpenlöv ?@jgarpenlov
Efter att jag lyssnat runt lite, tror jag NHL säsongen startar upp den 15e dec. En 60 matchers grundserie och ett fullt slutspel på det.
Tror tyvärr att Garpen med sitt kontaktnät har rätt så bra koll på detta..
Det förklarar även varför vi tog in Bengan nu istället för att vänta med honom till en eventuel kvalserie senare nästa år (skatteproblemen).
SURT
Det bästa som kan hända er, tror jag.
Annars fortsätter det här jävla vansinnet med att bara fylla på med nya spelare, istället för att lösa problemen i föreningen. Med Murray skulle det vända. Det gjorde det inte. Med Landeskog skulle det vända. Det gjorde det inte. Med Hörnqvist skulle det vända, men nu står ni där igen, men en torsk mot Karlskoga i ryggen och en poäng på de två senaste. Samma vansinne som vi höll på med för några år sedan. Mår illa när jag ser det, trots att jag håller på ett annat lag och väl egentligen önskar alla konkurrenter, inklusive er, olycka.
Ni blir säkert sämre kortsiktigt om NHL kommer igång, men då TVINGAS ledningen åtminstone se problemen i vitögat och börja hantera dem.
Plus att det inte ens är säkert att det är bra att gå upp med NHL-proffs. Det gjorde vi förra gången det var lockout. Två spelare tog oss upp, men när NHL drog igång igen året efter, fanns ingen stomme laget och det visade sig att vi inte hade någonting utan Ryder och Bouillon. VI åkte ut året efter efter en pinsam säsong i Väsby-klass och vi har inte hämtas oss än. Hade varit bättre att inte gå upp den gången.