Nej, inte jag iallafall. Just då satt jag och tittade på reprisen när Holmqvist visade vilka tuffa grabbar det finns i DIF. Petrasek filmar? Snacka om att kasta sten i glashus.Edin skrev:Någon annan än jag som noterade Petraseks filmning när han stod och käftade med Zigomanski efter att ha dragit upp nävarna i ansiktet på honom? Ziggy trycker bort Petrasek med högerarmen och Petrasek slänger bak huvudet som om han fått ett slag i ansiktet.
Pinsamt, minst sagt.
Vinner vi nästa match så kommer pressen vara enorm på HV inför matchen i Globen.
Sedan har jag väldigt svårt att tro att DIF kommer att kunna ta en match i Kinnarps, när man inte är bra nog att stänga gårdagens match vid ställningen 3-1. Tre mål som förövrigt föregicks av två försvarstabbar av våra, igår, mindre lyckade juniorbackar (Torp -4 totalt) samt en målvaktstabbe av Stefan Liv. Sedan låter sig DIF bli fullständigt förnedrade och utspelade i sista perioden, man skjuter ett skott på de första 15 minutrarna (visst var det en medveten defensiv taktik?...) varefter man gör ett matchavgörande mål på sitt blott andra skott och sitt första riktiga anfall. Imponerad? Njae...Mycket kan hända i hockey, men jag kan inte se DIF vinna i Kinnarps. Däremot var HV nära att vända matchen "då-man-blev-överkörda-av-DIF" (minns Jukkas friläge vid 2-3).
Lycka till, men inte för mycket.